Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Wind για τιμές κινητής: Επιφυλασσόμαστε παντός δικαιώματος έναντι της Rewheel

Διατυπώνει σειρά ερωτημάτων για την έκθεση της φινλανδικής εταιρείας σχετικά με τις τιμές στην κινητή τηλεφωνία. Το μερίδιο του μεγαλύτερου παίκτη και ο ρόλος της φορολογίας. Ποια είναι τα επιχειρήματα της Rewheel.

Wind για τιμές κινητής: Επιφυλασσόμαστε παντός δικαιώματος έναντι της Rewheel

H Wind γίνεται η δεύτερη εταιρεία, μετά τη Vodafone, που αντιδρά στην έκθεση της Rewheel που έγινε για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού και αποφαίνεται ότι οι τιμές κινητής στην Ελλάδα είναι οι πιο ακριβές στην Ευρώπη αλλά και τις χώρες του ΟΟΣΑ. Δηλώνει δε ότι «στην προκειμένη περίπτωση, βαλλόμαστε από μία ιδιωτική, "αντικειμενική μελέτη", η οποία δυνητικά θίγει τη φήμη και την εταιρική μας αξία. Επιφυλασσόμαστε παντός δικαιώματός μας».

Αναλυτικά στο σημείωμά της αναφέρει:

Στη WIND προτιμάμε πάντα «λίγα λόγια, πολλή δουλειά». Για την ποιότητα των υπηρεσιών μας, τις επενδύσεις μας, τις τιμές μας, αφήνουμε να μιλάνε οι πελάτες μας. Στις επιθέσεις που δέχεται ο κλάδος μας, κατά καιρούς, απαντάμε βάζοντας το επιστημονικό μας προσωπικό, τη γνώση και τα πραγματικά στοιχεία της εταιρείας μας στη διάθεση της πολιτείας και των Ανεξάρτητων Αρχών.

Αυτή τη φορά όμως ξεπεράστηκαν, σε σημαντικό βαθμό, κάποια όρια. Το θέμα δεν είναι (μόνο) κλαδικό. Στη WIND είμαστε σε πολύ διαφορετική θέση από τις θυγατρικές των πολυεθνικών εταιρειών που ανταγωνιζόμαστε στην Ελλάδα.

Γνωρίζουμε πολύ καλά τη μάχη που έχουμε δώσει τα τελευταία 10 χρόνια για να σταθούμε όρθιοι απέναντι σε διεθνείς κολοσσούς. Διαβάζαμε, κατά καιρούς, άλλους «αντικειμενικούς αναλυτές» να προεξοφλούν ότι η ελληνική αγορά αντέχει μόνο δύο παίκτες. Και απαντούσαμε πάντα με περισσότερη δουλειά, καλύτερες υπηρεσίες, μεγαλύτερες επενδύσεις, χαμηλότερες τιμές.

Τώρα, δεχόμαστε σε βάρος μας αβάσιμες αιτιάσεις, τη στιγμή που χιλιάδες εργαζόμενοί μας έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να σταθούν δίπλα στα εκατομμύρια των πελατών μας στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Και αυτοί οι εργαζόμενοι, όπως και οι πελάτες μας, γίνονται αποδέκτες μηνυμάτων που δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά.

Χρωστάμε επομένως σε όλους μερικά ξεκάθαρα λόγια.

Η συγκεκριμένη «μελέτη» δίνει την εντύπωση πρόθεσης να στηρίξει προϋπάρχουσες απόψεις. Γίνεται εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων με αναφορές είτε σε ένα «προσεκτικά» επιλεγμένο πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας, είτε σε μια χώρα, η οποία κατά περίπτωση είναι πιο «ενδεδειγμένη» (από τη Μάλτα έως τον Καναδά…). Διατυπώνονται δογματικές απόψεις με μοναδική αναφορά σε μία μόνο, προφανώς «επιλεγμένη» πηγή ή σε πηγές που είναι μελέτες της ίδιας της εταιρείας συμβούλων(!).

Αγνοείται πλήρως η καρτοκινητή, ενώ αποτελεί πάνω από το μισό της Ελληνικής αγοράς.

Απορρίπτεται συλλήβδην η παγκοσμίως αναγνωρισμένη ως βέλτιστη πρακτική κοινή χρήση υποδομών (network sharing), αγνοώντας την προφανώς θετική επίδραση σε τομείς όπως η ποιότητα των υπηρεσιών, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η μείωση κόστους.

Έκπληκτοι επίσης μάθαμε ότι η υψηλή φορολογία στην Ελλάδα (η υψηλότερη της Ευρώπης) δεν έχει επίπτωση στις τελικές τιμές που πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής. Και πάλι, με αποδεικτικό στοιχείο ένα μόνο πρόγραμμα της Cosmote και μια μελέτη, πάλι κατά σύμπτωση, της ίδιας εταιρείας συμβούλων.

Γίνεται εκτενέστατη αναφορά στον περίφημο 4ο παίκτη. Αν είναι τόσο καλές οι συνθήκες για τους τρεις υφιστάμενους, πού είναι τα υπερκέρδη που θα έπρεπε να έχουμε ως ο 3ος παίκτης της αγοράς; Γιατί αγνοείται το γεγονός ότι υπήρχε 4ος παίκτης που επέλεξε να αποχωρήσει για να μετριάσει τις κεφαλαιακές του απώλειες; Πού ακριβώς είναι η ουρά των επενδυτών για να μπουν σε αυτήν την τόσο πολλά υποσχόμενη αγορά; Γιατί δεν γίνεται καμία αναφορά στο ασυνήθιστα μεγάλο μερίδιο που έχει ο πάροχος με δεσπόζουσα θέση;

Καταδικάζεται στη μελέτη ακόμη και η παγκόσμια τάση της σύγκλισης κινητής και σταθερής με τα προφανή οφέλη για τον καταναλωτή. Ίσως γιατί οι τιμές μας στα συνδυαστικά προϊόντα και η μεγάλη απήχηση τους στην αγορά δεν εξυπηρετούν τα συμπεράσματα της μελέτης.

Τέλος, εντύπωση δημιουργεί το γεγονός ότι αγνοούνται πλήρως τα πραγματικά μεγέθη της αγοράς, τουλάχιστον της WIND. Πολύ απλά, πόσο πραγματικά πληρώνουν οι πελάτες μας το μήνα και τι υπηρεσίες παίρνουν για το ποσό που πληρώνουν. Τι τιμές προσφέρουμε αυτή τη στιγμή στους πελάτες μας.

Παράλληλα, στην μελέτη γίνεται εκτενής -πλην όμως χωρίς κανένα έρεισμα, αναφορά σε τιμές παγίων κινητής των 60€, 70€, ακόμη και 150€/μήνα και αναρωτιόμαστε σε ποιο παράλληλο σύμπαν υπάρχουν αυτές οι τιμές. Το αβάσιμο των παραπάνω αποδεικνύεται πλήρως από την απλή και μόνο ανάγνωση των πραγματικών δεδομένων που ουδέποτε αναζητήθηκαν….

Το 80% των πελατών συμβολαίου της WIND έχει πάγιο που είναι κάτω των 30€/μήνα με όλους τους φόρους και τέλη κινητής (και κάτω από 22€ χωρίς φόρους και τέλη), έχοντας μέση πραγματική χρήση mobile internet 1,5 GB τον μήνα.

Να επισημάνουμε ότι θα περιμέναμε τουλάχιστον οι υπογράφοντες τη μελέτη να κάνουν μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα μας ή να επισκεφτούν ένα κατάστημά μας πριν την παραδώσουν.

