Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δικαίωση της Βεργίνα σε δικαστική μάχη με τη Heineken

Εγινε δεκτό το αίτημα της συζήτησης της αγωγής της για τη διεκδίκηση καταβολής αποζημίωσης από τον όμιλο Heineken, λόγω των αθέμιτων αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών που μετήλθε η θυγατρική του στην Ελλάδα.

Δικαίωση της Βεργίνα σε δικαστική μάχη με τη Heineken

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. (ΖΜΘ) δικαιώθηκε, καθώς μετά την έκδοση προδικαστικής απόφασης, έγινε δεκτό το αίτημα της συζήτησης της αγωγής της για τη διεκδίκηση καταβολής αποζημίωσης από τον όμιλο Heineken λόγω των αθέμιτων αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών που μετήλθε η θυγατρική του στην Ελλάδα, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ενώπιον των ολλανδικών δικαστηρίων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ελληνικής εταιρείας, το Εφετείο του Άμστερνταμ έκρινε ότι είναι αρμόδιο να συζητήσει τη σχετική αγωγή της ΖΜΘ όχι μόνο κατά της μητρικής εταιρίας Heineken αλλά και κατά της ελληνικής θυγατρικής αυτής, Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Οι δικαστικές ενέργειες της ΖΜΘ εναντίον του ομίλου της Heineken ξεκίνησαν έπειτα από την έκδοση απόφασης της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΠ.ΑΝΤ.), η οποία αναγνώρισε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της στην ελληνική αγορά για περισσότερα από 16 χρόνια και επέβαλε σε αυτήν πρόστιμο-ρεκόρ 31,5 εκατομμυρίων ευρώ.

H Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε., η οποία είναι ανεξάρτητη ελληνική ζυθοποιία με έδρα την Κομοτηνή, κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης κατά της Heineken ενώπιον των ολλανδικών δικαστηρίων, το 2017. Υποστήριξε ότι η υπόθεση πρέπει να συζητηθεί στην Ολλανδία, όπου έχει την έδρα της η Heineken, επειδή οι δραστηριότητες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βρισκόταν υπό την καθοδήγηση και εις γνώση της μητρικής εταιρείας.

Ο Δημήτρης Κρις, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΖΜΘ, δήλωσε: «Η προσπάθεια της Heineken να αποστασιοποιηθεί από την καταχρηστική συμπεριφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, της ελληνικής εταιρείας παραγωγής της, απέτυχε».

Στην Ελλάδα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική της Heineken, «εφάρμοσε μια ενιαία και στοχευμένη πολιτική που προσπάθησε να αποκλείσει τους ανταγωνιστές της» από την ελληνική αγορά μπίρας. Ο Δημήτρης Κρις σχολιάζει: «Δεδομένης της διάρκειας και του εύρους της ανωτέρω παραβατικής συμπεριφοράς, η υπόθεση μπορεί να λάβει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις στην Ολλανδία, αφού η απόφαση της ΕΠ.ΑΝΤ. αφήνει περιθώριο για την έγερση αξιώσεων εναντίον της ολλανδικής εταιρείας και από άλλες ζυθοποιίες».

Αν και αυτή ήταν μια δύσκολη χρονιά για πολλές επιχειρήσεις ζύθου, η ΖΜΘ κατάφερε να ξεπεράσει την καταιγίδα της Covid-19 χάρη στην ισχυρή υποστήριξη των καταναλωτών της στην Ελλάδα.

Ο Δημήτρης Κρις αναφέρει σχετικά: «Συνεχίζουμε να επενδύουμε στα προϊόντα μας, στους συνεργαζόμενους καλλιεργητές μας και στους εργαζομένους μας σε αυτές τις δύσκολες εποχές, τηρώντας πλήρως τις δεσμεύσεις μας απέναντί τους. Είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι εμπιστευόμενοι την Ελλάδα, οι Έλληνες λάτρεις της μπίρας θα επιδείξουν αντίστοιχα αμέριστη εμπιστοσύνη στην εταιρεία μας και θα συνεχίζουν να υποστηρίζουν τα ποιοτικά προϊόντα μας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v