Το πείραμα της Qualco σε 120.000 οφειλέτες της ΔΕΗ

Σε δύο με τρεις μήνες η κοινοπραξία της Qualco θα έχει έτοιμο το σχέδιο διαχείρισης των απλήρωτων οφειλών. Πιλοτική εφαρμογή σε 120.000 πελάτες. Οι κατηγορίες των καταναλωτών και ο τρόπος είσπραξης.

Το πείραμα της Qualco σε 120.000 οφειλέτες της ΔΕΗ

Σε περίπου 100.000 με 120.000 οφειλέτες της ΔΕΗ θα δοκιμαστεί η συνταγή… της κοινοπραξίας των εταιριών της Qualco για τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων χρεών, ύψους 2,4 με 2,5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, εντός δύο-τριών μηνών η δημόσια επιχείρηση θα έχει στα χέρια της το σχέδιο του σχήματος των επιχειρήσεων που εξειδικεύονται στα «κόκκινα» δάνεια και αυτό στοχεύει στην είσπραξη ποσού της τάξης των 114 εκατ. ευρώ από απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος.

Αν αυτό περπατήσει… τότε ο τρόπος δράσης θα επεκταθεί και στη μεγαλύτερη μερίδα των οφειλετών, οι οποίοι υπολογίζονται σε 2 εκατομμύρια (συμπεριλαμβανομένων κι εκείνων που έχουν υπαχθεί σε ρυθμίσεις).

Στο «καλάθι» των 100.000 με 120.000 πελατών της δημόσιας επιχείρησης θα συμπεριληφθούν οφειλέτες, οι οποίοι έχουν μεταβάλει τα στοιχεία επικοινωνίας τους, χωρίς να έχουν ενημερώσει σχετικώς την εταιρία. Επίσης θα μπουν και οφειλέτες οι οποίοι αν και ηλεκτροδοτούνται από την παροχή του ακινήτου που χρησιμοποιούν, εντούτοις δεν έχουν συνάψει σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος με τη ΔEΗ.

Πρόκειται, όπως αναφέρουν πηγές, για καταναλωτές με ενεργή σύμβαση ρεύματος, με οφειλές ανεξαρτήτως ύψους, καθώς και για τους λεγόμενους «τελικούς πελάτες» -όσοι δεν φαίνονται να έχουν συμβόλαιο με τη δημόσια εταιρία-, με ληξιπρόθεσμες οφειλές έως και άνω των 2.000 ευρώ.

Δύο κλίμακες διεκδίκησης των χρεών θα ακολουθήσει η κοινοπραξία των εταιριών, πάντα σε συνεννόηση με την επιχείρηση. Η πρώτη θα είναι η εξωδικαστική. Δηλαδή θα αποσταλούν ειδοποιητήρια ή θα επιδιωχθεί και τηλεφωνική επικοινωνία με προτάσεις διακανονισμών. Οι ρυθμίσεις θα είναι προσαρμοσμένες ανάλογα με το προφίλ του κάθε οφειλέτη.

Η δεύτερη κλίμακα αφορά στη δικαστική διεκδίκηση των ποσών που οφείλουν όσοι καταναλωτές δεν ανταποκρίνονται στις εξωδικαστικές προσκλήσεις ή δεν τηρούν τους διακανονισμούς. Οι συγκεκριμένοι οφειλέτες θα αντιμετωπίζουν τις διακοπές ηλεκτροδότησης και τη δικαστική διεκδίκηση των χρεών.

Ο «πονοκέφαλος» των 85.800 οφειλετών

Αντιμέτωπη όμως με έναν νέο πονοκέφαλο στο μέτωπο των ληξιπρόθεσμων χρεών βρίσκεται η ΔEH. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία έχει εντοπίσει 85.800 καταναλωτές, οι οποίοι έφυγαν από τη δημόσια επιχείρηση για άλλους προμηθευτές, αφήνοντας όμως απλήρωτους λογαριασμούς ύψους 164 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για πελάτες της επιχείρησης οι οποίοι αποχώρησαν σταδιακά από το 2015 έως και σήμερα.

Πηγές της εταιρίας σημειώνουν πως η συντριπτική πλειοψηφία των συγκεκριμένων οφειλετών χρησιμοποίησαν διάφορα τεχνάσματα, ώστε να ξεφύγουν από τη μέγγενη της υπουργικής απόφασης του 2016, που δεν επιτρέπει τη μετακίνηση πελάτη σε άλλον προμηθευτή, αν έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές στον προηγούμενο. Ένα από τα κόλπα αυτά είναι η αλλαγή του ΑΦΜ. Το κάνουν, κυρίως, εταιρίες, οι οποίες ιδρύοντας άλλες αφήνουν χρέη στη δημόσια επιχείρηση, με αποτέλεσμα η τελευταία, αν κι έχει τον αριθμό παροχής, δεν μπορεί να τα εισπράξει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v