Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συναγερμός στα Jumbo από τις ανατιμήσεις, πολιτική... Γκάντι

Για κλυδωνισμούς τεραστίων διαστάσεων από τις ανατιμήσεις στις αγορές πρώτων υλών και στις διεθνείς μεταφορές, μιλά ο Απ. Βακάκης. Κάνουν λάθος οι κεντρικές τράπεζες. Για πόσο φρενάρει το άνοιγμα των νέων καταστημάτων της αλυσίδας.

Συναγερμός στα Jumbo από τις ανατιμήσεις, πολιτική... Γκάντι

Σημαντικό κίνδυνο στα υψηλά μεταφορικά κόστη, τις ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και εν γένει στην διαταραχή της τροφοδοτικής αλυσίδας βλέπει ο επικεφαλής του ομίλου Jumbo, Απόστολος Βακάκης, ο οποίος μιλώντας στο περιθώριο της γενικής συνέλευση των μετόχων της εταιρείας εξέφρασε την άποψη ότι το 2021 θα είναι άλλη μια χαμένη χρονιά και πιθανόν το ίδιο να συμβεί το 2022.

Ο όμιλος συνεχίζει το επενδυτικό του πρόγραμμα αλλά “φρενάρει” το άνοιγμα νέων καταστημάτων μέχρι να εξομαλυνθεί η τροφοδοσία των αποθηκών.

Σε αυτή τη συγκυρία “το εμπόριο κινδυνεύει να μετατραπεί σε παζάρι” και “το κόστος των ραφιών έχει διπλασιαστεί” είπε ο κ. Βακάκης, που τόνισε ότι δεν θα αλλάξει η φιλοσοφία της Jumbo ως προς το ύψος των τιμών. Εκτίμησε ότι οι τιμές θα σταθεροποιηθούν κάποια στιγμή, αλλά σε υψηλότερα επίπεδα των σημερινών.

Μίλησε για κλυδωνισμούς τεραστίων διαστάσεων από τις ανατιμήσεις στις διεθνείς αγορές πρώτων υλών και στις διεθνείς μεταφορές. Ως αποτέλεσμα η εταιρεία παραλαμβάνει εμπορεύματα με διαφορετικό κόστος κάθε εβδομάδα.

“Η εφοδιαστική αλυσίδα είναι σε διάλυση με αποτέλεσμα σοβαρότατες παρενέργειες”, ανέφερε εξηγώντας πως η ανατίμηση πρώτων υλών, είναι κάτι που πρέπει να αξιολογήσουν οι κεντρικές τράπεζες, οι οποίες εκτιμούν ότι το φαινόμενο είναι παροδικό. Ο ίδιος διαφωνεί. Παρατηρεί δε τον δεκαπλασιασμό του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων από την Ασία χαρακτηρίζοντας πρωτόγνωρες τις συνθήκες για να θεωρείται εφικτή ισορροπία και ομαλοποίηση της αγοράς σε σύντομο χρόνο μεταθέτοντας για τον Οκτώβριο μια πιο ασφαλή πρόβλεψη.

Σημειώνεται ότι τα συμβόλαια που είχε συνάψει η εταιρεία για να διαχειριστεί το μεταφορικό κόστος δεν έχουν πλέον την ίδια διάρκεια, καθώς, όπως είπε ο κ. Βακάκης, παρά την προσπάθεια των εταιρειών logistics να τα τιμήσουν η συγκυρία δεν τις βοηθά. Επανέλαβε ότι “σε επίπεδο εταιρείας έχουμε σταματήσει να αγοράζουμε. Δεν θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε ένα κόστος στον τελικό καταναλωτή 100-500%”.

Σε αυτές τις συνθήκες ο ίδιος στρατηγικά επιλέγει να παγώσει την ενεργοποίηση νέων καταστημάτων αναμένοντας ευνοϊκότερες συνθήκες. “Ακολουθούμε την πολιτική του Γκάντι. Δεν τρώμε ελπίζοντας ότι θα νικήσουμε το τέρας”, είπε χαρακτηριστικά. Σημείωσε ότι η ενεργοποίηση νέων αγορών και νέων βιομηχανιών δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την Ασία και αρνήθηκε να δώσει στοιχεία σχετικά με τα αποθέματα και το βαθμό στον οποίο αξιοποιούνται προμηθευτές εκτός Ασίας για λόγους ανταγωνισμού.

H μερισματική πολιτική

Για το 2021, όπως είχε προαναγγελθεί, ο όμιλος θα προχωρήσει πάλι σε καταβολή έναντι του μερίσματος για τη φετινή χρήση. Αυτό ισοδυναμεί με μικτό ποσό 0,47 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή είναι ακριβώς ίσο με το μέρισμα που διανεμήθηκε για τη 12μηνη χρήση που έληξε την 30η Ιουνίου 2019.

Η καταβολή του μερίσματος για την χρήση 2021, δηλαδή το ποσό των 0,47 ευρώ ανά μετοχή θα καταβληθεί στους μετόχους του ομίλου, μέχρι το τέλος Ιουλίου και πάλι με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v