Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πόλεμος OTE, Nova, Vodafone στη συνδρομητική TV, οι θεαματικές κινήσεις

Netflix και Champions League στην Cosmote. Κυνήγι αθλητικών διοργανώσεων. Οι κινήσεις Vodafone με ΗΒΟ, Disney, Viaplay. Απέκτησε Premier League, διατηρεί Euroleague η EON. Μάχη για «πίτα» 1,2 εκατομμυρίων συνδρομητών.

Πόλεμος OTE, Nova, Vodafone στη συνδρομητική TV, οι θεαματικές κινήσεις

Η χαμηλή διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στο ελληνικό κοινό αφήνει περιθώρια στους παρόχους να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία τόσο στο περιεχόμενο όσο και στα συνδυαστικά πακέτα τηλεφωνίας - Ιnternet - τηλεόρασης. 

H Cosmote, με ένα… σερί δύο κινήσεων, εντάσσοντας το Netflix στην Cosmote TV μέσα στο 2024 μετά από συμφωνία της DT και αναμένοντας την επίσημη απόφαση για την ανάληψη του Champions League για τα επόμενα τρία χρόνια, φαίνεται να υλοποιεί την πολιτική που έχει ανακοινώσει δίνοντας προτεραιότητα στο ποιοτικό και αναβαθμισμένο περιεχόμενο. Ο ΟΤΕ είναι αυτός που διεκδίκησε ολόκληρο το πακέτο των αγώνων ποδοσφαίρου των Champions League, Europa League και Conference League, με στόχο την ενδυνάμωση του αθλητικού του περιεχομένου και την περαιτέρω αύξηση των συνδρομητών του. 

Οι άλλες συμφωνίες της Cosmote

Είχε προηγηθεί μέσα από μία διευρυμένη, πολυετή συμφωνία, το περιεχόμενο του Paramount+ να διατίθεται στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV αλλά και το Κύπελλο Ελλάδας Betsson, που θα είναι αποκλειστικά στην COSMOTE TV έως το 2026. 

H Nova

Η πρώτη κίνηση που αφορούσε τιμολογιακή πολιτική έγινε από τη Nova στην εκπνοή του 2023, ουσιαστικά δίνοντας για ένα μήνα δωρεάν την πλατφόρμα ΕΟΝ. Η κίνηση που αποδείχθηκε ιδιαίτερα έξυπνη, μιας και πολλοί από τους συνδρομητές μπήκαν στη διαδικασία να προχωρήσουν σε συμβόλαιο και αύξησε τη συνδρομητική βάση της ΕΟΝ ενώ απέκτησε και την Premier League.

Επίσης η ανανεωμένη υπηρεσία της EON προσφέρει τη μεγαλύτερη On Demand βιβλιοθήκη που έχει παρουσιάσει ποτέ, με 6.000 και πλέον ταινίες και επεισόδια σειρών. Παράλληλα έχει εμπλουτίσει την πλατφόρμα ΕΟΝ με το Marquee TV, δίνοντας την ευκαιρία στους συνδρομητές να απολαμβάνουν παγκόσμια κλασικά έργα θεάτρου, όπερες, σύγχρονο χορό και μουσική. Διαθέσιμο στα προγράμματα ΕΟΝ και ΕΟΝ+.

Η Vodafone

Η Vodafone έχει στη φαρέτρα της τη συνεργασία με την HBO και το Disney+, κάτι που μέχρι στιγμής την είχε «ξεχωρίσει», ενώ δημιούργησε και ένα πολύ δυνατό «πακέτο» δίνοντας μια νέα κάρτα SIM από το Vodafone CU και με μόλις 16 ευρώ τον μήνα προσφέρονται απεριόριστα GB, απεριόριστη ομιλία και SMS και το Vodafone TV για 9 ολόκληρους μήνες.

Μάλιστα η πλατφόρμα Viaplay, δηλαδή η μεγαλύτερη και πιο αναγνωρισμένη τηλεοπτική πλατφόρμα της Σκανδιναβίας, είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας με το Vodafone TV. 

Η συνδρομητική βάση 

Στις 678 χιλ. συνδρομητές έφτασε, στο τέλος του 2023, η Cosmote TV, η οποία πρόσθεσε πάνω από 13.000 νέους συνδρομητές  το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 2% (σε σχέση με τις 665 χιλ. συνδρομητές του τρίτου τριμήνου 2023 και τις 648.000 στο δεύτερο τρίμηνο του 2023). 

Σύμφωνα με τα μεγέθη που ανακοίνωσε ο όμιλος ΟΤΕ, οι συνδρομητές της πλατφόρμας ξεπέρασαν τις 678 χιλιάδες, με περισσότερους από 490.000 συνδρομητές να βρίσκονται στην ΟΤΤ πλατφόρμα της.

Παρά τις συνθήκες έντονου ανταγωνισμού και την εκτεταμένη πειρατεία, η Cosmote TV κατάφερε να ενισχύσει τη συνδρομητική της βάση, κάτι που εντάσσεται ανάμεσα στον γενικότερο σχεδιασμό ανάπτυξης του ΟTΕ.

Η Nova το 2023 κατάφερε να προσθέσει 50.000 νέους χρήστες φτάνοντας πλέον τις 430.000, αυξάνοντας τα μερίδια αγοράς της. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραμάτισε η απόκτηση του αγγλικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου αλλά και της La Liga. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία, μόνο η Premier League οδήγησε στη Nova 25.000 νέους συνδρομητές. Φυσικά, στο «οπλοστάσιο» της εταιρείας υπάρχουν, μεταξύ άλλων, οι πολύ σημαντικές συμφωνίες με ΠΑΟΚ και Άρη για τη Super League, όπως και η αποκλειστική μετάδοση των αγώνων της Euroleague.

