ΟΛΠ: Υπό το φάσμα νέων κινητοποιήσεων της ΟΜΥΛΕ

Ανησυχία έχει δημιουργήσει ήδη στην αγορά η προαναγγελία της ΟΜΥΛΕ ότι θα επαναλάβει τις κινητοποιήσεις αν δεν ανασταλεί η εγκατάσταση της Cosco από την 1η Οκτωβρίου στον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
ΟΛΠ: Υπό το φάσμα νέων κινητοποιήσεων της ΟΜΥΛΕ
Ανησυχία έχει δημιουργήσει ήδη στην αγορά η προαναγγελία της ΟΜΥΛΕ ότι θα επαναλάβει τις κινητοποιήσεις αν δεν ανασταλεί η εγκατάσταση της Cosco από την 1η Οκτωβρίου.

Ήδη, οι πρώτες συνέπειες έχουν αποτυπωθεί στο φορτίο στον ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ, όπου ναι μεν καταγράφεται βελτιωμένη σταθερότητα, αλλά όχι και περισσότερες αυξητικές τάσεις.

Χθες η διοίκηση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης είχε συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΛΠ για το θέμα αυτό, ενώ η MSN έχει ήδη διαμηνύσει ότι δεν αναλαμβάνει να φέρει φορτία σε γκρίζο τοπίο.

Αύριο έχει προγραμματιστεί συνέντευξη Τύπου της ΟΜΥΛΕ, η οποία αναμένεται να προβεί σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις για τις προθέσεις της. Η ομοσπονδία φέρεται αποφασισμένη να επαναλάβει τις κινητοποιήσεις της προκειμένου να αποτρέψει, έστω και προσωρινά, την έλευση της Cosco.

Έτσι, έπειτα από ένα "διάλειμμα νηνεμίας" περίπου έξι μηνών, μετά τις 15μηνες και πλέον κινητοποιήσεις της ΟΜΥΛΕ, το φάσμα των προβλημάτων στη διακίνηση φορτίων μέσω του λιμένος Πειραιώς αρχίζει και πάλι να πλανάται απειλητικά, σε μία περίοδο μάλιστα όπου ο ΟΛΠ αγωνίζεται να επαναφέρει τα απολεσθέντα φορτία και να διορθώσει τα άσχημα οικονομικά μεγέθη του.

Η έλευση της Cosco θεωρείται πλέον γεγονός. Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day.gr, αν και εμμέσως πλην σαφώς βολιδοσκοπήθηκε προκειμένου να αναβάλει για λίγο την εγκατάστασή της, εντούτοις αρνήθηκε κατηγορηματικά.

Έτσι, θα εγκατασταθεί από την 1η Οκτωβρίου στον ΟΛΠ και άμεσα, στο πλαίσιο της σύμβασης που υπογράφηκε, θα της μεταβιβαστούν όλα τα έσοδα της προβλήτας ΙΙ, ενώ τα τιμολόγια θα έχουν πλέον τη σφραγίδα της, χωρίς όμως να αλλάξει η τιμολογιακή πολιτική.

Από την άλλη πλευρά, η Cosco θα αναλάβει τις δαπάνες μισθοδοσίας συν 15% επιπλέον, όπως και τις δαπάνες λειτουργίας. Συνεπώς, φαίνεται  ότι θα επαναληφθούν αναπόφευκτα προβλήματα στη διακίνηση φορτίων μέσω του λιμένος Πειραιά για άγνωστο διάστημα.

Και βέβαια το ερώτημα που τίθεται είναι για πόσο καιρό είναι διατεθειμένοι οι συνδικαλιστές να τραβήξουν γι' άλλη μία φορά το σκοινί, δεδομένου ότι επίκεινται οι εκλογές της 4ης Οκτωβρίου. Είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν και μετά τις εκλογές, έστω κι αν προκύψει αλλαγή διακυβέρνησης;

Πάντως, η διαμαρτυρία τους, αν υλοποιηθεί, θα έχει αποδέκτη αποκλειστικά και μόνο τον ΟΛΠ, ο οποίος θα υποχρεωθεί να καταβάλει οικονομικές αποζημιώσεις στην Cosco, εάν υπάρξουν καθυστερήσεις στη διακίνηση φορτίων και αυτό προβλέπεται από τη σύμβαση. Άρα, ο χαμένος αρχικά θα είναι ο ΟΛΠ.

Ενδεχομένως οι κινητοποιήσεις να χρησιμοποιηθούν και ως μέσο πίεσης στη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει. Το ΠΑΣΟΚ έχει διαμηνύσει προς κάθε κατεύθυνση ότι θα επαναδιαπραγματευτεί τους όρους της σύμβασης με την Cosco.

Πράγματι, υπάρχουν δυνατότητες για κάτι τέτοιο. Υφίστανται ορισμένα σημεία της σύμβασης τα οποία ενδεχομένως χρήζουν επαναδιαπραγμάτευσης, όπως, για παράδειγμα, το ζήτημα καταγγελίας της σύμβασης, καθώς δεν προβλέπει αποζημιώσεις η προοπτική αυτή, γεγονός το οποίο δημιουργούσε πρόβλημα χρηματοδότησης για την Cosco.

Ένα άλλο ζήτημα επίσης, αλλά εκτός σύμβασης, είναι οι φοροαπαλλαγές που δόθηκαν στην Cosco, θέμα ωστόσο που έχει παραπεμφθεί στην Ε.Ε. και για το οποίο αναμένεται να δοθεί λύση έτσι κι αλλιώς σε κοινοτικό επίπεδο.

Πάντως, επί της ουσίας, δηλαδή δυνατότητα ματαίωσης της εγκατάστασης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά δεν τίθεται. Η σύμβαση έχει περάσει από τη Βουλή και οι όποιες αντιδράσεις υπήρξαν δεν αφορούσαν σε αυτήν καθεαυτήν τη σύμβαση αλλά κυρίως στις φοροαπαλλαγές που εξασφάλισε η Cosco. Γι' αυτές άλλωστε έχουν προσφύγει στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. και οι συνδικαλιστές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v