Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

SATO: Ζημιές έναντι κερδών σε όμιλο και μητρική

Ζημιές έναντι κερδών παρουσίασαν τα αποτελέσματα του ομίλου και της μητρικής της εταιρίας SATO στο 9μηνο του 2009, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Βελτιωμένο το γ' τρίμηνο σε σχέση με το β' τρίμηνο 2009.

SATO: Ζημιές έναντι κερδών σε όμιλο και μητρική
Ζημιές έναντι κερδών παρουσίασαν τα αποτελέσματα του ομίλου και της μητρικής της εταιρίας Sato στο 9μηνο του 2009, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, βελτιωμένο παρουσιάζεται το γ' τρίμηνο του ομίλου της Sato σε σχέση με το β' τρίμηνο 2009 σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 36,4% από ευρώ 16.549 χιλ. σε ευρώ 22.565 χιλ.. Σημειώνεται πως η αντίστοιχη αύξηση στο 2008 ήταν 17,3%.

Στο εννεάμηνο 2009 οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε ευρώ 60.427 χιλ. έναντι ευρώ 77.119 χιλ. το 2008, της μητρικής σε ευρώ 46.926 χιλ. έναντι ευρώ 59.325 χιλ. και των θυγατρικών σε ευρώ 13.501 χιλ. έναντι ευρώ 17.794 χιλ..

Ο Όμιλος σημείωσε EBITDA ευρώ-831 χιλ. έναντι ευρώ 6.301 χιλ. το 2008, η μητρική ευρώ-1.571 χιλ. έναντι ευρώ 5.059 χιλ.. και οι θυγατρικές ευρώ 740 χιλ. έναντι ευρώ 1.242 χιλ.. Τα recurring EBITDA είναι ευρώ 3.335 χιλ. για τον όμιλο, ευρώ 2.095 χιλ. για τη μητρική και ευρώ 1.240 χιλ. για τις θυγατρικές. Τα Αποτελέσματα Προ Φόρων του ομίλου ήταν ευρώ-6.967 χιλ. έναντι ευρώ 839 χιλ. το 2008, της μητρικής ευρώ-6.715 χιλ. έναντι ευρώ 576 χιλ. και των θυγατρικών σε ευρώ-176 χιλ. έναντι ευρώ333 χιλ..

Τα Αποτελέσματα Μετά Φόρων του ομίλου ήταν ευρώ -5.593 έναντι ευρώ 411 χιλ. το 2008, της μητρικής ευρώ -5.243 χιλ. έναντι ευρώ 182 χιλ. και των θυγατρικών ευρώ -273 χιλ. έναντι ευρώ 299 χιλ..

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες ευρώ 4.164 χιλ. για τον όμιλο και ευρώ 3.664 χιλ. για τη μητρική, με τις οποίες υπολογίστηκαν τα recurring EBITDA και αφορούν κυρίως έξοδα logistics και κόστος προγραμμάτων μείωσης εξόδων.

Επιπλέον, επετεύχθη μείωση δαπανών σε συγκρίσιμη βάση (αφαιρουμένων των μη επαναλαμβανόμενων και των νέων αποσβέσεων) κατά ευρώ 11.184 χιλ. ή 30,6% για τον όμιλο και ευρώ 9.923 χιλ. ή 30,4% για τη μητρική. Οι ποσοστιαίες μειώσεις δαπανών υπερβαίνουν την κάμψη πωλήσεων που ήταν 21,6% για τον όμιλο και 20,9% για τη μητρική.

Mειώθηκε o καθαρός δανεισμός της μητρικής από το εξάμηνο 2009 κατά ευρώ 2.473 χιλ ή 5,7%. Οι λειτουργικές χρηματοροές της μητρικής για το εννεάμηνο ήταν θετικές - παρά τα αρνητικά αποτελέσματα - χάρις στη συνεχιζόμενη βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης, όπου ειδικότερα οι απαιτήσεις από πελάτες είναι μειωμένες κατά 21%.

Τονίζεται, ότι τα αποτελέσματα οφείλονται στις συνθήκες που δημιούργησε το αρνητικό κλίμα στην αγορά, τον αυξημένο ανταγωνισμό, τις επιπλέον εκπτώσεις και τα μη επαναλαμβανόμενα έξοδα. Ειδικότερα στην αγορά επίπλων γραφείου έχουν σημειωθεί αναβολές παραγγελιών και έργων ανάπτυξης πελατών ιδίως του χρηματοοικονομικού κλάδου στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.

