Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι απειλές των fake news και το μοντέλο για βιώσιμη ανάπτυξη

Τα κοινωνικά δίκτυα και οι απειλές από την εξάπλωση των fake news στην ενημέρωση βρέθηκαν στο επίκεντρο του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Εκδόσεων. Γιατί η «βιωσιμότητα» χρειάζεται τις επιχειρήσεις. Το μοντέλο της Japan Tobacco International.

Οι απειλές των fake news και το μοντέλο για βιώσιμη ανάπτυξη

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος το Ευρωπαϊκό Συνέδριο Εκδόσεων, το οποίο διοργανώθηκε στη Βιέννη στις 12-14 Μαΐου, τις εργασίες του οποίου άνοιξε επίσημα ο Αυστριακός καγκελάριος Σεμπάστιαν Κουρτς. Τα βασικά σημεία που εστίασε το συνέδριο φέτος ήταν η επανεφεύρεση της ημερήσιας εφημερίδας, τα νέα επιτυχημένα περιοδικά στην Ευρώπη και τέλος η πρωτοπορία και τα ψηφιακά μέσα της Ευρώπης. Η Japan Tobacco International – JTI ήταν και φέτος βασικός υποστηρικτής του συνεδρίου.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο συνέδριο εκδόσεων στην Ευρώπη, συμπλήρωσε σχεδόν δύο δεκαετίες συνεχούς παρουσίας. Συμμετέχουν εφημερίδες, περιοδικά και ψηφιακά μέσα. Εκτός από τις βραβεύσεις, το συνέδριο έχει αποτελέσει πλατφόρμα συζήτησης για τις νέες στρατηγικές, την καινοτομία, τις νέες τάσεις και το σχεδιασμό των νέων μέσων. Το συνέδριο φέρνει στο προσκήνιο υψηλού προφίλ εκδότες, διαχειριστές μέσων ενημέρωσης, διευθυντές καλλιτεχνικών έργων και δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη.

Η ανταλλαγή εμπειριών και στρατηγικής μεταξύ των μέσων μαζικής ενημέρωσης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επίδραση των μεγάλων ψηφιακών ομίλων μέσω των κοινωνικών δικτύων τους απειλεί όλο και περισσότερο την ελεύθερη διαμόρφωση της γνώμης. Ταυτόχρονα, εξαπλώνοντας τη δύναμη των ψεύτικων ειδήσεων και ρεπορτάζ, θέτουν σε οικονομικό και υπαρξιακό κίνδυνο τα καθιερωμένα δημοσιογραφικά προϊόντα.

Ο Αυστριακός καγκελάριος τόνισε στην ομιλία του «το Ευρωπαϊκό Συνέδριο Εκδόσεων αφιερώνεται φέτος στον ψηφιακό μετασχηματισμό των μέσων ενημέρωσης. Είναι σαφές ότι η σημασία της ελευθερίας του Τύπου για τη δημοκρατία μας δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Χωρίς την ελευθερία του Τύπου, το ευρωπαϊκό μοντέλο της ζωής θα ήταν αδιανόητο. Η πολιτική και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μοιράζονται πολλά πράγματα, αλλά κυρίως τις προκλήσεις της παγκόσμιας δικτύωσης και της τεχνολογικής προόδου, καθώς και την ευθύνη για σεβασμό στην ομαλότητα».

Η JTI υποστηρίζει συνεχώς το θεσμό από το 2006, παρουσιάζοντας και δίνοντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ενημερωθούν και να συζητήσουν για θέματα που αφορούν τόσο τον κλάδο όσο και την ίδια την εταιρεία. Η μακροχρόνια συνεργασία της JTI με το Ευρωπαϊκό Συνέδριο Εκδόσεων βοηθάει τόσο στην παρουσίαση θεμάτων που ενδιαφέρουν την κοινή γνώμη, όσο και στην ανταλλαγή απόψεων που συμβάλλουν στην επίτευξη μεγαλύτερης ισορροπίας σε κατά τα άλλα μονομερείς συζητήσεις σχετικά με ζητήματα που αφορούν τη βιομηχανία.

Πώς βιωσιμότητα και επιχειρηματικότητα πάνε χέρι-χέρι στην JTI

Τη φετινή χρονιά, η θεματική ενότητα της JTI ήταν η βιωσιμότητα – αειφόρος ανάπτυξη (sustainability). Η επίδειξη υπεύθυνων και βιώσιμων επιχειρηματικών πρακτικών είναι κρίσιμης σημασίας στη JTI, η οποία επιθυμεί να παράγει θετικά επιχειρηματικά αποτελέσματα, αλλά όχι με κάθε κόστος. Ο τρόπος με τον οποίο βλέπει η JTI τη βιωσιμότητα είναι μέσα από τη δημιουργία πραγματικής αξίας στην επιχείρηση, την εκπλήρωση των προσδοκιών των καταναλωτών, των μετόχων, των εργαζομένων και της ευρύτερης κοινωνίας.

Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι ένα σύνθετο ζήτημα που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων όπως π.χ. η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση, η αποψίλωση των δασών, οι παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τα οποία η JTI τα παρουσίασε φέτος στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Εκδόσεων με τη μορφή μιας μίνι-έκθεσης. Η έκθεση εστίασε στην παιδική εργασία, την επιλογή αλλά και την ανακύκλωση των υλικών και τα πρότυπα συνεργασίας της JTI με τους προμηθευτές της.

