Σημαντική ανταπόκριση φαίνεται ότι βρίσκει το νέο «συνδρομητικής» φιλοσοφίας προϊόν ρεύματος Picasso της Protergia, καθώς σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, το επιλέγουν πλέον τρεις στους δέκα νέους πελάτες της.
Σε λιγότερο από ένα μήνα από τότε που παρουσιάστηκε το Picasso, που ακολουθεί τη λογική ενός σταθερού ποσού στον λογαριασμό κάθε μήνα συμπεριλαμβάνοντας και τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, φαίνεται ότι προτιμάται από ένα 25%-30% των νέων πελατών της εταιρείας. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το προτιμούν εννιά στους δέκα υποψήφιους πελάτες, τους οποίους προσεγγίζουν τα δίκτυα πωλήσεων της Protergia.
Στην πράξη, αυτές οι πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας του νέας αντίληψης προϊόντος που ξεφεύγει από την «πεπατημένη» της σταθερής χρέωσης ανά κιλοβατώρα, αποτελούν ένα crash test για την ανταπόκριση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων σε νέες λογικές στην αγορά του ρεύματος. Tων πακέτων δηλαδή που διαφοροποιούνται από το καθεστώς της σταθερής χρέωσης ανά κιλοβατώρα (της παραδοσιακής λογικής των βαμμένων «μπλε» από τη Ρυθμιστική Αρχή προϊόντων), αλλά κινούνται στη φιλοσοφία ενός σταθερού μηνιαίου ποσού που εμπεριέχει όλα τα κόστη που αφορούν την ενέργεια.
Στην καινούργια αυτή αντίληψη καλούνται να προσαρμοστούν και τα δίκτυα πωλήσεων της εταιρείας, όπως δείχνει η μέχρι τώρα πορεία του προγράμματος που αποτελείται από εννιά διαφορετικά πακέτα κατανάλωσης, από τις 1.325 μέχρι τις 20.200 kWh τον χρόνο, με τιμές που ξεκινούν από 29,99 ευρώ και φτάνουν τα 389,99 ευρώ τον μήνα.
Ακτινογραφώντας τη μέχρι τώρα πορεία του, πηγές της εταιρείας παρατηρούν ότι οι καταναλωτές επιλέγουν πακέτο που αντιστοιχεί στην κατανάλωσή τους αποφεύγοντας να υποτιμολογήσουν τις ανάγκες τους για να πετύχουν καλύτερη τιμή, ενώ μιλούν για κάποιες διορθωτικές κινήσεις στον τρόπο εκκαθάρισης της όποιας διαφοράς για ακόμη μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία στον πελάτη.
Το πνεύμα είναι ότι αν ο πελάτης υπερβαίνει την κατανάλωση του πακέτου του, η εταιρεία του χαρίζει το 5% της διαφοράς, ενώ την έξτρα υπέρβαση (πέραν του 5%) θα μπορεί να την εξοφλήσει σε δόσεις μετά το πέρας των πρώτων 12 μηνών.
Στη λογική αυτή, η εταιρεία έχει προβεί στην αλλαγή ότι όταν κάποιος καταναλώνει παραπάνω από τις προβλεπόμενες κιλοβατώρες, όχι όμως τόσο ώστε να μεταπηδήσει στο επόμενο πακέτο, η επιπρόσθετη ενέργεια (πέραν του πρώτου 5% που του χαρίζεται), θα υπολογίζεται, χωρίς πάγιο, με τιμή 9,90 λεπτά. Όσο δηλαδή κοστίζει το μπλε φθηνό τιμολόγιο της Protergia.
Το παρακάτω παράδειγμα είναι χαρακτηριστικό. Δύο από τα πακέτα του Picasso που συγκεντρώνουν μεγάλη μερίδα πελατών είναι αυτό για ετήσια κατανάλωση 2.700 κιλοβατώρες (225 KWh τον μήνα) και το αμέσως επόμενο για κατανάλωση 3.550 κιλοβατώρες (295,8 KWh τον μήνα). Στην περίπτωση που ο πελάτης με το πακέτο των 2.700 KWh, καταναλώσει πχ. 3.540 KWh, η διαφορά των 840 KWh θα τιμολογηθεί με 9,90 λεπτά η κιλοβατώρα και όχι με την τιμή του επόμενου πακέτου.
Το νέο προϊόν στηρίζεται στο energy managment (σε ευρείας κλίμακας hedging) και στο financing της Metlen και απαιτεί προφανώς ανάληψη πολλών ρίσκων από την εταιρεία και μεγάλη ρευστότητα. Στη λογική ότι αν κάποιος επιλέξει π.χ. το πακέτο των 39,9 ευρώ τον μήνα, αλλά τελικά καταναλώνει αξία ίση με 54 ευρώ τον μήνα, αυτά τα 14 ευρώ παραπάνω (+35%), η εταιρεία θα τα χρηματοδοτεί άτοκα για 12 μήνες και ο πελάτης θα αρχίσει να τα εξοφλεί μετά το πρώτο έτος.