Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οικονομίες κλίμακας για ΟΤΕ με την απορρόφηση Cosmote

Τελευταίο επεισόδιο στο σίριαλ της συγχώνευσης σταθερής και κινητής τηλεφωνίας του ΟΤΕ. Ξεκινά η διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση 100% από τον ΟΤΕ της θυγατρικής Cosmote. Τι επιτυγχάνεται με την απόφαση αυτή.

Οικονομίες κλίμακας για ΟΤΕ με την απορρόφηση Cosmote

Μια διαδικασία που είχε ξεκινήσει εδώ και χρόνια ανακοίνωσε και επίσημα χθες ο ΟΤΕ. Πρόκειται για την απορρόφηση της Cosmote και ειδικότερα τη νομική συγχώνευση που θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2024, με στόχο οικονομίες κλίμακας και αποτελεσματικότερη διοικητική οργάνωση. 

Είναι ουσιαστικά η τελική πράξη μιας διαδικασίας που είχε ξεκινήσει εδώ και χρόνια με τη διοικητική και λειτουργική συγχώνευση, σε διάφορα επίπεδα (π.χ. διοικητική ομάδα, brandname, υπηρεσίες υποστήριξης κ.λπ.).

Η κίνηση αυτή θα ενοποιήσει και στην πράξη σταθερή και κινητή τηλεφωνία και θα αποφέρει οικονομίες κλίμακας, ενώ με αυτή φαίνεται να ολοκληρώνεται ο μετασχηματισμός του ΟΤE.

Η συγχώνευση δεν θα επιφέρει καμία αλλαγή στους πελάτες του ομίλου καθώς επί της ουσίας ΟΤE και Cosmote λειτουργούν από το 2015 ενιαία με brand το Cosmote. Επίσης δεν αναμένεται να έχει επίσης επίπτωση στα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου, καθώς η απορροφούμενη εταιρεία (Cosmote) ενοποιείται πλήρως στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις του.

Το ιστορικό

Η συγχώνευση είχε προαναγγελθεί με την υπογραφή της τριετούς Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΣΣΕ) τον Μάρτιο του 2023, με την οποία εξισώνονταν μισθολογικά οι εργαζόμενοι των δύο επιχειρήσεων και αποκτούσαν κοινά εργασιακά δικαιώματα.

Με τη συγχώνευση των ΟΤE-Cosmote, θα παραμείνουν τρεις ξεχωριστές θυγατρικές: η Cosmote Technical Services, η Cosmote e-Value και η Γερμανός.

Η πρώτη περιλαμβάνει το τεχνικό προσωπικό του ομίλου με περίπου 3.300 εργαζόμενους. Η δεύτερη θυγατρική, η Cosmote e-Value, που λειτουργεί τα τηλεφωνικά κέντρα του ΟTΕ, απασχολεί περί τα 2.000 άτομα και, τέλος, η Γερμανός με πάνω από 1.000 εργαζόμενους που στελεχώνουν τα καταστήματα Γερμανός και Cosmote.

Τακτική της DT

Η Deutsche Telekom έχει προχωρήσει σε πολλές επενδύσεις στην ενοποίηση σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Η ενοποίηση των δραστηριοτήτων σε Ουγγαρία, Μαυροβούνιο, ΠΓΔΜ, Σλοβακία και Κροατία έχει ολοκληρωθεί με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα.

Η κρίση στην ελληνική αγορά, η αναγκαιότητα μείωσης του κόστους και της βελτιστοποίησης των παρεχόμενων υπηρεσιών (σταθερής και κινητής τηλεφωνίας) προς τους πελάτες είναι οι βασικοί παράγοντες που τροφοδότησαν τη συγκεκριμένη στρατηγική.

Το σκεπτικό πίσω από τις συγχωνεύσεις των επιχειρήσεων είναι απλό: καθώς οι αγορές κινητής τηλεφωνίας ωριμάζουν και το εισόδημα για κατανάλωση περιορίζεται, οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί επιδιώκουν κυρίως μείωση του κόστους και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες. Το τελευταίο, σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, επιτυγχάνεται με ένα πιο πελατοκεντρικό μοντέλο διαχείρισης και παροχής υπηρεσιών. Ως συνέπεια, μια κεντρική διαχείριση του πελατολογίου θεωρείται απαραίτητη.

Ο πιο σημαντικός όμως παράγοντας συγκέντρωσης είναι η εξοικονόμηση πόρων, με ουσιαστικό αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v