Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ψάχνουν καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη οι Ρώσοι της Mere

Σε αναζήτηση ισόγειων καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη βρίσκεται η MERE. Το comeback στην Ευρώπη και η αλλαγή επωνυμίας στο Βέλγιο.

Ψάχνουν καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη οι Ρώσοι της Mere

Σε αναζήτηση ισόγειων καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη βρίσκεται η MERE. Η ρωσικών συμφερόντων αλυσίδα σούπερ μάρκετ, που έκανε το ντεμπούτο της στην Ελλάδα προ τριετίας και πάτησε φρένο όταν ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία κλείνοντας μάλιστα το κατάστημα στον Λαγκαδά, φαίνεται ότι ετοιμάζει την επιστροφή της με την επέκταση σε δύο σημαντικές αγορές για το λιανεμπόριο τροφίμων. Την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Τα καταστήματα που αναζητά πρέπει να είναι κοντά σε οικισμούς ή σε μικρή απόσταση από αυτούς, σε βιομηχανικές ζώνες, κοντά σε πολυσύχναστους δρόμους, να έχουν καθαρό χώρο πωλήσεων από 650 έως 1.100 τ.μ., να είναι ισόγεια, να υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης ψυκτικού θαλάμου μεγέθους 8%-10% της επιφάνειας του εσωτερικού χώρου κ.ά.

Το αν αυτή τη φορά το σχέδιο επέκτασής της στην Ελλάδα ευοδωθεί, μένει να φανεί. Μέχρι σήμερα πάντως η υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου απέχει από τον αρχικό της προγραμματισμό. Το αρχικό σχέδιο, όπως είχε παρουσιαστεί στους προμηθευτές της, προέβλεπε τη δημιουργία 80 καταστημάτων στην Ελλάδα. Κάτι που δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Αντιθέτως, το δίκτυό της έχει συρρικνωθεί στην πάροδο αυτών των ετών. Παρ’ όλα αυτά, με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της (χρήση 2022), οι πωλήσεις της αυξήθηκαν στα 4,85 εκατ. ευρώ από 2,242 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ οι καθαρές ζημιές περιορίστηκαν στις 609.990 ευρώ από ζημιές 995.131 ευρώ το 2021. Στην εξεταζόμενη οικονομική χρήση, το καταβλημένο εταιρικό κεφάλαιο ήταν 1,755 εκατ. ευρώ, τα ίδια κεφάλαια αρνητικά 22.453 ευρώ, ενώ πέρυσι οι μέτοχοι ενίσχυσαν την εταιρεία με 315.000 ευρώ μέσω αύξησης του κεφαλαίου.

Η επιμονή των Ρώσων της MERE συνδέεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, με την αλλαγή του καταναλωτικού μοντέλου και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Iνστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ποσοστό 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, 1 στους 2 (ποσοστό 48%) έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος, πάνω από 1 στους 4 (ποσοστό 28%) έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του και αντίστοιχο ποσοστό έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.

Η ενίσχυση της παρουσίας των Ρώσων της SVETOFOR στην ευρωπαϊκή αγορά δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Οι μέτοχοι της ρωσικής αλυσίδας discount, που ποντάρουν στις τιμές, επιστρέφουν με νέα καταστήματα και στο Βέλγιο, όπου άλλαξαν την επωνυμία των καταστημάτων τους σε MyPrice.

Το κατάστημα στην Αμβέρσα είναι προγραμματισμένο να ανοίξει στις 12 Απριλίου, ενώ ένα πέμπτο κατάστημα σχεδιάζεται επίσης να ανοίξει αυτόν τον μήνα, με την αλυσίδα να αναζητά και άλλες τοποθεσίες. Μάλιστα δημοσιεύματα του ξένου τύπου αναφέρουν ότι αν και ανήκει σε ρωσικά συμφέροντα, η αλυσίδα δεν ανησυχεί για τις δυτικές κυρώσεις ενώ το φυλλάδιο του καταστήματος δεν έχει κανένα ρωσικό προϊόν.

Η αλυσίδα ποντάρει στις τιμές υποστηρίζοντας ότι είναι 20-40% χαμηλότερες από τον ανταγωνισμό, ενώ η πληρωμή για τα προϊόντα που παραδίδει ο προμηθευτής πραγματοποιείται εβδομαδιαίως σε τραπεζικό λογαριασμό ανάλογα με το σύνολο των πωλήσεων. Δηλαδή αν ένας προμηθευτής έχει παραδώσει μια παλέτα με προϊόντα και πουληθούν 5 κούτες, τότε θα πληρωθεί εντός της εβδομάδας για τα προϊόντα που πουλήθηκαν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v