Ακόμη όμως δεν είναι αργά… θα χαρούμε να τους εξυπηρετήσουμε και να πάρουν το WΙΝD ONE, που συνδυάζει κινητό με 1.500 λεπτά και 5 Gb και σταθερό με 100 Mbps, με 55€, με όλους τους φόρους και τέλη κινητής (παρεμπιπτόντως, η τιμή είναι 40,9€ χωρίς φόρους και τέλη, αλλά αυτά σύμφωνα με την εταιρεία Rewheel, δεν αυξάνουν σημαντικά την τελική τιμή…).

Τελειώνοντας να σημειώσουμε ότι στην προκειμένη περίπτωση, βαλλόμαστε από μία ιδιωτική, «αντικειμενική μελέτη», η οποία δυνητικά θίγει τη φήμη και την εταιρική μας αξία. Επιφυλασσόμαστε παντός δικαιώματός μας.

Τι απαντά η Rewheel

Με νέα ανακοίνωση, η φινλανδική Rewheel, που είχε αναλάβει τη σύνταξη έκθεσης για τις τιμές στα data της κινητής τηλεφωνίας για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού, απαντά στο παραπάνω δελτίο τύπου εξέδωσε η Wind Hellas. Στην ανακοίνωση αναρωτιέται γιατί οι Vodafone, ΕΕΤΤ και Wind αντέδρασαν με τόση σφοδρότητα στην έκθεσή της, όταν για πέντε συνεχόμενα χρόνια  η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάζει την Ελλάδα ανάμεσα στις πιο ακριβές αγορές της Ευρώπης στα data. 

Στη νέα της απάντηση, η Rewheel υποστηρίζει πως δεν ισχύει το επιχείρημα της Wind πως δεν περιλαμβάνει στην έκθεση το κόστος των πακέτων καρτοκινητής που είναι σχεδόν το 50% της ελληνικής αγοράς. Αντίθετα, τονίζει πως συγκρίνει όλα τα πακέτα (σταθερής, καρτοσύνδεσης και καρτοκινητής) με αντίστοιχα πακέτα άλλων επτά ευρωπαϊκών χωρών.

Η φινλανδική εταιρεία επιμένει πως οι τιμές των data στην Ελλάδα είναι ακριβές ακόμα και στην περίπτωση που δεν συνυπολογιστούν οι φόροι (τέλος κινητής τηλεφωνίας, ΦΠΑ) και ξεκαθαρίζει πως οι συγκρίσεις δεν έγιναν μόνο με ένα πακέτο της Cosmote, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Wind, αλλά με «πολλά και διαφορετικά» πακέτα, με τη σύγκριση να περιλαμβάνεται στην πλήρη έκθεση και όχι στο τμήμα που δημοσιοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Στην ίδια ανακοίνωση της Rewheel επισημαίνεται πως η φινλανδική εταιρεία τονίζει στην έκθεση πως είναι απίθανη η είσοδος τέταρτου παίκτη στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας και πως, σε αντίθεση με όσα αναφέρει η Wind, επισημαίνει το υψηλό μερίδιο του κυρίαρχου παίκτη (δηλαδή της Cosmote) που αγγίζει το 50%. Ωστόσο, στην έκθεση ξεκαθαρίζεται πως το μερίδιο του κυρίαρχου παίκτη συνδέεται με το επίπεδο τιμών.

Τέλος, όσον αφορά το επιχείρημα της Wind πως η Rewheel οδηγείται σε συμπεράσματα για τις τιμές με βάση προγράμματα που δεν υπάρχουν, στη φινλανδική εταιρεία υποστηρίζει πως τον Μάρτιο και τον Απρίλιο ένας καταναλωτής έπρεπε να πληρώσει 149 ευρώ για πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας που περιείχε τουλάχιστον 1.000 λεπτά ομιλίας και απεριόριστο data που υποστηρίζει βίντεο υψηλής ανάλυσης (δηλαδή ταχύτητα 5 Mbits ανά δευτερόλεπτο).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v