Συμβόλαια υγείας: Τριβές εταιρειών με πελάτες για τις αυξήσεις

Κινήσεις διαλόγου για να μειωθούν οι τριβές μεταξύ εταιρειών και πελατών στα ισόβια συμβόλαια του κλάδου υγείας. Πώς αξιολογούν παράγοντες της αγοράς, ενώσεις καταναλωτών και Πολιτεία το νέο δείκτη του ΙΟΒΕ.

Συμβόλαια υγείας: Τριβές εταιρειών με πελάτες για τις αυξήσεις

Ο νέος δείκτης του ΙΟΒΕ για την εξέλιξη του κόστους στα ισόβια προγράμματα υγείας αποτελεί ένα πρώτο βήμα «συνεννόησης» μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και των καταναλωτών, καθώς μέχρι σήμερα έχει εκφραστεί σειρά παραπόνων από πελάτες σχετικά με τις μεγάλες και -ανεξήγητες κατ’ αυτούς- αυξήσεις των σχετικών τιμολογίων.

Αυτό έγινε σαφές στα πλαίσια του πρόσφατου συνεδρίου της Ένωσης Αναλογιστών Ελλάδος με θέμα «Υγεία: Εστιάζοντας στις ανάγκες του αύριο».

Ειδικότερα, σε σχετικό πάνελ, μετά από την παρουσίαση του προαναφερόμενου δείκτη από τον γενικό διευθυντή του ΙΟΒΕ Νικόλαου Βέττα:

• Ο Δημήτρης Βασιλειάδης, μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), παραδέχτηκε ότι η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων στα ισόβια προγράμματα υγείας έχει δημιουργήσει ζητήματα τριβής με πελάτες και ενώσεις καταναλωτών, πλην όμως τόνισε ότι η βιωσιμότητα των προγραμμάτων και των ασφαλιστικών εταιρειών επιβάλλουν ευελιξία στην αύξηση των τιμολογίων.

Παράλληλα, ο κ. Βασιλειάδης υποστήριξε την άποψη της ΕΑΕΕ ότι ο υποδείκτης Υγείας της ΕΛΣΤΑΤ δεν είναι σε θέση να περιγράψει την αύξηση του κόστους των ασφαλιστικών εταιρειών, σημειώνοντας πως στο αυξημένο κόστος συμβάλλουν παράγοντες, όπως: α) Η υψηλότερη συχνότητα ασθένειας των πελατών, λόγω της ανόδου της ηλικίας τους β) Ο ιατρικός πληθωρισμός (υιοθέτηση νέων σύγχρονων, αλλά ακριβότερων μεθόδων θεραπείας) και γ) Άλλοι λόγοι, όπως πχ η αύξηση του ΦΠΑ στις υπηρεσίες ιδιωτικών παρόχων υγείας.

• Ο Δημήτρης Αυλωνίτης, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, σημείωσε πως η Πολιτεία δεν μπορεί να παρέμβει στην τιμολόγηση των εταιρειών, ωστόσο υπάρχουν ρήτρες για την προστασία του καταναλωτή. «Η μελέτη του ΙΟΒΕ είναι μια αρχή, αποτελεί ένα σημείο αναφοράς, χωρίς να αποκλείεται να προστεθούν και κάποια άλλα πράγματα στη συνέχεια. Χρειαζόμαστε τέτοιες μελέτες. Η μελέτη όμως θα πρέπει να συμπυκνωθεί σε λίγες γραμμές, προκειμένου ο καταναλωτής να μπορεί να καταλαβαίνει και να γνωρίζει ό,τι απαιτείται κατά την προσυμβατική περίοδο. Αν γίνουν αυτά, τότε πιστεύω ότι θα μειωθούν και οι σχετικές καταγγελίες των πελατών».

• Ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος της Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδος ΙΝΚΑ, εξέφρασε τη δυσφορία του σημειώνοντας πως «δυστυχώς στην Ελλάδα έχει χαθεί συνολικά η εμπιστοσύνη. Το να έρχεται η μελέτη του ΙΟΒΕ είναι μια αρχή, αλλά δεν αποτελεί πανάκεια. Χρειάζονται και άλλα πράγματα προκειμένου να κερδηθεί η εμπιστοσύνη του πολίτη και ο σεβασμός προς ότι έχουμε υπογράψει. Χρειάζεται χρόνος και διάλογος».

• Ο Αθανάσιος Λοπατατζίδης, εμπορικός διευθυντής του ομίλου Affidea, υποστήριξε πως για να μπορέσουμε να μειώσουμε το κόστος της υγείας θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο ανταγωνισμού και ισορροπίας του συστήματος, που θα διευκολύνει μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού να κατευθυνθεί στις ασφαλιστικές εταιρείες. Θα πρέπει επίσης να δώσουμε έμφαση στην εξωνοσοκομειακή φροντίδα, γνωρίζοντας για παράδειγμα πως το 50% των καρκίνων οφείλεται σε ανθυγιεινό τρόπο ζωής και πως μόνο το 3% των πολιτών ακολουθεί υγιή διαβίωση. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να εκμεταλλευθούμε την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση που θα αλλάξει ριζικά ασφαλιστικές εταιρείες και κλάδο υγείας, αλλά και να περάσουμε σε ένα νέο μοντέλο αποζημίωσης των κλινικών από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v