Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ομιλος Μούχαλη: Η επέκταση στο e-commerce πίεσε την κερδοφορία

Αύξηση κύκλου εργασιών για τον όμιλο το 2020 στα 328 εκατ. ευρώ. Στόχος η διεύρυνση του πελατολογίου και η ανάπτυξη του δικτύου Kiosky’s Convenience Stores.

Ομιλος Μούχαλη: Η επέκταση στο e-commerce πίεσε την κερδοφορία

Με ηγετική θέση στην αγορά καπνοβιομηχανικών προϊόντων και τη μικρή λιανική ο όμιλος Μούχαλη διεισδύει σε νέα κανάλια επενδύοντας μεταξύ άλλων και στο e-commerce, κίνηση που επηρέασε τη συνολική κερδοφορία και τα ίδια κεφάλαιά του εν μέσω πανδημίας, αν και κατάφερε να διατηρήσει τις πωλήσεις και την κερδοφορία του στις παραδοσιακές δραστηριότητες.

Ειδικότερα, το 2020 η μητρική εταιρεία εμφάνισε μικρή μείωση πωλήσεων κατά 1,1% σε σχέση με το 2019, στα 278,4 εκατ. ευρώ ενώ σε επίπεδο ομίλου σημειώθηκε μικρή αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 240 χιλ. ευρώ στα 328 εκατ. ευρώ. Επίσης η εταιρεία κατέγραψε μικρή μείωση του μεικτού κέρδους κατά 1,7% και ο όμιλος κατά 0,1% σε σχέση με το 2019. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου εμφανίζονται μειωμένα κατά 31,4% στα 6 εκατ. ευρώ και σε επίπεδο εταιρείας αυξημένα κατά 2,3% στα 4 εκατ. ευρώ.

Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους που αναλογούν στους μετόχους διαμορφώνονται σε ζημιές 0,88 εκατ. ευρώ από κέρδη 0,96 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση για τον όμιλο ενώ για την εταιρεία διαμορφώνονται σε κέρδη 1,59 εκατ. ευρώ από κέρδη 1,48 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας προτείνει προς την τακτική γενική συνέλευση των μετόχων, την διανομή μερίσματος 930.000,00 ευρώ ή 0,83 ευρώ ανά μετοχή.

Οι συνολικές υποχρεώσεις του ομίλου 31.12.2020 ανέρχονταν σε 58,748 εκατ. ευρώ έναντι 53,3 εκατ. ευρώ την 31.12.2019 και της εταιρείας σε 30,389 εκατ. ευρώ έναντι 29,211 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του ομίλου διαμορφώνονται σε 13,677 εκατ. ευρώ έναντι 9,999 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και της εταιρείας σε 6,595 εκατ. ευρώ έναντι 6,242 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Σήμερα ο όμιλος Μούχαλη πέρα από τη δραστηριότητά του στο χονδρικό εμπόριο καπνοβιομηχανικών προϊόντων (έχει την εμπορία και διανομή των Phillip Morris), προϊόντων Jacobs, Chipita, Unilever, ειδών ζαχαρωδών-κάβας, διατηρεί συνεργασίες με την Ελληνικά Λαχεία και την Ι.Ο.Ν.. Έχει επίσης δραστηριότητα στο λιανεμπόριο ειδών περιπτέρου και καταστημάτων μικρής λιανικής (Kiosky’s One Stop All) ενώ έχει επεκταθεί και στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το delivery.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τον Ιανουάριο ενεργοποιήθηκε η διαδικτυακή πλατφόρμα e-kioskys και ένα μήνα μετά ιδρύθηκε η εταιρεία Carrotz Μονοπρόσωπη ΙΚΕ με αντικείμενο τις υπηρεσίες έκδοσης κουπονιών. Είχε προηγηθεί το 2019 η εξαγορά της εταιρείας Delivery.gr ΙΚΕ, στην οποία ελέγχει το 75%, καθώς και η εξαγορά της e-table.

Ο όμιλος απασχολεί 461 εργαζόμενους και για το προσεχές μέλλον εκμεταλλεύεται την πολυετή του εμπειρία στη μικρή λιανική θέτοντας στόχο την διεύρυνση του πελατολογίου του με γρηγορότερους ρυθμούς ανάπτυξης, την ανάπτυξη νέων προϊόντων και καναλιών διανομής, την αύξηση της μέσης αξίας πωλήσεων ανά σημείο και την ανάπτυξη της αλυσίδας Kioskys μέσω της αύξησης των νέων μελών. Υπενθυμίζεται ότι υλοποιεί πλάνο επέκτασης των Kiosky’s Convenience Stores κι έχει θέσει στόχο τα 100 σημεία σε όλη την Ελλάδα μέχρι το τέλος του έτους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v