Σε μια πόλη, το Σιάτλ, που έχει ταυτιστεί με την τεχνολογική πρόοδο και την καινοτομία, η T-Mobile US, θυγατρική του ομίλου Telekom, έχει καταστεί ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος κινητής τηλεφωνίας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Με 130 εκατομμύρια πελάτες, 5G κάλυψη εθνικής εμβέλειας και στρατηγικές συνεργασίες με κολοσσούς όπως Google, NVIDIA και OpenAI, η T-Mobile US είναι σήμερα η κορυφαία 5G εταιρεία στην Αμερική και η μεγαλύτερη πηγή εσόδων για τον όμιλο Telekom.
Μάλιστα όπως ειπώθηκε από τους επικεφαλής της εταιρείας κατά τη διάρκεια παρουσίασης, καθοριστική για τη σημερινή πορεία της T-Mobile US υπήρξε η στρατηγική "Un-carrier", που παρουσιάστηκε από την εταιρεία το 2013. Πρόκειται μεταξύ άλλων για την κατάργηση των μακροχρόνιων συμβολαίων, την απλοποίηση των προγραμμάτων και την προσφορά δωρεάν περιαγωγής. Χάρη σε εκείνη τη στρατηγική της, η T-Mobile US μόνο το 2013 απέκτησε 4,4 εκατ. νέους πελάτες. Από τότε και για 28 διαδοχικά τρίμηνα, η εταιρεία προσέθετε πάνω από 1 εκατ. νέους πελάτες ανά τρίμηνο γεγονός που αποτελεί μοναδικό ρεκόρ στον κλάδο.
Η επιτυχία του ομίλου, όπως είπε ο Srini Gopalan, Chief Operating Officer της T-Mobile US, βασίζεται σε δύο πυλώνες, την εστίαση στον πελάτη και ότι πρέπει, όπως είπε: «πάντα να θέτουμε τους κανόνες της αγοράς υπό αμφισβήτηση (το un-carrier mindset)».
Σε ό,τι αφορά την τεχνητή νοημοσύνη, ο κ. Gopalan σημείωσε ότι, σε αντίθεση με εκείνους που θεωρούν το ΑΙ ένα μέσο μείωσης κόστους, εκείνος πιστεύει ότι η καρδιά του ΑΙ είναι η αυτοματοποίηση των workflows ή customer journeys όπως τα χαρακτήρισε, που φέρνει ως αποτέλεσμα την καλύτερη εμπειρία πελάτη.
Έφερε ως παραδείγματα το predictive maintenance για το FWA, και προγράμματα AI στην εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τα οποία ο call agent γνωρίζει από πριν για ποιο λόγο καλεί ο πελάτης, κι έτσι έχει περισσότερο χρόνο να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά και να δείξει μεγαλύτερη κατανόηση.
Στην περίπτωση της T-Mobile, αυτό μεταφράζεται σε εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης στα δίκτυα (AI-RAN), συνεργασία με τη SpaceX για δορυφορική κάλυψη κινητής και λύσεις Fixed Wireless Access που εξυπηρετούν πλέον 7 εκατομμύρια νοικοκυριά.
Η Cosmote στο οικοσύστημα της Telekom
Σήμερα ο όμιλος Telekom, -σ.σ. ιδρύθηκε το 1995-, έχει εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους παγκοσμίως, με δραστηριότητα σε περισσότερες από 50 χώρες και περίπου 200.000 εργαζομένους. Εξυπηρετεί πάνω από 261 εκατ. πελάτες κινητής, 25 εκατ. σταθερής και 22 εκατ. ευρυζωνικής σύνδεσης, προσφέροντας υπηρεσίες επικοινωνίας, Internet, τηλεόρασης και ICT λύσεις για επιχειρήσεις.
Μόνο πέρυσι επένδυσε 16 δισ. ευρώ στην ενίσχυση των υποδομών του, με στόχο να εξελιχθεί σε Digital Telco παγκόσμιας κλάσης – αξιοποιώντας το μέγεθός του, την τεχνητή νοημοσύνη και τα δεδομένα.
Στην Ελλάδα, δραστηριοποιείται μέσω του ομίλου ΟΤΕ, μέλους του γκρουπ από το 2008. Ο ΟΤE αποτελεί πλέον τη τρίτη μεγαλύτερη μονάδα της Telekom διεθνώς, μετά τις ΗΠΑ και τη Γερμανία.
Μάλιστα η μετάβασή της COSMOTE TELEKOM, τον περασμένο Απρίλιο, στην κοινή εμπορική ταυτότητα με την TELEKOM σηματοδοτεί την πλήρη ενσωμάτωσή της σε ένα διεθνές λειτουργικό μοντέλο, που συνδυάζει προϊόντα, δεδομένα, τεχνητή νοημοσύνη και εμπειρία πελάτη.
Η πρόσβαση σε διεθνείς συνεργασίες όπως το Perplexity AI, η προσθήκη του Magenta Moments loyalty program, καθώς και οι επενδύσεις στο COSMOTE 5G WiFi και το δίκτυο 5G+ Stand Alone, επιβεβαιώνουν τη δέσμευση για τεχνολογική και εμπορική αναβάθμιση, ανέφεραν στελέχη της εταιρείας.
Την ίδια στιγμή η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην αναβάθμιση των υποδομών της. Με το FTTH δίκτυο να ξεπερνά τα 1,8 εκατ. νοικοκυριά ο στόχος είναι στα τέλη του έτους να φτάσει τα 2,1 εκατ. και η πληθυσμιακή κάλυψη του 5G στο 99%.
Αξιοποιώντας το 5G+ (Stand Alone) και το δίκτυο κορμού της Deutsche Telekom, η COSMOTE TELEKOM είναι ο μοναδικός πάροχος στην Ελλάδα με πλήρες 5G+ offering, επεσήμαναν τα στελέχη της εταιρείας. Το COSMOTE 5G WiFi, υπηρεσία βασισμένη σε Fixed Wireless Access, επιτρέπει παροχή internet σε περιοχές χωρίς κάλυψη οπτικής ίνας, με ταχύτητες που φτάνουν τα 300Mbps μέσω network slicing. Η υπηρεσία μετρά ήδη πάνω από 12.000 συνδρομητές, ενώ εντός του έτους θα ενισχυθεί με δυνατότητα φωνητικής τηλεφωνίας (VoIP), προσεγγίζοντας μια πλήρως λειτουργική εναλλακτική σταθερής.