«Οι προοπτικές και η δυναμική της εταιρείας, είναι λαμπρές» υποστήριξε ο Μανώλης Παναγιωτάκης στην ομιλία του στο πλαίσιο της Γ.Σ. της ΔΕΗΔΕΗ -0,75% συμπληρώνοντας ότι με τις διαρθρωτικές αλλαγές και τις επιχειρηματικές δράσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, που έχουμε σχεδιάσει ή προτείνει, η ΔΕΗΔΕΗ -0,75% το 2022 μπορεί να έχει 5πλάσιο EBITDA σε σχέση με σήμερα.
Δήλωσε ότι ακούει πολύ θετικά από τον υπουργό το τρίπτυχο: Δεν πωλούνται Υδροηλεκτρικά. Τα ΝΟΜΕ πρέπει να καταργηθούν. Το μερίδιο της ΔΕΗΔΕΗ -0,75% δεν θα μειωθεί στο 50%.
Όπως είπε, «τα Υδροηλεκτρικά, τα οποία έχουν παραμείνει στην επιχείρηση μετά τη ματαίωση του μοντέλου της «Μικρής ΔΕΗΔΕΗ -0,75%», είναι το πιο επικερδές περιουσιακό στοιχείο της μητρικής ΔΕΗΔΕΗ -0,75%, με ακόμη θετικότερες προοπτικές ενόψη του νέου μοντέλου της αγοράς, του Target Model. Για τα ΝΟΜΕ, πέρα από τις αλλεπάλληλες δημόσιες παρεμβάσεις μας, έχουμε προσφύγει στο ΣτΕ από το 2016. Μάλιστα η υπόθεση εκδικάστηκε στις αρχές Ιουνίου και αναμένεται σχετική απόφαση. Για το μερίδιο της ΔΕΗΔΕΗ -0,75% στην αγορά έχουμε από τον Απρίλιο του 2017 παρουσιάσει μελέτη στους θεσμούς σε συναντήσεις μας στο Χίλτον, με την οποία αποδεικνύαμε ότι ο στόχος που έχουν θέσει για μερίδιο της ΔΕΗΔΕΗ -0,75% 50% είναι ανεδαφικός, καθώς αυτό συνεπάγεται μετακίνηση από τη ΔΕΗΔΕΗ -0,75% 4.800.000 πελατών σε 2,5 χρόνια».
Το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρισμού συνεπάγεται μείωση του μεριδίου της ΔΕΗΔΕΗ -0,75%, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγεί σε κανιβαλισμό της και υπονόμευση του μέλλοντος της, υποστήριξε.
Όπως είπε «αν τα Υδροηλεκτρικά είναι το πιο κερδοφόρο κομμάτι της μητρικής ΔΕΗΔΕΗ -0,75%, το Δίκτυο Διανομής είναι το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο του ομίλου ΔΕΗΔΕΗ -0,75%. Κι αυτό όχι μόνο για την μεγάλη αναπόσβεστη λογιστική του αξία, ύψους 3,6 δις ευρώ. Όχι μόνο γιατί εισφέρει στο EBITDA της ΔΕΗΔΕΗ -0,75% 350 εκατ. € το χρόνο. Αλλά κυρίως για τις πολύ μεγάλες υπεραξίες που κρύβει, οι οποίες με κατάλληλες δράσεις θα αποφέρουν στη ΔΕΗΔΕΗ -0,75% και στη χώρα τεράστια οφέλη».
«Η ΔΕΗΔΕΗ -0,75% κάθε άλλο παρά στα πρόθυρα της κατάρρευσης είναι, λυπάμαι πολύ και ανησυχώ όταν ακούγονται παρόμοιες δηλώσεις», δήλωσε ο Μ. Παναγιωτάκης. «Τα βραχυπρόθεσμα προβλήματα ρευστότητας, της τάξης των 300 εκατ. ευρώ, και η επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών που άρχισε να εμφανίζεται από το 2ο εξάμηνο του 2018 με αποτέλεσμα στο κλείσιμο του έτους ζημιές 356 εκατ. (χωρίς εννοείται τις εφάπαξ λογιστικές εγγραφές), ήταν συνέπεια των γνωστών εξωγενών παραγόντων, σε συνδυασμό με την παρατεταμένη κοινωνική πολιτική μη μετακύλισης των επιβαρύνσεων στην κατανάλωση. Μια πολιτική που έχει πλέον φθάσει στα όρια της. Ωστόσο αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά με συγκεκριμένες δράσεις. Δεν χρειάζεται δραματοποίηση».
Περιγράφοντας τα βήματα που έγιναν υποστήριξε:
* Ήδη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η τιτλοποίηση των οφειλών που έχει ξεκινήσει από το Φεβρουάριο. Αναμένονται αποτελέσματα τον Οκτώβριο.
* Είναι σε εξέλιξη το σχέδιο που έχουμε επεξεργαστεί από τον Απρίλιο για αναζήτηση κατ’ αρχάς των οφειλών από τους 65.000 μεγαλύτερους οφειλέτες – τελικούς πελάτες, που χρωστούν συνολικά ποσό της τάξης των 700 εκατ. Μπορεί να υπάρξουν πολύ θετικές εξελίξεις στο επόμενο 12μηνο.
* Ανανεώθηκε τον Ιούλιο η συνεργασία με την Qualco, ενώ βελτιώνεται αισθητά η επίδοση των εισπρακτικών μηχανισμών της ίδιας της ΔΕΗΔΕΗ -0,75%, μετά τις οργανωτικές αλλαγές που έχουμε κάνει και τις δράσεις που έχουν προγραμματιστεί.
* Για τις ΥΚΩ του 2011, ύψους € 680 εκατ., υποβάλαμε πρόσφατα στο Υπουργείο συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις και προτάσεις. Μπορούν και είναι αρκετό να δοθεί φέτος από τον κρατικό προϋπολογισμό ποσό της τάξης των € 300 εκατ. και τα υπόλοιπα σε προοπτική 5ετίας.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin* Σε ότι αφορά στις αναγκαίες τιμολογιακές προσαρμογές, με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα, δεν πρέπει να αγγίξουν την έκπτωση συνέπειας που καθιερώσαμε το 2016. Όχι μόνο γιατί μπορεί να έχουμε απώλειες στο καλύτερο πελατολόγιό μας αλλά γιατί η επιβράβευση της συνέπειας έχει πλέον καταστεί συστατικό στοιχείο του αξιακού συστήματος των σχέσεών μας με τους πελάτες μας.