Jumbo: «Άνοιγμα» στη Σερβία μέσω franchise

Διπλή στρατηγική επέκτασης σε Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη από τον όμιλο Jumbo, μέσω συνεργασιών franchise και αυτόνομης ανάπτυξης. Νέος στόχος η αγορά της Σερβίας, σε συνεργασία με τον επιχειρηματία Nίκο Βερόπουλο.

Jumbo: «Άνοιγμα» στη Σερβία μέσω franchise
Νέα «επέκταση» στα Βαλκάνια με στόχο τη μικρή πλην συμπληρωματική αγορά της Σερβίας πραγματοποιεί ο όμιλος Jumbo, επιλέγοντας την πρακτική συνεργασίας franchise.

Ο συνεργάτης του ομίλου για τη συγκεκριμένη αγορά είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιχειρηματίας Νίκος Βερόπουλος, με τον οποίο η Jumbo έχει ήδη σχετική σύμβαση για την αγορά της ΠΓΔΜ, όπου λειτουργεί ένα κατάστημα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Ν. Βερόπουλους, αναγνωρίζοντας τη δυναμική του μοντέλου της Jumbo και της συμπληρωματικότητας που αυτή προσφέρει στην αμιγώς δική του λιανεμπορική δραστηριότητα μέσω της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Vero, προτίθεται να δημιουργήσει σε βάθος πενταετίας σε Σερβία και ΠΓΔΜ περίπου 15 νέα σημεία πώλησης Jumbo, σε γειτνίαση με τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας του.

Στον βαλκανικό χώρο, εκτός της συγκεκριμένης συνεργασίας, ο όμιλος Jumbo διαθέτει σύμβαση franchise με τον όμιλο Balfin για τις αγορές της Αλβανίας και του Κοσσόβου. Η θυγατρική του ομίλου Balfin, εταιρία Kidzone, διαχειρίζεται τρία καταστήματα (δύο στην Αλβανία εντός εμπορικών κέντρων και ένα στην Πρίστινα του Κοσσόβου).

Σημειώνεται ότι ο αλβανικών συμφερόντων όμιλος Balfin αποτελεί τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο της περιοχής με δική του αλυσίδα ηλεκτρικών (Neptune) και συνεργασία με τη γαλλική Carrefour.

Δεδομένου ότι ο όμιλος Jumbo επενδύει στη σταδιακή επέκταση των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, οι παραπάνω συνεργασίες franchise ενισχύουν τη στρατηγική του σε βάθος χρόνου, ενώ παράλληλα προστατεύουν τη δραστηριότητά του από τον κίνδυνο των συναλλαγματικών διαφορών.

Αντιθέτως, σε Βουλγαρία και Ρουμανία -όπου υφίστανται κλειδωμένες συναλλαγματικές ισοτιμίες των τοπικών νομισμάτων με το ευρώ-, ο όμιλος επενδύει αυτόνομα δημιουργώντας υπολογίσιμη θέση, όπως εξάλλου και στην Κύπρο.

Ήδη στη Ρουμανία ελέγχει δίκτυο 7 σημείων, με στόχο στην προσεχή χρήση που αρχίζει τον Ιούλιο να προσθέσει ακόμη δύο σημεία πώλησης.

Αντιστοίχως στη Βουλγαρία ελέγχει 8 σημεία πώλησης και επενδύει στην προσθήκη ενός ακόμη σημείου μέσα στη χρήση 2016-2017, ενώ στην Κύπρο διαθέτει δίκτυο 5 σημείων.

Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα οικονομικά στοιχεία, οι βασικές αγορές του εξωτερικού τρέχουν με διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων και είναι κερδοφόρες, παρά τις επενδυτικές δαπάνες που πραγματοποιεί ο όμιλος.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v