Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελινόιλ: Αισιοδοξία για την πορεία του β’ εξαμήνου

Τι δήλωσε ο CEO της Ελινόιλ κ. Γιάννης Αληγιζάκης, στο πλαίσιο της χθεσινής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας. Η ανάκαμψη της ζήτησης κατά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, η αισιοδοξία για το β’ εξάμηνο και οι στρατηγικές κινήσεις που δρομολογούνται.

Ελινόιλ: Αισιοδοξία για την πορεία του β’ εξαμήνου

Την αισιοδοξία του για το άμεσο αλλά και το μακροπρόθεσμο μέλλον της Ελινόιλ εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κ. Γιάννης Αληγιζάκης, στο πλαίσιο της χθεσινής ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας.

Ο CEO της εταιρείας αναφέρθηκε στην ανάκαμψη της ζήτησης που παρατηρείται στην εγχώρια αγορά καυσίμων από τον Μάιο και μετά, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την πορεία του δευτέρου εξαμήνου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα δούμε κάποια αρνητική έκπληξη στο υγειονομικό μέτωπο.

Η πανδημία οδήγησε στην περυσινή πτώση της ζήτησης κατά 8%, λόγω των περιοριστικών μέτρων που ελήφθησαν από την Πολιτεία, ενώ υποχώρηση της τάξεως του 15% έχει παρατηρηθεί κατά το πρώτο φετινό πεντάμηνο εξαιτίας των πολύ μειωμένων πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης.

«Η Ελινόιλ κλήθηκε πέρυσι να αντιμετωπίσει τόσο το πρωταρχικό ζήτημα της προστασίας της υγείας των εργαζομένων της όσο και αυτό του περιορισμού των οικονομικών επιπτώσεων από την πανδημία και τα πήγε πολύ καλά και στα δύο μέτωπα, αν συνεκτιμηθεί και η σημαντική κερδοφορία που κατέγραψε», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Φέτος, παρά το ότι η Ελινόιλ κινήθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο στο πλαίσιο της αγοράς (πτώση πωλούμενων όγκων), αναμένεται να διατηρήσει σε γενικές γραμμές την αντίστοιχη περσινή κερδοφορία της, τόσο επειδή σημείωσε καλύτερες επιδόσεις σε επιμέρους δραστηριότητες, όπως οι εξαγωγές και τα στερεά καύσιμα, όσο και γιατί θα καταγράψει λογιστικά κέρδη αποθεμάτων λόγω της ανόδου της διεθνούς τιμής του πετρελαίου.

Επιπρόσθετα, οι προσδοκίες για το δεύτερο μισό της χρήσης είναι θετικές, καθώς ισχυρά ανοδικά κινήθηκε η εγχώρια ζήτηση κατά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, ενώ η τουριστική κίνηση αναμένεται αυξημένη σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή. «Η τουριστική κίνηση είναι βέβαιο πως δεν θα ανακάμψει πλήρως, ωστόσο αναμένουμε μια αρκετά καλή καλοκαιρινή περίοδο και ίσως μια σχετικά καλή πορεία κατά το προσεχές φθινόπωρο» σημείωσε ο κ. Αληγιζάκης.

«Έγκαιρα και σωστά τοποθετημένοι»

Πέραν αυτών, ο κ. Αληγιζάκης αναφέρθηκε και στη στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθεί η εταιρεία του, σημειώνοντας:

«Συμφωνούμε ότι η πορεία των ορυκτών καυσίμων θα είναι μακροπρόθεσμα πτωτική, αλλά το μόνο βέβαιο είναι πως αυτό δεν πρόκειται να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Τα ορυκτά καύσιμα θα είναι εδώ τουλάχιστον για μια ακόμη δεκαετία και στο μέτωπο αυτό -παρά την παραβατικότητα που συνεχίζεται να είναι έντονη στον κλάδο- η Ελινόιλ θα συνεχίσει να πορεύεται με έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων της, των υπηρεσιών της και των συνεργατών της.

Η Πολιτεία θα πρέπει να λειτουργήσει κάποια στιγμή το σύστημα εισροών-εκροών, προκειμένου αυτό να αποτελέσει μια πρώτη βάση αντιμετώπισης ενός προβλήματος που κοστίζει στο υγιές κομμάτι της αγοράς, αλλά και περίπου 150 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο στους καταναλωτές. Εμείς δεν θα ενδώσουμε στην παραβατικότητα και αντίθετα προχωρούμε στην προσφορά νέων ποιοτικότερων προϊόντων, όπως αυτά που λανσάραμε πρόσφατα και αντιμετωπίστηκαν θετικά από την αγορά».

Σε ό,τι αφορά τώρα το μεσομακροπρόθεσμο μέλλον της Ελινόιλ, ο κ. Αληγιζάκης τόνισε ότι «δεν σχεδιάζουμε απλά για το 2030 αλλά ήδη προχωρούμε σε πράξεις, συνάπτοντας χρήσιμες συνεργασίες. Γνωρίζουμε ότι οι επενδύσεις που σκοπεύουμε να πραγματοποιήσουμε θα αποσβεστούν σε βάθος χρόνου, ωστόσο σημασία έχει ότι είμαστε ήδη έγκαιρα και σωστά τοποθετημένοι για την επόμενη μέρα», αναφερόμενος σε κινήσεις συνεργασίας όπως αυτές με:

α) Την Ήρων (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), για την είσοδο στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου.

β) Τη ΔΕΗ, με στόχο τη δημιουργία δικτύου φορτιστών ηλεκτρικής ενέργειας εκατό πρατηρίων μέσα στην επόμενη τριετία (θα δοθεί έμφαση στη νησιωτική Ελλάδα)

γ) Την Blue Grid στον χώρο του LNG, με απώτερο στόχο τη δημιουργία 3-4 ενεργειακών σταθμών μέσα στην επόμενη τριετία (ανεφοδιασμός βαρέων οχημάτων με φυσικό αέριο, Αττική, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v