Για την JTI, η βιωσιμότητα και η βιώσιμη ανάπτυξη είναι ο πλέον ορθός δρόμος επιχειρείν και η εταιρεία είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης SDG (Sustainable Development Goals) των Ηνωμένων Εθνών και τις κατευθυντήριες αρχές. Έχοντας εξετάσει την αειφόρο ανάπτυξη εδώ και αρκετά χρόνια και θέτοντας υψηλά πρότυπα προσπαθώντας παράλληλα να επιτύχει συνεχή βελτίωση, η JTI προσδοκά ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, όπως π.χ. οι προμηθευτές της, ακολουθούν παρόμοια πρότυπα.

Ο όμιλος JTΙ δημοσιεύει σε ετήσια βάση την έκθεσή του για την αειφορία στο τέλος Μαΐου κάθε έτους. Από την αρχή του τρέχοντος έτους, ο όμιλος έχει επίσης θέσει νέους στόχους που καλύπτουν διάφορους τομείς της επιχείρησης από την άποψή της αειφορίας στα προϊόντα της, στους ανθρώπους της, την εφοδιαστική αλυσίδα και τις εποπτικές ρυθμίσεις, προκειμένου να αποδείξει τη δέσμευσή της για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η εταιρεία συνεργάζεται με τους προμηθευτές της για να διασφαλίσει ότι αναγνωρίζουν και προστατεύουν τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των εργαζομένων, παρέχουν ασφαλείς χώρους εργασίας, λειτουργούν χωρίς τη χρήση παιδικής εργασίας, προωθούν τη στήριξη καλών γεωργικών πρακτικών και βιώσιμων εισοδημάτων των καλλιεργητών. Ειδικά το πρόγραμμά της ARISE για την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας στοχεύει στον τερματισμό της παιδικής εργασίας σε κοινότητες από τις οποίες η JTI προμηθεύεται φύλλα καπνού.

Η JTI έχει πιστοποιηθεί ως «Top Employer», δηλαδή κορυφαίος εργοδότης, σε 53 χώρες και 58 οργανισμούς για το 2019. Το 2018 κατατάχθηκε από την London Benchmarking Group (LBG) 10η μεταξύ 96 εταιρειών για τον θετικό κοινωνικό αντίκτυπο των εργασιών της-, πέτυχε για τρίτη συνεχή χρονιά αξιολόγηση «ηγέτη» στην κλιματική αλλαγή στο Πρόγραμμα Δημοσιοποίησης Εκπομπών Άνθρακα (CDP), ενώ ένας νέος στόχος μείωσης των εκπομπών εγκρίθηκε εξωτερικά το 2018 (SBTi).

Η βιωσιμότητα χρειάζεται την επιχειρηματικότητα και τις επιχειρήσεις γιατί ο κόσμος δεν μπορεί να βασιστεί στις κυβερνήσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση μακροπρόθεσμων προβλημάτων. Η επιχείρηση έχει να διαδραματίσει βασικό ρόλο αφού η βραχυπρόθεσμη πολιτική εξουσία, οι γεωπολιτικές επιρροές και οι εμπορικές εντάσεις δημιουργούν εμπόδια, ενώ και οι καταναλωτές έχουν συχνά άγνοια για τα σχετικά ζητήματα.

Η βιώσιμη ανάπτυξη χρειάζεται τις επιχειρήσεις επειδή:

• Διαθέτουν μακροπρόθεσμη στρατηγική,

• Είναι προοδευτικές και μπορούν να οδηγήσουν στην αλλαγή,

• Χρησιμοποιούν το μέγεθος, την ισχύ τους, τη δημιουργικότητα τους για την ανάπτυξη λύσεων,

• Συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες σε επίπεδο βιομηχανίας, καταπολεμούν τη γραφειοκρατία και προωθούν τη δημιουργία αξίας,

• Δημιουργούν κέρδη και βελτιώνουν τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.

Οι επιχειρήσεις χρειάζονται τη βιώσιμη ανάπτυξη γιατί βοηθάει την επιχείρηση να:

• Αναπτυχθεί και να δημιουργήσει μακροπρόθεσμη αξία και ισχυρότερη εταιρική κουλτούρα,

• Ενισχύσει την αποδοτικότητα των πόρων, να μετριάσει τους κινδύνους, να περιορίσει το κόστος,

• Κατανοήσει τις αναδυόμενες τάσεις, να καινοτομήσει, να αναπτύσσει καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες,

• Βελτιώνει τους τρόπους εργασίας, τη σύνδεση με τους πελάτες, την ενίσχυση της αξίας και της φήμη της εταιρείας αλλά και να εμβαθύνει τις σχέσεις μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών,

• Προσελκύει και να διατηρεί προσωπικό, να προσελκύει κεφάλαια και επενδύσεις και τέλος να αυξήσει την αξία.

Τέλος, στην χώρα μας η JTI διαθέτει τα προϊόντα της στην ελληνική αγορά από τη δεκαετία του 1980 και σήμερα είναι η δεύτερη εταιρεία προϊόντων καπνού με τις μάρκες Winston, Camel, Old Holborn και το ηλεκτρονικό τσιγάρο Logic. Εκτός της Ελλάδας, η JTI Hellas έχει και την ευθύνη των αγορών Κύπρου και Μάλτας και απασχολεί περισσότερους από 100 εργαζόμενους.

Η εταιρεία συνεισφέρει το 1,5% των συνολικών φορολογικών εσόδων της χώρας και υποστηρίζει τον ελληνικό καπνικό κλάδο (περισσότερες από 50.000 οικογένειες) αγοράζοντας το 20% της συνολικής ετήσιας σοδειάς καπνού. Το 2019, μεταξύ των εταιρειών που πιστοποιήθηκαν, η JTI Hellas αναγνωρίστηκε για 7η συνεχή χρονιά ως Κορυφαίος Εργοδότης στην Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v