Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στις 2 Απριλίου οι προσφορές για την ΕΛΒΟ

Προκηρύχθηκε χθες ο διαγωνισμός για την πώληση περιουσιακών στοιχείων της ΕΛΒΟ. Με ξεχωριστή διαδικασία πωλούνται δευτερεύοντα περιουσιακά στοιχεία. Για επτά υποψήφιους μιλούν στην κυβέρνηση. Οι ενδιαφερόμενοι.

Στις 2 Απριλίου οι προσφορές για την ΕΛΒΟ

Προθεσμία μέχρι τις 2 Απριλίου έχουν οι ενδιαφερόμενοι για τα περιουσιακά στοιχεία της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) που βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης εδώ και πέντε χρόνια.

Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε χθες και αρμόδιες πηγές του ΥΠΟΙΚ υποστηρίζουν πως έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από επτά ομίλους. Σύμφωνα με πληροφορίες, άτυπο ενδιαφέρον για την προβληματική εταιρεία έχουν εκδηλώσει αρκετοί εγχώριοι και ξένοι όμιλοι, χωρίς να σημαίνει πως θα εμφανιστούν τελικά στη διαδικασία που τρέχει η εταιρεία συμβούλων / ελεγκτών EY.

Στον κατάλογο των ενδιαφερομένων περιλαμβάνονται, πάντως, η ιταλική Ferrovie dello Stato που ελέγχει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ισραηλινή Plasan που ενδέχεται να ενισχυθεί από την επίσης ισραηλινή Elbit, η γερμανική Krauss-Maffei Wegmann (KMW), η Paramount Group από τη Νότια Αφρική, η ελληνική Kouimtzis Group, ο όμιλος Πετρόπουλου (συνεργάζεται με την IVECO, γνωστή για την ισχυρή παρουσία στα λεωφορεία) και η Intracom Defence. Σύμφωνα με πληροφορίες, στοιχεία για την ΕΛΒΟ ζήτησε και ο ινδικός όμιλος Tata, ενώ δεν επιβεβαιώνονται πληροφορίες περί ενδιαφέροντος από την πολωνική Solaris, στελέχη της οποίας βρέθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα και είχαν συναντήσεις με κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Το ενδιαφέρον εταιρειών που ειδικεύονται στην παραγωγή οχημάτων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς για την ΕΛΒΟ συνδέεται με το μεγάλο διαγωνισμό που προωθεί το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για την προμήθεια περίπου 1.000 λεωφορείων ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου διαγωνισμού η κυβέρνηση επιδιώκει να υπάρξει εγχώρια παραγωγή κάποιων τμημάτων / εξαρτημάτων των νέων λεωφορείων.

Τα περιουσιακά στοιχεία που μεταβιβάζονται στην τέταρτη απόπειρα πώλησης της ΕΛΒΟ περιλαμβάνουν, σύμφωνα με την διακήρυξη τα εξής:

i. Ένα οικόπεδο έκτασης 190.206,97 τμ στο οικοδομικό τετράγωνο (ΟΤ) 25 της Βιομηχανικής Περιοχής της Σίνδου,

ii. Ένα οικόπεδο έκτασης 76.957 τμ στο οικοδομικό τετράγωνο (ΟΤ) 26 της Βιομηχανικής Περιοχής της Σίνδου,

iii. Ένα οικόπεδο έκτασης 5.322 τμ στο οικοδομικό τετράγωνο (ΟΤ) 26 της Βιομηχανικής Περιοχής της Σίνδου,

Τα δύο τελευταία ακίνητα αποτελούν ένα οικόπεδο συνολικής έκτασης 82.279 τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.) στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου, «το οποίο προήλθε από την συνένωσή τους και μετά την γενόμενη ανταλλαγή ακινήτων, κατά την οποία ένα διαιρετό τμήμα αυτού έκτασης 6.212 τ.μ. ανταλλάχθηκε με οικόπεδο ίσης έκτασης)».

2. Κτιριακές εγκαταστάσεις ευρισκόμενες στην Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου Θεσσαλονίκης.

3. Εξοπλισμός.

4. Δικαιώματα Πνευματικής και Βιομηχανικής ιδιοκτησίας: το σήμα και ο διακριτικός τίτλος «ΕΛΒΟ», και κάθε άλλο δικαίωμα βιομηχανικής και πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως τεχνογνωσία, σχέδια, άδειες ΙΤ και πατέντες που έχει τυχόν κατοχυρώσει η εταιρεία.

Με ξεχωριστή διαδικασία (τρεις άλλους πλειοδοτικούς διαγωνισμούς), την οποία επίσης τρέχει η EY, πωλούνται άλλα περιουσιακά στοιχεία της ΕΛΒΟ και συγκεκριμένα αποθέματα ανταλλακτικών, δύο οικόπεδα στην Περιοχή Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης και 11 cargo στρατιωτικά φορτηγά (δεξιοτίμονα 4Χ4), κατασκευής 2013.

Η ΕΛΒΟ είχε τεθεί το 2014 σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης με σωρευμένες ζημίες 170,3 εκατ. και συνολικές υποχρεώσεις που πλησίαζαν τα 85,4 εκατ. ευρώ. Είχε ιδρυθεί το 1972 ως Στάγιερ Ελλάς με σκοπό την παραγωγή και διάθεση φορτηγών οχημάτων, γεωργικών ελκυστήρων και σταθερών κινητήρων. Το 1986 η συμμετοχή των Αυστριακών της Στάγιερ μεταβιβάστηκε στο ελληνικό δημόσιο και η εταιρεία άλλαξε επωνυμία σε ΕΒΟ.

Το 2000 ο όμιλος Μυτιληναίος είχε αποκτήσει, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, το 43% των μετοχών και τη διοίκηση. Η Μυτιληναίoς αποχώρησε από τη διοίκηση το καλοκαίρι του 2010 και η εταιρεία τέθηκε σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης τέσσερα χρόνια αργότερα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v