Κινήσεις ΟΛΠ για νέες επενδύσεις, τα σχέδια για το μέρισμα

Το πρώτο φετινό τρίμηνο ξεκίνησε με άνοδο επιδόσεων. Οι θετικές προοπτικές και οι κίνδυνοι που εγκυμονούν και ενδεχομένως να επιβαρύνουν τα αποτελέσματα.

Κινήσεις ΟΛΠ για νέες επενδύσεις, τα σχέδια για το μέρισμα

Καταφέρνοντας να επιτύχει πέρυσι ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας (βλέπε στοιχεία παρατιθέμενου πίνακα) παρά τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα, ο ΟΛΠ «τρέχει» για να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά έως το 2026, ενώ στη συνέχεια σχεδιάζει και άλλα projects προκειμένου να διευρύνει τις πηγές των εσόδων του. Εν τω μεταξύ έγινε γνωστό ότι εντάσσεται στον small cap του δείκτη MSCI.

Τα παραπάνω ανέφερε η διοίκηση της εισηγμένης στη χθεσινή παρουσίαση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, μη κρύβοντας την ικανοποίησή της για το πόσο μεγάλη ανθεκτικότητα επέδειξε το λιμάνι του Πειραιά απέναντι στα όσα συμβαίνουν στην Ερυθρά Θάλασσα. Και αυτό γιατί οι απώλειες που παρατηρήθηκαν στο μέτωπο των εμπορευματοκιβωτίων (στη μεγαλύτερη δραστηριότητα του λιμανιού) κατά το πρώτο περυσινό τρίμηνο, σταδιακά περιορίζονταν (-7,8% στο σύνολο της χρονιάς).

Πέραν αυτού, το πρώτο φετινό τρίμηνο ξεκίνησε με άνοδο επιδόσεων (κύκλος εργασιών από τα 45 στα 51,6 εκατ. και καθαρά κέρδη από τα 13,9 στα 17 εκατ. ευρώ), ενώ τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης θα μπορούσαν επίσης να επηρεαστούν, μεταξύ άλλων:

α) Από τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας (πολύ καλά μηνύματα προκρατήσεων, αναμένονται πάνω από 900 πλοία έναντι 810 το 2024).

β) Από τις αυξήσεις τιμολογίων στα εμπορευματοκιβώτια που ουσιαστικά τρέχουν από το δεύτερο φετινό τρίμηνο. Παράλληλα θετικά θα επηρεαστεί ο ΟΛΠ σε περίπτωση που αποκατασταθεί η ομαλότητα και η κυκλοφορία μέσα από τη διώρυγα του Σουέζ.

Επενδύσεις

Σε ότι αφορά το μέτωπο των επενδύσεων (πάνω από 60 εκατ. το 2024), ο ΟΛΠ «τρέχει» να υλοποιήσει το υποχρεωτικό τμήμα αυτών (ύψους 155 εκατ. ευρώ) μέσα στη διετία 2025-2026 και παράλληλα σχεδιάζει για αργότερα μια σειρά μη υποχρεωτικών projects τα οποία όμως θα μπορέσουν να διευρύνουν τις πηγές κερδοφορίας της εισηγμένης. Μεταξύ αυτών των πρόσθετων μη υποχρεωτικών επενδύσεων περιλαμβάνονται:

  • Νέος επιβατικός σταθμός που θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες στην κρουαζιέρα (θα περιλαμβάνει και πολυτελή καταστήματα).
  • Αξιοποίηση του χώρου των παλαιών αποθηκών, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μοντέρνο logistic center.
  • Υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία δύο ξενοδοχείων (έχουν ληφθεί κάποιες πρώτες εγκρίσεις) μέσα από την ανακατασκευή κάποιων αποθηκών, ενώ σε ότι αφορά το κτίριο της «παγόδας» σχεδιάζεται μικτή χρήση που θα περιλαμβάνει συνεδριακό κέντρο και ξενοδοχείο.

Τέλος, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις αναλυτών, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του OΛΠ Άγγελος Καρακώστας, σημείωσε, μεταξύ άλλων:

  • Ο OΛΠ δεν θα επηρεαστεί από το ενδεχόμενο επιβολής ευρωπαϊκών δασμών στα αμερικανικά προϊόντα, καθώς δεν διεξάγονται μέσω του Πειραιά τέτοιες εμπορικές μεταφορές. Αντίθετα, θα μπορούσε ενδεχομένως να ωφεληθεί σε περίπτωση επιβολής δασμών από τις ΗΠΑ, καθώς κάτι τέτοιο θα επηρέαζε ανοδικά το εμπόριο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
  • Η πολιτική του να διανέμουμε στους μετόχους μας ποσοστό της τάξεως του 55% των κερδών είναι μια τάση που θέλουμε να διατηρήσουμε (ο ΟΛΠ έκλεισε το 2024 με θετικό καθαρό ταμείο 116 εκατ. ευρώ). Έχουμε μπροστά μας σημαντικές επενδύσεις να υλοποιήσουμε και όσο καλύτερη ρευστότητα διαθέτει μια εταιρεία, με τόσο χαμηλότερα επιτόκια επιβαρύνεται.
  • Επί του παρόντος, δεν έχει τεθεί προς συζήτηση το ενδεχόμενο διανομής δωρεάν μετοχών στους μετόχους.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v