Πηγές της εταιρείας σημειώνουν πως η τελευταία εμπορική κίνηση της Nova την περίοδο των γιορτών, που έληξε στις 11 Ιανουαρίου και αφορούσε τη διάθεση δωρεάν συνδέσεων, έφερε προσωρινά 170.000 νέους χρήστες. Αν και παραμένει αβέβαιο για το πόσοι θα παραμείνουν στη συνέχεια ως μόνιμοι πελάτες, η Nova επικοινωνεί μαζί τους για νέα συμβόλαια.

Η Vodafone TV έφτασε τις 200.000 συνδρομητές στο τέλος της χρονιάς, με την εταιρεία να έχει προσθέσει περισσότερους από 40.000 συνδρομητές, παίρνοντας σημαντική ώθηση από το Disney+ όπου στο πρώτο εξάμηνο πρόσθετε κάθε μήνα 5.000 συνδρομητές.

Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια επιθετική εμπορική πολιτική, προσφέροντας πλέον το τηλεοπτικό της προϊόν και σε combo πακέτα με το vodafone cu αλλά και συνάπτοντας συμφωνία με πολύ γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, με αγορές αξίας άνω των 30 ευρώ, ο πελάτης μπορεί να γίνει συνδρομητής στη Vodafone TV μόλις με 20 ευρώ για έξι μήνες.

Το τέλος 10% 

Την αναστολή  της επιβολής τέλους 10% στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης φαίνεται να συζητά εκ νέου το οικονομικό επιτελείο, μετά τις σκέψεις των ελληνικών παρόχων ακόμα και για μεταφορά της έδρας τους σε άλλες χώρες. 

Οι εταιρείες, από την πρώτη μέρα επαναφοράς του τέλους, χαρακτηρίζουν το μέτρο άδικο για τους συνδρομητές αλλά και για τις ελληνικές εταιρείες καθώς οι ξένες πλατφόρμες δεν υποχρεούνται σε ανάλογο τέλος. 

Μάλιστα πληροφορίες θέλουν κάποιους από τους παρόχους να κάνουν σκέψεις για αλλαγή φορολογικής έδρας, δεδομένου ότι η επιβολή του εν λόγω τέλους προκαλεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, ειδικά για όσους επενδύουν και σε δικές τους παραγωγές. Την σκέψη αυτή ενισχύει το γεγονός ότι αντίστοιχες συνδρομητικές υπηρεσίες που δημιουργήθηκαν πρόσφατα έχουν ήδη την έδρα τους σε άλλες χώρες, ενώ οι διεθνείς πλατφόρμες που διεκδικούν μερίδιο από τη συνδρομητική πίτα δεν επιβαρύνονται με αντίστοιχο φόρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ετήσιο δημοσιονομικό όφελος από το συγκεκριμένο τέλος δεν ξεπερνάει τα 20 εκατ. ευρώ.

Οι πλατφόρμες streaming

Οι πλατφόρμες streaming βρίσκονται σε συνεχή ανοδική πορεία, έχοντας πλέον περίπου 800.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.

Το Netflix εκτιμάται πως διαθέτει 600.000 συνδρομητές, με τον αριθμό αυτό ωστόσο να ενδέχεται να είναι και μεγαλύτερος εξαιτίας του διαμοιρασμού των κωδικών, που ακόμα δεν έχει «παγώσει» στη χώρα μας, ενώ από κοντά βρίσκεται και το Disney+ που υπολογίζεται ότι έχει ξεπεράσει τους αρχικούς του στόχους και μετά από ένα χρόνο παρουσίας υπολογίζεται πως έχει φτάσει τις 200.000 συνδρομητές.

Το αποτύπωμά του στην αγορά αναπτύσσει ταχύτατα και το Prime Video της Amazon, που καταγράφει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης στη χώρα μας, με τους συνδρομητές που διαθέτει να εκτιμάται ότι φτάνουν τις 100.000. Το Apple Tv διαθέτει κοντά στις 90.000 συνδρομητές, ενώ πιο πίσω βρίσκεται η ελληνική πλατφόρμα Cinobo και το ΑΝΤ1+.

Χαμηλή στην Ελλάδα η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης

Με τα συνδυαστικά πακέτα τηλεπικοινωνιών να είναι φθηνότερα, σε σχέση με τα προγράμματα μεμονωμένων υπηρεσιών, δεν προκαλεί απορία το γεγονός ότι στην Ελλάδα η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντος εμφανίζει τη δεύτερη μεγαλύτερη διείσδυση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Σύμφωνα με έρευνα της S&P Global για το 2022, στην Ελλάδα κερδίζουν έδαφος τα προγράμματα triple play (κινητή και σταθερή τηλεφωνία και Ιντερνετ), των οποίων το μερίδιο ανέρχεται σε περίπου 40%. Αλλά και ότι αυτού του είδους τα προγράμματα (triple play) σε συνδυασμό με υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης καταλαμβάνουν πολύ χαμηλό μερίδιο της αγοράς, που διαμορφώθηκε στο 7,6% το 2022.

Το χαμηλό αυτό ποσοστό, κατά τους αναλυτές της S&P Global, αποδεικνύει την περιορισμένη διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά, επειδή, βάσει της ίδιας ανάλυσης, παραμένει δημοφιλές το τοπικό περιεχόμενο. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v