Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το «στοίχημα» της Fais Group στην Αγορά Μοδιάνο

Το 2023, το πρώτο ουσιαστικό αποτύπωμα στα μεγέθη. Έχει μισθωθεί το 85% της ιστορικής αγοράς και κυοφορούνται νέες συμφωνίες. Οφέλη για εμπόριο και τουρισμό.

Το «στοίχημα» της Fais Group στην Αγορά Μοδιάνο

Ενισχυτικά στην εμπορική κίνηση της Θεσσαλονίκης λειτουργεί η Αγορά Μοδιάνο, με την επισκεψιμότητα να ξεπερνά τις προβλέψεις ένα μήνα μετά τα επίσημα εγκαίνια, δημιουργώντας προσδοκίες επιχειρηματιών και τοπικών φορέων, αν και ο όμιλος Φάις που έκανε την επένδυση κρατά χαμηλά τον πήχη μέχρι να ωριμάσει το έργο.

Εξάλλου, σήμερα λειτουργούν περίπου 65 καταστήματα (κάλυψη γύρω στο 85%) και τα στελέχη του ομίλου είναι σε συζητήσεις για τη μίσθωση και των υπόλοιπων χώρων. Πρόκειται για χώρους κάτω από 20 τ.μ. έκαστος, που φιλοξενούν καταστήματα delicatessen, κρεοπωλεία, ψαράδικα, καφέ κ.ά. Χαρακτηριστικά είναι τα: Πιροσκί Ποντιακά Παραδοσιακά Προϊόντα, Falafel Taste Middle East, Nuts Factory, Τυροκομείο Αρβανίτη, Estrella, Γαλακτοπωλείο του Χατζή, Cookie Man, Kastor Farm, Camelot - Μακεδονικά Ζαχαρώδη κ.ά.

Αν και τα πρώτα έσοδα ήρθαν το 2022, το 2023 -ως η πρώτη χρονιά πλήρους λειτουργίας- θα έχει αποτύπωμα στα μεγέθη της One Outlet, που ελέγχει τη δραστηριότητα και συνολικά του ομίλου, ο οποίος φέρεται να ενίσχυσε περαιτέρω τις επιδόσεις του το 2022 (με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, το 2021 έκλεισε με κύκλο εργασιών 122,4 εκατ. ευρώ και κέρδη 11,5 εκατ. ευρώ). 

Με το συγκεκριμένο project, ο όμιλος του Σαμ Φάις, που εγκαινίασε τη δραστηριότητά του το 1978 με τη διανομή της Nike και σταδιακά «έχτισε» έναν από τους κορυφαίους λιανεμπορικούς ομίλους στην Ελλάδα, με δραστηριότητα και στις γειτονικές χώρες, κάνει δυναμική είσοδο στην ευρύτερη αγορά εστίασης, όπου εισήλθε για πρώτη φορά το 2016, λανσάροντας την αλυσίδα φρέσκου παγωτού Bufala Gelato.

Σημειώνεται ότι η Αγορά Μοδιάνο αποτελεί καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς έχει σχεδιαστεί στα πρότυπα γαστρονομικών city break του εξωτερικού. Βρίσκεται στην καρδιά του ιστορικού και του σύγχρονου κέντρου της Θεσσαλονίκης, ανάμεσα στη Βασιλέως Ηρακλείου και την Ερμού.

Το έργο-τοπόσημο ενισχύει τη φήμη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού και ειδικότερα γαστρονομικού προορισμού, καθώς η πόλη έχει συμπεριληφθεί από την UNESCO στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας (Creative Cities of Gastronomy), όπως δηλώνει στο Euro2day.gr ο Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ). Σημειώνει ότι είναι ένας μοντέρνος χώρος στο κέντρο της πόλης, που θα λειτουργήσει ενισχυτικά στην εμπορική κίνηση.

Το ιστορικό

Ο όμιλος Φάις, με μια επένδυση 10 εκατ. ευρώ, έβαλε στόχο να αναβιώσει την πρώτη παραδοσιακή αγορά τροφίμων με ιστορία 100 ετών. Άρχισε να οικοδομείται από τον μηχανικό Eli Modiano και τον αρχιτέκτονα J. Oliphant μετά την πυρκαγιά του 1917 και εγκαινιάστηκε το 1930. Tο 1983 η Αγορά Μοδιάνο χαρακτηρίστηκε διατηρητέο κτίριο από το ΥΠΕΧΩΔΕ και το 1995 χαρακτηρίστηκε ιστορικό διατηρητέο μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού, διότι αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα κτιρίων Αγοράς με στοά.

Στα επόμενα χρόνια, η Αγορά Μοδιάνο πέρασε σταδιακά σε παρακμή. Τα περισσότερα από 144 καταστήματά της έκλειναν το ένα μετά το άλλο και έπεσε οριστικά αυλαία στην ιστορική αγορά το 2016. Τον Ιούλιο του 2017 πέρασε επισήμως στον Όμιλο Εταιρειών Φάις, με την υπογραφή της σύμβασης από το ΤΑΙΠΕΔ, από το οποίο απέκτησε το 43,6%, ποσοστό που αύξησε στο 57% σε πρώτη φάση, μετά από δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος σε μικρομετόχους. Έτσι άρχισαν οι διαδικασίες για τις αδειοδοτήσεις και την ανάπτυξη της Αγοράς Μοδιάνο, που δόθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου του 2022 προς χρήση σε κατοίκους και επισκέπτες της πόλης.

Σύμφωνα με πληροφορίες από έρευνα που διεξήχθη για την επισκεψιμότητα, τον πρώτο χρόνο λειτουργίας αναμένεται να επισκεφθούν την Αγορά Μοδιάνο 4 εκατ. άτομα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v