Επιπλέον, απωλέσθηκαν πωλήσεις ενός μηνός του δικτύου ENTOS λόγω των κατασκευαστικών έργων υποδομών για τις νέες κατηγορίες προϊόντων. Η Διοίκηση αξιολογεί τα αποτελέσματα ως μη αντικατοπτρίζοντα τη δυναμική των brands, τις δε απώλειες ως σε μεγάλο βαθμό συγκυριακές συνεπώς τουλάχιστον εν μέρει σταδιακά ανακτήσιμες.

Στόχοι της Διοίκησης είναι η τόνωση των πωλήσεων, η διαχείριση της ρευστότητας και του ισολογισμού και η σημαντική μείωση του επιπέδου break even του ομίλου, με ενέργειες στους παρακάτω άξονες:

* Αύξηση πωλήσεων: Το Δεκέμβριο του 2009 αναμένεται το άνοιγμα του νέου καταστήματος ENTOS στη Λεωφ. Αλίμου που θα εξυπηρετήσει το καταναλωτικό κοινό περιοχής που σήμερα δεν καλύπτεται από το υπάρχον δίκτυο. Οι νέες κατηγορίες προϊόντων των ENTOS έχουν σημειώσει επιτυχία και αύξηση της επισκεψιμότητας του δικτύου, ενώ ξεκινά το Δεκέμβριο η τρίτη νέα κατηγορία προϊόντων στα ENTOS για το 2009, τα στρώματα ύπνου, με ειδικά διαμορφωμένα εκθετήρια στα καταστήματα. Νέα προϊόντα και νέες συνεργασίες ξεκινά η ηγέτιδα στο χώρο επίπλων γραφείων Sato Office, διευρύνοντας την αγορά-στόχο του brand.

* Αναδιάρθρωση brands και δικτύου: Υλοποιείται με επιτυχία το πρόγραμμα αποδέσμευσης από τα λιγότερο αποδοτικά σημεία του δικτύου καθώς και από τις μη στρατηγικές δραστηριότητες στο χώρο των επίπλων σπιτιού. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται σε μεγάλο βαθμό στο Δ τρίμηνο με στόχο την επικέντρωση στην αγορά επίπλων γραφείου με αιχμή το brand Sato Office και στην ευρείας κλίμακας λιανική αγορά επίπλων και ειδών σπιτιού με αιχμή το brand ENTOS.

* Μείωση δαπανών μητρικής: Σημαντικές μειώσεις δαπανών επιτυγχάνονται σε όλες τις λειτουργίες και ιδιαίτερα στη λειτουργία Logistics, ενώ θετικά θα συνεισφέρουν η μεταφορά της έδρας και η εκμετάλλευση του κτιρίου της Λεωφ. Κηφισίας στο Μαρούσι. Οι μειώσεις εκτιμώνται στα ευρώ 8,5 εκατομ. σε ετήσια βάση από το 2010.

* Μείωση δαπανών θυγατρικών εξωτερικού: Υλοποιούνται ήδη με επιτυχία ενέργειες που θα αποδώσουν ωφέλειες περί το ευρώ 1,2 εκατ. σε ετήσια βάση από το 2010, μειώνοντας σημαντικά το επίπεδο break even των θυγατρικών.

* Διαχείριση Κεφαλαίων: Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην εισπρακτική λειτουργία, στον προγραμματισμό αγορών και αποθεμάτων και στη χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων. Η διαχείριση των κεφαλαίων της μητρικής στο Δ Τρίμηνο στηρίζεται επιπλέον στην ήδη παρατηρούμενη μείωση των αποθεμάτων. Οι θυγατρικές εξωτερικού έχουν σε γενικές γραμμές ισοσταθμισμένο cash flow που δεν αναμένεται να παρουσιάσει προβλήματα.

Τέλος, με επιτυχία ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο η μεταφορά όλων των υπηρεσιών στις νέες εγκαταστάσεις της Ελευσίνας, όπου έχει μεταφερθεί και η έδρα της εταιρείας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v