Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΔΜΗΕ: Μπήκε με το αριστερό... στην εποχή των Κινέζων

Μείωση εσόδων το πρώτο εξάμηνο του έτους, λόγω απόφασης ΡΑΕ. Η διοίκηση βλέπει επιστροφή στην κερδοφορία φέτος και προγραμματίζει επενδύσεις 1 δισ. ευρώ στα δίκτυα την προσεχή πενταετία.

ΑΔΜΗΕ: Μπήκε με το αριστερό... στην εποχή των Κινέζων

Μπορεί ο ΑΔΜΗΕ να μπήκε με το αριστερό... στη νέα εποχή του απογαλακτισμού από τη ΔΕΗ και του εναγκαλισμού με την κινεζική State Grid, ωστόσο η διοίκηση εκτιμά ότι το 2017 θα επιστρέψει στην κερδοφορία από ζημίες πέρυσι, ενώ μέχρι το 2021 οραματίζεται τριπλασιασμό των καθαρών κερδών στα 100 εκατ. ευρώ και επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, και όπως σχολιάζουν στο Euro2day.gr στελέχη της εταιρίας, τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου δείχνουν ότι «πρόκειται για μία μεταβατική περίοδο».

«Η μείωση των εσόδων», συνεχίζουν, «αποδίδεται κατά κύριο λόγο σε απόφαση του Οκτωβρίου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, με την οποία τα έσοδα από τις διεθνείς διασυνδέσεις μειώθηκαν κι έτσι τα επιτρεπόμενα έσοδα του Διαχειριστή υποχώρησαν στο πρώτο εξάμηνο του 2017». Για την ακρίβεια, έπεσαν κατά 9,6 εκατ. ευρώ (-7,3%) και διαμορφώθηκαν στα 121,2 εκατ. ευρώ.

Οι τεχνοκράτες της διοίκησης του Διαχειριστή σημειώνουν επίσης πως το 2017 θα κλείσει με κερδοφορία έναντι ζημιών 2,7 εκατ. ευρώ πέρυσι, καθώς το δεύτερο εξάμηνο του 2017 θα έχει διαφορετική βάση σύγκρισης με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, οπότε και είχε επηρεαστεί κατά 30 εκατ. ευρώ λόγω ενός έργου διασύνδεσης «Ν. Μάκρη - Πολυπόταμος». 

Στα ατού της, όπως σημειώνεται, είναι και το γεγονός πως παρά την υποχώρηση των μεγεθών του πρώτου εξαμήνου του έτους, οι ακαθάριστες ταμειακές ροές κυμάνθηκαν στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, γύρω στα 155 εκατ. ευρώ.

Πάντως η διοίκηση του Διαχειριστή έχει βάλει σαν στόχο τα καθαρά κέρδη μετά φόρων να ανέλθουν το 2021 στα 100 εκατ. ευρώ και οι επενδύσεις να φτάσουν μέχρι την ίδια χρονιά στο 1 δισ. ευρώ.

Ανάμεσα στα μεγάλα έργα που προωθεί η εταιρία είναι οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα, της Κρήτης με την Πελοπόννησο, τμήμα του έργου Κρήτης - Αττικής, η επέκταση του συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο, η διασύνδεση της Σκιάθου με την Εύβοια και η δεύτερη γραμμή Ελλάδας - Βουλγαρίας.

Στα ενδιαφέροντα των οικονομικών αποτελεσμάτων του ΑΔΜΗΕ είναι και η αύξηση του δανεισμού στα 239,5 εκατ. ευρώ, ως απόρροια του τρόπου με τον οποίο έγινε ο ιδιοκτησιακός διαχωρισμός και η ιδιωτικοποίηση του Διαχειριστή. Ανέβηκε κατά 35,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις 31 Δεκεμβρίου 2016, κυρίως λόγω της καταβολής φόρων ύψους 57,1 εκατ. ευρώ και της καταβολής μερίσματος ύψους 91,9 εκατ. ευρώ προς τον πρώην βασικό μέτοχο ΔEΗ, στο πλαίσιο του ιδιοκτησιακού διαχωρισμού και τη διανομή μεριδίου 51% του ΑΔΜΗΕ μέσω μεταβίβασής του από τη ΔEΗ στους δικούς της μετόχους.

Οι πληρωμές φόρων περιλαμβάνουν κονδύλι 38 εκατ. ευρώ που έχει εγγραφεί ως πρόβλεψη στα αποτελέσματα του δεύτερου εξαμήνου 2016 και συνδέεται με το μέρισμα που καταβλήθηκε στη ΔEΗ.

Στα «ψιλά γράμματα» επίσης των οικονομικών αποτελεσμάτων περιλαμβάνεται και η εντυπωσιακή αύξηση των εσόδων εκκαθαρίσεων χρεώσεων Διαχειριστή. Αυτά από τα 553,8 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2016 φαίνονται να έχουν εκτιναχθεί στα 924,8 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά δεν μπαίνουν στο ταμείο του ΑΔΜΗΕ. Πρόκειται για τα ποσά που εισπράττουν οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις (ΕΤΜΕΑΡ, ΥΚΩ, επικουρικές υπηρεσίες κ.λπ.) και στη συνέχεια αυτά μεταβιβάζονται στον ΑΔΜΗΕ για να τις εκκαθαρίζει αποδίδοντάς τες εκεί που πρέπει.

Η μεγάλη αύξηση του ποσού, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει να κάνει με τη βελτίωση των πληρωμών από τους καταναλωτές αλλά στην υποχρέωση που ανέλαβε ο ΑΔΜΗΕ τον περασμένο Οκτώβριο από τη ΡΑΕ να τιμολογεί εκείνος τις ΥΚΩ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v