Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επιστρέφει σε κερδοφορία η Motor Oil

Ο όμιλος έχει προγραμματίσει αυξημένα κονδύλια για νέες επενδύσεις, που θα φθάσουν τα 240 εκατ. ευρώ. Πώς κινείται η αγορά τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς.

Επιστρέφει σε κερδοφορία η Motor Oil

Σε θετική τροχιά φαίνεται να επανέρχεται ο όμιλος της Motor Oil φέτος, μετά τα ζημιογόνα αποτελέσματα που παρουσίασε πέρυσι, εξαιτίας των αντίξοων συνθηκών που δημιούργησε στην αγορά η πανδημία της Covid-19. Σύμφωνα με στοιχεία της ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης 2020, τόσο ο όμιλος όσο και η εταιρεία βρίσκονται σε κερδοφόρα πορεία στο πρώτο τρίμηνο του 2021, διαθέτοντας επαρκείς πόρους για τη συνέχιση της λειτουργίας τους ως Βιώσιμης Οικονομικής Μονάδας.

Η εκτίμηση αυτή βασίζεται στις εξής παραδοχές: οι τιμές του πετρελαίου και των προϊόντων έχουν σχεδόν επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα, τα περιθώρια διύλισης και οι όγκοι πωλήσεων παρουσιάζουν αυξητική τάση, έχουν εξασφαλιστεί νέες πρόσθετες γραμμές χρηματοδότησης με ευνοϊκότερα επιτόκια, η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας εξακολουθεί να είναι περίπου διπλάσια από την αξία της καθαρής θέσης της και το επενδυτικό πρόγραμμα εξελίσσεται όπως είχε σχεδιασθεί.

Για να μη διαταραχθεί η απρόσκοπτη λειτουργία του ομίλου Mοtor Oil, αλλά και για να προωθηθούν οι προγραμματισμένες επενδύσεις του έχει εξασφαλίσει επιπλέον γραμμές χρηματοδότησης περίπου 368 εκατ. ευρώ.

Για το 2021, μάλιστα, ο όμιλος έχει προγραμματίσει αυξημένα κονδύλια για νέες επενδύσεις, που θα φθάσουν από 175 εκατ. ευρώ το 2020, τα 240 εκατ. ευρώ και θα είναι προσανατολισμένες στην απανθρακοποίηση και την ενεργειακή μετάβαση. Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού (110,4 εκατ. ευρώ) αφορά στη «ναυαρχίδα» του επενδυτικού προγράμματος, το συγκρότημα κατεργασίας νάφθας, συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, από το 2022 θα υπάρχουν τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής υδρογόνου στο Διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας για τη διύλιση αργού πετρελαίου, ώστε να γίνει πλεονασματικό στην παραγωγή χαμηλού κόστους γκρι υδρογόνου από φυσικό αέριο, που θα διατίθεται για εξαγωγή σε εφαρμογές ενέργειας υδρογόνου.

Αυτή τη στιγμή το Διυλιστήριο διαθέτει μία μονάδα συνεχούς καταλυτικής αναμόρφωσης νάφθας (CCR) που παράγει υδρογόνο ως παραπροϊόν και μια εξολοκλήρου μονάδα παραγωγής υδρογόνου, βασισμένη στην καταλυτική αναμόρφωση μεθανίου με ατμό, που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο για την παροχή υδρογόνου στις μονάδες του Διυλιστηρίου. Τώρα κατασκευάζεται και μία ακόμη μονάδα καταλυτικής αναμόρφωσης νάφθας, που θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2022 και θα παράγει καθαρό υδρογόνο ως παραπροϊόν.

Παράλληλα, ο όμιλος σχεδιάζει να επεκταθεί και στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου ως το 2025, με απώτερο στόχο να αναδειχθεί σε μεγάλο παραγωγό καθαρού υδρογόνου, διεκδικώντας έτσι σημαντικό ρόλο στην οικονομία του συγκεκριμένου προϊόντος.

Στα επενδυτικά πλάνα του ομίλου συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη έργων ΑΠΕ πλέον του 1 GW, η κατασκευή μονάδας επεξεργασίας και δημιουργία χώρου υγειονομικής ταφής επικίνδυνων αποβλήτων που προκύπτουν από τη δραστηριότητα των μονάδων διύλισης, η κατασκευή πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), στην περιοχή του Διυλιστηρίου, ενώ εξετάζεται και η προοπτική μονάδας παραγωγής βιοκαυσίμων.

Αθηνά Καλαϊτζόγλου

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v