Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νίκας: "Αντεπίθεση" με business plan-ομολογιακό

Έχοντας απολέσει προ πολλού την πρώτη θέση στον κλάδο των αλλαντικών, η Νίκας μέσω του business plan που τρέχει επιχειρεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Στο 24% το μερίδιο των private label.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Νίκας:
Έχοντας απολέσει προ πολλού την πρώτη θέση στον κλάδο των αλλαντικών, η Νίκας μέσω του business plan που τρέχει επιχειρεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, εστιάζοντας παράλληλα στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, σε ευνοϊκότερες εμπορικές συμφωνίες, στην αύξηση των μικτών περιθωρίων κέρδους και στην εξυγίανση των πωλήσεών της στη Βουλγαρία.

Ήδη, όπως αναφέρουν στελέχη της, το μερίδιο αγοράς της έχει αυξηθεί κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, από το 10% που ήταν τον Απρίλιο στο 13% τον Σεπτέμβριο.

Εν τω μεταξύ, η απόφαση για νέα ένεση ρευστότητας μέσω της έκδοσης μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου ύψους έως 3 εκατ. ευρώ που ελήφθη την περασμένη Παρασκευή εκτιμάται ότι θα της εξασφαλίσει τα απαραίτητα κεφάλαια, ώστε να φέρει νέα πνοή στην υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου της για επαναφορά στην κερδοφορία.


Στο 24% το μερίδιο των private label

Την ίδια ώρα, μάχη με τα προϊόντα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με το πενιχρό εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών, την έλλειψη ρευστότητας της αγοράς και με τη συρρίκνωση του κλάδου της μαζικής εστίασης δίνουν οι αλλαντοβιομηχανίες της χώρας στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους.

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η μάχη είναι άνιση και έχει αναγκάσει πολλούς από τους παίκτες να προχωρήσουν σε γενναίες προσφορές για να αναχαιτίσουν την επέλαση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Δεν είναι άλλωστε λίγες οι φορές τους τελευταίους μήνες που παρέχουν στους πελάτες τους γενναίες εκπτώσεις, που φθάνουν ακόμη και το 50% της αρχικής τιμής. Μείωση τιμών, έστω και μέσω προσφορών, άρα περιορισμένης διάρκειας, που δίνει τη δυνατότητα στα επώνυμα προϊόντα να συναγωνιστούν επί ίσοις όροις σε επίπεδο τιμών τα αντίστοιχα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, τα οποία ελέγχουν μερίδιο 24%!

Τη μάχη της κορυφής δίνουν η Creta Farm και η Υφαντής και ακολουθεί με μεγάλη απόσταση και μερίδιο 13% η Νίκας.

Σημειώνεται ότι οι 15 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο επεξεργασίας κρέατος - αλλαντικών, ο οποίος καταγράφει μείωση πωλήσεων 6,5% σε όγκο και 3,5% σε αξία, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η Direction Business Reports, εμφάνισαν το 2011 συνολικές πωλήσεις 511,01 εκατ. ευρώ και ζημίες προ φόρων 8,58 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, στην πρώτη θέση του κλάδου το 2011 βρέθηκε η Creta Farm με πωλήσεις 97,43 εκατ. ευρώ, στη δεύτερη η ΥΦΑΝΤΗΣ Α. & Χ. με 72,08 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν Νίκας Π.Γ. με 69,34 εκατ. ευρώ, ΒΙΚΗ με 33,09 εκατ. ευρώ και ΛΑΝΤΣΙΟΝ ΜΗΤ ΕΒΡΟΥ με 32,36 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v