Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μηχανική: Οι τελευταίες εξελίξεις για ρευστότητα

Επανήλθαν στο ταμπλό του ΧΑ προς διαπραγμάτευση η Μηχανική και η θυγατρική της ΒΑΛΚΑΝ Ακινήτων, καθώς δημοσίευσαν (με καθυστέρηση) τις εξαμηνιαίες λογιστικές τους καταστάσεις.

Μηχανική: Οι τελευταίες εξελίξεις για ρευστότητα
Επανήλθαν στο ταμπλό του ΧΑ προς διαπραγμάτευση η Μηχανική και η θυγατρική της ΒΑΛΚΑΝ Ακινήτων, καθώς δημοσίευσαν (με καθυστέρηση) τις εξαμηνιαίες λογιστικές τους καταστάσεις.

Τα πράγματα στην περίπτωση της ΒΑΛΚΑΝ φαίνονται απλούστερα. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν μηδενικός, οι τόκοι των δανείων λίγο πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ στο εξάμηνο (14,25 εκατ. οι τραπεζικές υποχρεώσεις) και λίγο παραπάνω οι καθαρές ζημίες (-1,063 εκατ. ευρώ).

Ο τρόπος λοιπόν για να «επιστρέψει» η εισηγμένη εταιρεία, είναι να πουλήσει το ακίνητο των πρώην εγκαταστάσεών της στην Αγχίαλο Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο ακίνητο που στις λογιστικές καταστάσεις αποτιμάται προς 33,8 εκατ. ευρώ, θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα που να αποπληρώσουν τις υφιστάμενες ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις των 14,4 εκατ. ευρώ.

Και πέραν αυτού, θα έμεναν στην εισηγμένη οι συμμετοχές που διαθέτει στις εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων του εξωτερικού: 21,25% στη Μηχανική Ρωσίας, 25% στη Μηχανική Αιγύπτου και 25% στη Μηχανική Λευκορωσίας.

Το ζήτημα βέβαια είναι το κατά πόσο θα μπορέσει να πουληθεί το ακίνητο της Θεσσαλονίκης, με τη διοίκηση της ΒΑΛΚΑΝ βέβαια να δηλώνει πως «συνεχίζει να εξετάζει προτάσεις για την πώληση ή αξιοποίηση της ιδιόκτητης έκτασης 358.037 τμ στην Αγχίαλο Θεσσαλονίκης».

Η περίπτωση της Μηχανικής

Πιο σύνθετα είναι τα πράγματα στη μητρική Μηχανική, η οποία (στοιχεία 31ης/8/2012) έχει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις 197,3 εκατ. ευρώ (2,2 εκατ. προς δημόσιο, 1,29 εκατ. προς ασφαλιστικούς οργανισμούς, 152,6 εκατ. προς τράπεζες, 34,66 εκατ. προς προμηθευτές, 3,89 εκατ. προς εργαζόμενους, κ.λπ.).

Ο δανεισμός του ομίλου στις 30/6/2012 ανερχόταν στα 232,5 εκατ. ευρώ και λόγω των υψηλών επιτοκίων (10,7% για τα δάνεια σε ευρώ και 5,5% για τα δολαριακά), η επιβάρυνση των τόκων ανήλθε σε 11,8 εκατ. ευρώ μόνο για το πρώτο μισό του 2012 (τζίρος εξαμήνου 10,45 εκατ. ευρώ).

Από την πλευρά του, ο εισηγμένος όμιλος δηλώνει πως «έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην κεφαλαιακή αναδιάρθρωση τόσο της μητρικής, όσο και των θυγατρικών του εταιρειών, προκειμένου για την αποπληρωμή υφιστάμενων δανείων και εξασφάλιση νέων πρόσθετων χρηματοδοτήσεων που σε συνδυασμό με την επιλεκτική πώληση ή μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, θα τον καταστήσουν ικανό να τακτοποιήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του προς προμηθευτές (με τους οποίους παράλληλα βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συμφωνίες με σκοπό τον περιορισμό των απαιτήσεών τους και ταυτόχρονα εξόφλησή τους) καθώς και το προσωπικό».

Πέραν αυτών, η διοίκηση της Μηχανικής επισημαίνει ότι «επιχειρεί δικαστικώς την ικανοποίηση σημαντικότατων χρηματικών απαιτήσεων και αξιώσεων κατά του δημοσίου και φορέων του ευρύτερου δημόσιο τομέα, ως και ιδιωτικών φορέων, από συμβάσεις που κατασκευάζει ή έχει αποπερατώσει και οι οποίες ανέρχονται στο ποσό των 256 εκατ. ευρώ».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο