Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέες αιχμές ΣΑΤΠΕ κατά ΟΤΕ για προεπιλογή φορέα

Τις δύο Προσωρινές Διατάξεις που έχει λάβει η ΕΕΤΤ κατά του ΟΤΕ σχετικά με το θέμα της προεπιλογής φορέα αλλά και το γεγονός ότι δεν υφίσταται καμία Προσωρινή Διάταξη της Επιτροπής κατά εταιρίας μέλους του ΣΑΤΠΕ για το θέμα, επισημαίνει ο Σύνδεσμος σε ανακοίνωσή του.

Νέες αιχμές ΣΑΤΠΕ κατά ΟΤΕ για προεπιλογή φορέα
Τις δύο Προσωρινές Διατάξεις που έχει λάβει η ΕΕΤΤ κατά του ΟΤΕ σχετικά με το θέμα της προεπιλογής φορέα αλλά και το γεγονός ότι δεν υφίσταται καμία Προσωρινή Διάταξη της Επιτροπής κατά εταιρίας μέλους του ΣΑΤΠΕ για το θέμα, επισημαίνει ο Σύνδεσμος σε ανακοίνωσή του.

Ειδικότερα, με αφορμή δημοσιεύματα για το θέμα της προεπιλογής φορέα ο ΣΑΤΠΕ επισημαίνει τα εξής:

”Η ΕΕΤΤ έχει ήδη λάβει δύο Προσωρινές Διατάξεις (03.03.2005 και 27.09.2005) κατά του ΟΤΕ μετά την κατάθεση αιτήσεων λήψης ασφαλιστικών μέτρων εναντίον του από εταιρίες σχετικά με επιθετικές και παράνομες εμπορικές πολιτικές του, δηλαδή τις παράνομες καταργήσεις προεπιλογής φορέα και παράνομες αρνήσεις ενεργοποιήσεων.

Η πρώτη εξ αυτών υποχρέωνε τον ΟΤΕ να απέχει από κάθε ενέργεια κατάργησης αιτήσεων προεπιλογής συνδρομητών κατά παράβαση της διαδικασίας κατάργησης της προεπιλογής και να απέχει από οποιαδήποτε ενέργεια επαναπροσέλκυσης πελατείας στην έκταση που αυτή συνιστά παράβαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας και της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού.

Με τη δεύτερη δε Προσωρινή Διάταξη, ο ΟΤΕ διετάχθη και πάλι να απέχει από κάθε ενέργεια κατάργησης αιτήσεων προεπιλογής συνδρομητών κατά παράβαση της διαδικασίας κατάργησης της προεπιλογής και συγκεκριμένα:



• να προβαίνει στη σχετική κατάργηση μόνο εφόσον και αφότου αποσταλεί σε αυτόν από τον πάροχο η σχετική αίτηση συνδρομητή, καθώς και

• να προβαίνει σε άρνηση ενεργοποίησης προεπιλογής συνδρομητών σε συνέχεια της υποβολής σε αυτόν σχετικής αίτησης συνδρομητή από πάροχο, μόνο για τους λόγους που περιοριστικά αναφέρονται στον σχετικό Κανονισμό.

Ειδικά, η τελευταία διάταξη απειλεί τον ΟΤΕ, σε περίπτωση μη συμμόρφωσής του με το περιεχόμενο αυτής, με πρόστιμο ύψους 150 ευρώ για κάθε κατά παράβαση αυτής κατάργηση ή άρνηση ενεργοποίησης προεπιλογής συνδρομητή.

Αντίθετα, δεν υφίσταται καμία Προσωρινή Διάταξη της Επιτροπής κατά εταιρίας-μέλους του Συνδέσμου σχετικά με την προεπιλογή φορέα, γεγονός το οποίο καταρρίπτει εξ ορισμού τους ισχυρισμούς του ΟΤΕ σχετικά με καθ’ όλα παράνομες εμπορικές πρακτικές εκ μέρους των παρόχων.

Παράλληλα, με αφορμή τα στοιχεία του ΟΤΕ και τα ποσοστά των αιτημάτων κατάργησης προεπιλογής που εμφανίζει ότι δεν του κοινοποιούνται από τις εταιρίες, ο ΣΑΤΠΕ ενημερώνει ότι τα στοιχεία αυτά πέραν από αβάσιμα αποδεικνύουν τις παράνομες πρακτικές που ακολουθεί.

Η εν λόγω παρανομία του ΟΤΕ έγκειται στο γεγονός, το οποίο και διατύπωσε δημόσια, ότι ο δειγματοληπτικός έλεγχος διενεργήθηκε από τις υπηρεσίες χονδρικής του για τους εξής λόγους:

• Το Τμήμα Χονδρικής του ΟΤΕ (δηλαδή οι υπηρεσίες χονδρικής του) έχει την υποχρέωση ”να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που λαμβάνει μόνο για το σκοπό για τον οποίον παρασχέθηκαν”, υποχρέωση η οποία προβλέπεται στον όρο περί ”Εμπιστευτικότητας” στο Υπόδειγμα Προσφοράς Διασύνδεσης 2003 και την οποία φέρει έναντι κάθε εταιρίας με την οποία υπογράφει μία σύμβαση διασύνδεσης.

• Παρά την ύπαρξη αυτής της υποχρέωσης, ο ΟΤΕ παραδέχεται ότι το Τμήμα Χονδρικής του διενεργεί τον δειγματοληπτικό έλεγχο, δηλαδή το Τμήμα Χονδρικής χρησιμοποιεί τα στοιχεία των συνδρομητών που του παρέχουν οι πάροχοι για λόγο διαφορετικό από αυτόν που προορίζονται, δηλαδή τη σχετική με την προεπιλογή διαδικασία.

Αν ο ΟΤΕ ήθελε να προχωρήσει στη διενέργεια ενός δειγματοληπτικού ελέγχου καλό θα ήταν να ζητήσει να υλοποιηθεί από τρίτο ανεξάρτητο πρόσωπο - τόσο σε σχέση με τον ΟΤΕ όσο και με τις λοιπές εταιρίες - ούτως ώστε να δίδεται στη δημοσιότητα το σύνολο των βασικών τουλάχιστον παραμέτρων που ελήφθησαν υπόψη και των σχετικών ευρημάτων.

Για το λόγο αυτό και δεδομένων των αρμοδιοτήτων της ΕΕΤΤ, ο ΣΑΤΠΕ καλεί την Επιτροπή να ελέγξει το σχετικό δείγμα που επικαλείται ο ΟΤΕ βάσει των παραμέτρων που ο τελευταίος έλαβε υπόψη του, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο αντιπροσωπευτικό, αντικειμενικό και ολοκληρωμένο είναι και να αντιπαραβληθεί με το σύνολο των συνδρομητών με προεπιλογή των οποίων η υπηρεσία καταργήθηκε από τον ΟΤΕ κατά σαφή παράβαση της διαδικασίας.

Ο ΣΑΤΠΕ θέλει να τονίσει ότι τα παραπάνω στοιχεία και παρά:

• τη σαφώς και ξεκάθαρα ορισμένη διαδικασία προεπιλογής φορέα στον σχετικό Κανονισμό,

• τις υποχρεώσεις που φέρει ο ΟΤΕ σύμφωνα με την τηλεπικοινωνιακή νομοθεσία και τις δύο Προσωρινές Διατάξεις της Επιτροπής

• αλλά και την ειδική ευθύνη που φέρει στην αγορά λόγω της σημαντικής ισχύος από άποψη δικαίου του ανταγωνισμού,

αποδεικνύουν ότι ο ΟΤΕ κατ’ εξακολούθηση και κατ’ επανάληψη τα αγνοεί και συνεχίζει να παρανομεί.

Επιπλέον, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο ΟΤΕ ουδέποτε επεδίωξε να καθίσει στο τραπέζι ενώπιον της ΕΕΤΤ, και να θέσει κάποιο από τα στοιχεία που επικαλείται ως θέμα προς συζήτηση και διαλεύκανση τόσο με τον Σύνδεσμο όσο και, βάσει των όσων έχουν θέσει υπόψη του Συνδέσμου οι εταιρίες-μέλη του, με τις εταιρίες-μέλη.

Αντιθέτως, η μέχρι σήμερα στάση του χαρακτηρίζεται από κωλυσιεργία σχετικά με την υλοποίηση διαδικασιών και αθέμιτες εμπορικές τακτικές τη, στιγμή που βάσει της νομοθεσίας είναι ο Υπόχρεος παροχής της διευκόλυνσης προεπιλογής φορέας στους εναλλακτικούς.

Τέλος, η Διοίκηση του Συνδέσμου επισημαίνει ότι ο ισχυρισμός που αποδίδει ο ΟΤΕ στον Σύνδεσμο σχετικά με τη μείωση του χρόνου παραμονής ενός πελάτη στο δίκτυο ενός εναλλακτικού από 18 μήνες σε 4 δεν ανήκει στον τελευταίο.

Ο Σύνδεσμος αναμένει με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης σχετικά με την τροποποίηση του Κανονισμού για την Εισαγωγή της Προεπιλογής Φορέα στην ελληνική αγορά και στόχος του είναι η υπό συζήτηση τροποποίηση να εξισορροπεί τις δυνάμεις στην αγορά, ήτοι ΟΤΕ και εναλλακτικών, προς το συμφέρον του καταναλωτή”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v