Ο μετασχηματισμός του ομίλου MetlenΜΥΤΙΛ -0,55% που έφερε την αυτονόμηση της ΜΕΤΚΑ (Μ Κατασκευές και Μ Παραχωρήσεις), οδήγησε το βραχίονα που επικεντρώνεται στις υποδομές σε μια «δεύτερη νεότητα», όπως χαρακτηριστικά ανάφερε χθες στο περιθώριο της τακτικής Γ.Σ. των μετόχων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ευάγγελος Μυτιληναίος.
Κατά τον ίδιο πλέον ο φορέας έχει «αποκλειστική προτεραιότητα» να ενισχύσει το αποτύπωμα του στον κατασκευαστικό χώρο, ενώ επανέλαβε πως η εισαγωγή της εταιρείας στο ΧΑ «θα γίνει εν ευθέτω χρόνω», καθώς προηγείται ασφαλώς η δημόσια προσφορά και η εισαγωγή του ομίλου στο χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Υπενθυμίζεται πως η ΜΕΤΚΑ έχει χτίσει ήδη ανεκτέλεστο 1,4 δισ. ευρώ, υλοποιώντας ήδη το μεγάλο οδικό έργο ΣΔΙΤ του Flyover στη Θεσσαλονίκη (σε συνεργασία με την ΑΒΑΞ), έχει αναλάβει επίσης αρδευτικά έργα ΣΔΙΤ, αλλά και δημόσια έργα (οδικά σιδηροδρομικά),ούσα ανάδοχος και για έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία. Επιπλέον εκτελεί μεγάλα ιδιωτικά έργα (Riviera Galleria και αθλητικό κέντρο στο Ελληνικό), κ.τλ.
Υπενθυμίζεται πως στο α’ τρίμηνο του 2025, η εταιρεία διατήρησε την τάση που διέγραψε το 2024 εμφανίζοντας έσοδα ύψους 92 εκατ. ευρώ έναντι 34 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι, ήτοι, ενισχυμένα κατά 171%.
Στην περυσινή χρήση του 2024 ο τομέας κατασκευών – παραχωρήσεων εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 254 εκατ. ευρώ έναντι 125 εκατ. ευρώ το 2023 ενώ τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 50 εκατ. έναντι 18 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 178%.
Το περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε σ 19% το 2024 από 14% το 2023. Στο τέλος του 2024 το ανεκτέλεστο συμβάσεων επιμεριζόταν κατά 42% σε ιδιωτικά έργα, κατά 36% σε δημόσια έργα και κατά 22% σε έργα ΣΔΙΤ και Παραχώρησης.
Σε ότι αφορά τους στρατηγικούς στόχους κατά την πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου στο Λονδίνο, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ, Ντίνος Μπενρουμπή (φωτ.) εκτίμησε πως ο τομέας Υποδομών και Παραχωρήσεων θα εμφανίσει κέρδη EBITDA της τάξης των 150 εκατ. ευρώ σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα μόνον από οργανική ανάπτυξη.
Τότε είχε επίσης αναφερθεί πως η εταιρεία διεκδικεί μερίδιο ύψους 20%-25% από τα δημοπρατημένα και υπό δημοπράτηση έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων ύψους 3,2 δισ. ευρώ εντός του προσεχούς διαστήματος. Στόχος είναι δε η εξασφάλιση IRR πέριξ του 15% από επενδύσεις σε έργα σταθερών ταμειακών ροών.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin