Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

efood: Προσιτές τιμές, own delivery και μικρή λιανική στο πλάνο του 2023

Οι τάσεις που καταγράφηκαν το 2022. Η δυναμική του efood market και η ενεργοποίηση των συνεργειών με τον όμιλο Μούχαλη.

efood: Προσιτές τιμές, own delivery και μικρή λιανική στο πλάνο του 2023

Σε πρώτο πλάνο θέτει η efood το 2023 τις προσιτές τιμές, τόσο στο delivery φαγητού όπου επιδιώκει και ενίσχυση του δικτύου αποκλειστικών συνεργασιών που διευκολύνουν προσφορές για τους χρήστες της πλατφόρμας, όσο και στο efood market, όπου δίνεται επίσης έμφαση στην ενίσχυση του κωδικολογίου.

Για το 2023, το επιτελείο της efood στοχεύει επιπλέον σε διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων των οποίων έχει τη διανομή (delivered by efood), ώστε να βελτιώσει τη δυνατότητά της να ελέγξει την ταχύτητα παράδοσης.

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 τοποθετείται επίσης η επέκταση μέσω των kiosky’s convenience stores σε συνδυασμό με το λανσάρισμα νέων υπηρεσιών και αλλαγών στο μοντέλο λειτουργίας, στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης των εταιρειών λιανικής και χονδρεμπορίου που απέκτησε η μητρική Delivery Hero από τον όμιλο Μούχαλη.

Ειδικότερα, έχοντας πετύχει νέα εκτόξευση μεγεθών το 2022 (σε συνέχεια ανάπτυξης 75% το 2021), διεύρυνση συνεργαζόμενων καταστημάτων, αύξηση παραγγελιών και ανάπτυξη του efood market, ως βασικής πλέον υπηρεσίας, το efood ενεργοποιεί σταδιακά το υβριδικό επιχειρηματικό μοντέλο που είχε ανακοινώσει μετά την εξαγορά των νέων δραστηριοτήτων, σε λιανική και χονδρική, φυσικά καταστήματα και online.

Υπενθυμίζεται ότι η Delivery Hero ελέγχει πλέον δίκτυο 42 αποθηκών (dark stores), το δίκτυο των kiosky's convenience stores, με περίπου 400 σημεία πώλησης μικρής λιανικής (περίπτερα, ψιλικατζίδικα, mini market κ.α.), την Άλφα Διανομών που δραστηριοποιείται στη χονδρική και διανομή για όλο το δίκτυο και τα online κανάλια που ενσωματώνονται στην πλατφόρμα του efood delivery.gr, e-table και kioskys.gr.

Οι τάσεις το 2022

Ναυαρχίδα στο μοντέλο της Delivery Hero είναι η πλατφόρμα delivery φαγητού efood, που συνέχισε και το 2022 να πριμοδοτεί τον τζίρο και την κερδοφορία της στην ελληνική αγορά. Τα στελέχη της εταιρείας δεν είναι σε θέση να δώσουν συγκεκριμένα οικονομικά στοιχεία, αλλά επιβεβαιώνουν ότι διατηρείται η ισχυρή ανοδική τάση. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις του 2021, ο κύκλος εργασιών της Online Delivery, που αναπτύσσει τη δραστηριότητα, ανήλθε σε 112,8 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 17,6 εκατ. ευρώ.

Το 2022 η πλατφόρμα κατέγραψε σημαντική αύξηση των συνεργαζόμενων καταστημάτων, που έχουν ξεπεράσει τις 21.000 πανελλαδικά, ενώ επεκτάθηκε περαιτέρω στο quick commerce, με ενδεικτική την αύξηση κατά 62% των τοπικών καταστημάτων (κάβες, μανάβικα, ανθοπωλεία, κρεοπωλεία κ.α.), με μια αντίστοιχη αύξηση κατά 18,5% των καταστημάτων που αξιοποιούν την υπηρεσία delivered by efood.

Το efood market

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, το efood market, που μπαίνει στον τρίτο χρόνο λειτουργίας του, αποτέλεσε για το efood την υπηρεσία με την υψηλότερη ανάπτυξη το 2022, με τριπλασιασμό παραγγελιών σε σχέση με το 2021. Σε επίπεδο κωδικολογίου ενσωμάτωσε κατά 61,7% περισσότερα προϊόντα σε σχέση με το προηγούμενο έτος και πλέον διαθέτει πάνω από 3.000 κωδικούς, στοχεύοντας στις 4.000-5.000.

Αν και η υπηρεσία συνεισφέρει προς το παρόν με μικρό μερίδιο σε τζίρο και κερδοφορία (κύκλος εργασιών 5,15 εκατ. ευρώ με ζημιές μετά από φόρους 3,34 εκατ. ευρώ), μεγαλώνει γρήγορα και διαθέτει σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Aυτό επιβεβαιώνουν και οι καταναλωτικές τάσεις. Παρατηρείται -πέρα από την αύξηση στον αριθμό των παραγγελιών- σημαντική αύξηση στη συχνότητα παραγγελιών ανά χρήστη, κατά 25,7%. Σε αυτό έχει συμβάλει η λειτουργία του efood market και εκτός ωραρίου της οργανωμένης λιανικής (καθημερινή λειτουργία έως τις 12:30 το βράδυ), δίνοντας δυνατότητα στους καταναλωτές για αγορές και την Κυριακή όπως και τις ημέρες αργιών.

Σημαντικό στοιχείο για τη συμπεριφορά των καταναλωτών αποτελεί η προτίμησή τους σε προσφορές, οι οποίες αποτελούν το 20% περίπου των συνολικών παραγγελιών, κάτι που σύμφωνα με τα στελέχη της efood, οφείλεται και στη στρατηγική της εταιρείας να αποτελεί την πλέον προσιτή πλατφόρμα σε επίπεδο τιμών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v