Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το βασικό σενάριο της Φουρλής για το επόμενο τρίμηνο

Βλέπει επίπτωση 10% στις πωλήσεις με ορίζοντα 10 εβδομάδων. Μείωση λειτουργικού κόστους κατά 45% και μαξιλάρι ρευστότητας 70 εκατ. ευρώ, τα βασικά όπλα άμυνας. Αύξηση +7% στο πρώτο δίμηνο του 2020. Η δυναμική των online καταστημάτων.

Το βασικό σενάριο της Φουρλής για το επόμενο τρίμηνο

Τις άμυνες που ενεργοποιεί προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από την πανδημία κορωνοϊού δημοσιοποίησε η διοίκηση του ομίλου Φουρλή -η πρώτη ανάμεσα στις μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας-, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2019, αλλά και τις επιδόσεις που έως στιγμή καταγράφει στο α’ τρίμηνο του 2020.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του ομίλου Βασίλης Φoυρλής, μετά και τις επίσημες αποφάσεις αναστολής λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του ομίλου (ΙΚΕΑ, Intersport, Athlete’s Foot) σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, ανάφερε πως υπάρχει πρόβλεψη μείωσης του μηναίου λειτουργικού κόστους του ομίλου κατά 45% τους προσεχείς μήνες, στα 7 εκατ. ευρώ περίπου έναντι 14,5 εκατ. ευρώ που κοστίζει σήμερα η συνολική λειτουργία τόσο σε Ελλάδα όσο και στις αγορές του εξωτερικού.

Η εξοικονόμηση θα προέλθει από την κρατική βοήθεια όσον αφορά το μισθολογικό κόστος, από την επιδότηση ενοικίου για το μισθωμένο δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα και επίσης από τη διαπραγμάτευση των μισθωμάτων στις υπόλοιπες αγορές. Ταυτόχρονα, περιορίζεται το κόστος marketing, πλην εκείνων που σχετίζονται με την online αγορά, όπου ο όμιλος παραμένει ενεργός.

Ο κ. Φoυρλής υπογράμμισε επίσης ότι ο όμιλος εξασφάλισε συμφωνίες «παγώματος» των πληρωμών προς τους βασικούς του προμηθευτές (InterIkea, Intersport), προκειμένου να διασφαλιστεί η ρευστότητά του το προσεχές διάστημα. Επιπλέον, ο όμιλος έχει εξασφαλίσει «μαξιλάρι» ρευστότητας της τάξης των 70 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αντιπαρέλθει την επίπτωση από την απρόσμενη επίδραση της πανδημίας.

Πέραν της διαχείρισης κόστους και ρευστότητας, ο όμιλος έχει ενισχύσει τις υποδομές του τόσο σε ό,τι αφορά τα πληροφοριακά συστήματα όσο και τη λειτουργία των logistics centers, προκειμένου να υποστηρίξει την επιχειρησιακή και εμπορική λειτουργία το επόμενο διάστημα. Σε ό,τι αφορά τον εφοδιασμό με προϊόντα, η διοίκηση του ομίλου ανάφερε πως, αφενός, υπάρχει επάρκεια σε όλες τις αγορές δραστηριοποίησης και αφετέρου, με βάση τις διαβεβαιώσεις των προμηθευτών της, ομαλοποιείται ικανοποιητικά η παραγωγή στην Ασία, γεγονός που θα αποτρέψει τυχόν ελλείψεις.

Τέλος, η διοίκηση του ομίλου έχει εφαρμόσει την τηλεργασία ενώ εκτιμά ότι και οι αγορές της Ρουμανίας και της Τουρκίας -που έως σήμερα λειτουργούν εμπορικά καταστήματα με πτώση πωλήσεων κατά 70%-80%- θα ακολουθήσουν το παράδειγμα των υπόλοιπων αγορών.

Το βασικό σενάριο

Ο Β. Φoυρλής, αν και σημείωσε πως η «ορατότητα» όσον αφορά την επίπτωση των μέτρων προστασίας για την πανδημία είναι χαμηλή, εντούτοις διατύπωσε ποσοτικοποιημένη πρόβλεψη.

Ειδικότερα, το βασικό σενάριο στο οποίο λειτουργεί πλέον ο όμιλος προβλέπει κλείσιμο φυσικού δικτύου για περίπου 10 εβδομάδες. Σ’αυτή την υπόθεση, ο όμιλος υπολογίζει κάμψη πωλήσεων κατά 10% (σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα). Ειδικότερα, βλέπει απώλειες 45 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις και 20 εκατ. ευρώ στο μεικτό κέρδος.

Ο κ. Φoυρλής ωστόσο πρόσθεσε πως βασικό ερώτημα για τον όμιλο και το σύνολο του λιανεμπορίου είναι «αν οι πωλήσεις επανέλθουν μετά το κλείσιμο της αγοράς».

Οι επιδόσεις

Παρά την αρνητική συγκυρία και την αβεβαιότητα, η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε πως εφόσον στο β’ εξάμηνο του έτους ομαλοποιηθεί η κατάσταση, τα λιανικά concepts της ΙΚΕΑ και της Intersport θα επανέλθουν κερδίζοντας μερίδια αγοράς. Ο όμιλος εξακολουθεί να διατηρεί επενδυτικό πλάνο ύψους 16 εκατ. ευρώ για το 2020, για την προσθήκη 5 νέων Intersport, 6 ανακαινίσεων υφιστάμενων καταστημάτων, αλλά και ενός ΙΚΕΑ εμβαδού 8.000 τ.μ. στη Βουλγαρία, ωστόσο επιλέγει «να καθυστερήσει προς το παρόν την εκτέλεσή του».

Στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου σε ενοποιημένη βάση (με θετική επίδοση και στην Ελλάδα) ο όμιλος παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 7%, ποσοστό που ωστόσο πλέον διακυβεύεται από τις εξελίξεις.

Ως προς την καταναλωτική συμπεριφορά, η διοίκηση του ομίλου ανάφερε πως έως το οριστικό κλείσιμο καταστημάτων η επισκεψιμότητα ήταν «ελαφρώς μειωμένη», ενώ ήδη παρατηρείται μετακίνηση καταναλωτών στις online πλατφόρμες πώλησης της ΙΚΕΑ και της Intersport.

Μέχρι σήμερα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της ΙΚΕΑ αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων του concept, ενώ για την Intersport το ποσοστό του ψηφιακού καναλιού είναι 5% με τάσεις αύξησης.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v