Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μοτοδυναμική: Οι άξονες ανάκαμψης μετά τις επιδόσεις-ρεκόρ

Ανάπτυξη εσόδων από Porsche, Yamaha και Sixt και μείωση του κόστους δανεισμού. Προγραμματίζονται επενδύσεις σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία. Τι συζητήθηκε με τους αναλυτές.

Μοτοδυναμική: Οι άξονες ανάκαμψης μετά τις επιδόσεις-ρεκόρ

Παρά το γεγονός ότι όλες οι δραστηριότητες της Μοτοδυναμικής σημείωσαν πέρυσι ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας, η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας εκφράζει την αισιοδοξία της και για τις φετινές της οικονομικές επιδόσεις, θέτοντας ως στόχο να διευρύνει τα μερίδιά της σε αγορές που αναπτύσσονται.

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής Πάρης Κυριακόπουλος στο χθεσινό conference call προς τους αναλυτές, σημειώνοντας μεταξύ άλλων:

  • Στη δραστηριότητα της ενοικίασης αυτοκινήτων (μέσω της Sixt) η φετινή πορεία της εταιρείας θα επηρεαστεί τόσο από την προβλεπόμενη νέα αύξηση στον εισερχόμενο τουρισμό, όσο και από κινήσεις της ίδιας της εταιρείας όπως η ύπαρξη περισσότερων σημείων εξυπηρέτησης και μεγαλύτερου στόλου οχημάτων. Από την άλλη πλευρά ωστόσο, πιθανολογείται πως θα συνεχιστεί η πίεση τις τιμές εξ’ αιτίας της δραστηριοποίησης πολλών εγχώριων και ξένων «παικτών» σε μια αγορά που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική (τα τόσο υψηλά περιθώρια μικτού κέρδους του 2022 που είχαν προκύψει λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν ήταν διατηρήσιμα και υποχώρησαν πέρυσι).
  • Σε ότι αφορά τη Yamaha, η εισηγμένη έχει ως στόχο την αύξηση των πωλήσεών της και των μεριδίων αγοράς της, τόσο σε συγκεκριμένες κατηγορίες δικύκλων, όσο και στα προϊόντα θαλάσσης. Επίσης, αναμένονται επενδύσεις στο μέτωπο της λιανικής τόσο στην Ελλάδα (αναζητούνται δύο σημεία), όσο και σε Βουλγαρία-Ρουμανία.
  • Αισιοδοξία επικρατεί και σε ότι αφορά τη φετινή πορεία της Porsche, καθώς μεταξύ άλλων το περυσινό νέο μοντέλο της Cayenne θα πωλείται φέτος από την Μοτοδυναμική σε δωδεκάμηνη βάση, ενώ παράλληλα αναμένεται το νέο MaCan που έχει κερδίσει τις εντυπώσεις. Γενικότερα, προβλέπεται αύξηση εσόδων τόσο από νέες πωλήσεις, όσο και από άλλες υπηρεσίες (π.χ. συνεργεία).
  • Η διοίκηση της εταιρείας θα επιδιώξει να  μειωθεί το μέσο επιτόκιο δανεισμού της, κάτι που θα μπορούσε να συμβεί τόσο μέσα από την προβλεπόμενη μείωση του Euribor, όσο και από τη συρρίκνωση του spread, καθώς η Μοτοδυναμική μεγαλώνει σε μέγεθος και διαθέτει πολύ ισχυρούς δείκτες ρευστότητας (π.χ. καθαρός δανεισμός προς EBITDA μόλις στο 0,9 το 2023).
  • Η Μοτοδυναμική παρακολουθεί τις εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου, εξετάζοντας το ενδεχόμενο συνεργασίας με μια νέα εταιρεία στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. «Είμαστε αρκετά μακριά από το να πούμε κάτι το συγκεκριμένο» σημείωσε ο Πάρης Κυριακόπουλος, συμπληρώνοντας πως υπάρχουν σημαντικές αβεβαιότητες στο θεσμικό πλαίσιο, ότι η εισηγμένη δεν προτίθεται να προχωρήσει σε βιαστικές κινήσεις και πως μια ενδεχόμενη νέα συνεργασία θα πρέπει να ταιριάζει με το DNA της Μοτοδυναμικής.

Από την πλευρά του, ο οικονομικός διευθυντής της εισηγμένης Δημήτρης Μποζάς αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο ότι η πολύ υψηλή περυσινή κερδοφορία έλαβε χώρα παρά τη μεγάλη άνοδο των επιτοκίων και ήταν αποτέλεσμα τόσο της αύξησης των προ φόρων κερδών, όσο και της εξαγοράς της μειοψηφίας του ποσοστού της θυγατρικής Lion Rental (Sixt).

To μέρισμα που θα προταθεί προς διανομή στην επικείμενη ετήσια τακτικής γενική συνέλευση (23 Μαΐου) θα ανέλθει σε 0,12 ευρώ ανά μετοχή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v