Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οσα πρέπει να ξέρετε για την ηλεκτρονική τιμολόγηση

Κάθε επιχείρηση θα εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο αλλά και χρήματα από τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα myDATA της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Οσα πρέπει να ξέρετε για την ηλεκτρονική τιμολόγηση

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση ενσωματώνεται στα λογιστικά κάθε επιχείρησης, αφού σύντομα θα γίνει υποχρεωτική η τήρηση των βιβλίων στην πλατφόρμα myDATA της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Μάθετε τα πάντα γύρω από τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα, πώς να αντεπεξέλθετε και γιατί συμφέρει τόσο σε οικονομικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο.

Τι είναι το myDATA;

Το myDATA είναι η νέα πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, στην οποία οι επιχειρήσεις θα «κρατούν» πλέον τα λογιστικά τους βιβλία, ψηφιοποιώντας ουσιαστικά τη λογιστική τους δραστηριότητα. Η χρήση του MyData αναμένεται να γίνει υποχρεωτική από τον Οκτώβριο. Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα αυτοματοποιημένης υποβολής εταιρικών φορολογικών δηλώσεων, απαλλάσσοντας παράλληλα από την υποχρέωση υποβολής Καταστάσεων Πελατών-Προμηθευτών.

Πώς μπορεί μια επιχείρηση να έχει ομαλή μετάβαση στη νέα πλατφόρμα;

Οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν έχουν προχωρήσει σε ιδιαίτερο βαθμό στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, ενώ μόλις 10% έχουν υιοθετήσει την ηλεκτρονική τιμολόγηση. Ωστόσο, τα οφέλη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι μεγάλα για κάθε μέγεθος επιχείρησης, ενώ για όσους ανησυχούν πως δεν έχουν την υποδομή ή την κατάρτιση για να προβούν στην αλλαγή, υπάρχουν υπηρεσίες στην αγορά που είναι εύκολες στη χρήση και συνδέονται εύκολα στην πλατφόρμα του myDATA. Οι υπηρεσίες αυτές προέρχονται από τους πιστοποιημένους παρόχους ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων και αναλαμβάνουν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να μεταβούν στη νέα εποχή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Μάλιστα, οι εταιρείες που εκδίδουν ήδη τα τιμολόγιά τους με ηλεκτρονικό τρόπο, θα έχουν προβάδισμα στη νέα πλατφόρμα, καθώς θα είναι έτοιμες να τη χρησιμοποιήσουν.

Πώς γίνεται η επιλογή του κατάλληλου παρόχου και τι θα πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις;

Η επιλογή του κατάλληλου παρόχου είναι σημαντική για την ομαλή μετάβαση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν στην αγορά εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις υπηρεσίες ηλεκτρονικών τιμολογίων με πλατφόρμες που συνδέονται με το myDATA. Σημαντικός παράγοντας για την επιλογή του κατάλληλου παρόχου είναι λοιπόν η εμπειρία στην ηλεκτρονική τιμολόγηση αλλά και οι πρόσθετες παροχές που διευκολύνουν την δραστηριότητα της κάθε επιχείρησης.

Μια εξ αυτών είναι η εταιρεία Impact, η οποία είναι από τους κορυφαίους παρόχους e-Invoicing στη νοτιοανατολική Ευρώπη, διαθέτοντας -από το 1998- παρουσία στην Ελλάδα, τη Σερβία και άλλες χώρες.

Η Impact έχει δημιουργήσει το We Do Connect μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης όπου συγκεντρώνονται μια σειρά από υπηρεσίες, που ξεκινούν από τη δημιουργία του ηλεκτρονικού τιμολογίου, τη φορολογική σήμανση και την ηλεκτρονική αρχειοθέτηση τυχόν συνοδευτικών εγγράφων μέχρι την αποστολή του τιμολογίου στους πελάτες μιας εταιρείας και την ενημέρωση παραλαβής του. Με το We Do Connect, ο χρήστης της υπηρεσίας έχει στη διάθεση του όλο το ιστορικό αρχείο, γνωρίζοντας ανά πάσα στιγμή ποιος έστειλε ένα συγκεκριμένο παραστατικό και πότε το παρέλαβε.

Παράλληλα, η πλατφόρμα λειτουργεί και ως μέσο δικτύωσης, αφού προσφέρει δυνατότητες αναζήτησης και επικοινωνίας μεταξύ των συνδεδεμένων μελών που ξεπερνούν μέχρι στιγμής τις 33.000 επιχειρήσεις, σε όλο τον κόσμο. Τα μέλη μπορούν επίσης να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τους πελάτες που δέχονται τα ηλεκτρονικά παραστατικά ή να τους καλέσουν να συμμετάσχουν και αυτοί ως καινούρια μέλη.

Η υπηρεσία προσφέρεται από την be24, θυγατρική της Eurobank Holdings, σε συνεργασία με την Impact και συνδυάζεται και με άλλες πρωτοποριακές λύσεις που εξυπηρετούν τις διαδικασίες μιας επιχείρησης και καλύπτουν όλο το φάσμα της διαχείρισης τιμολογίων (έκδοση και διακίνηση, αρχειοθέτηση, αυτόματη καταχώρηση παραστατικών).

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης;

Η διαδικασία της ψηφιοποίησης των λογιστικών βιβλίων έχει μια σειρά από μεγάλα πλεονεκτήματα για τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα δουν τις λογιστικές διαδικασίες να γίνονται πολύ πιο εύκολες και γρήγορες. Στην ουσία, η αυτοματοποιημένη διαδικασία της ηλεκτρονικής τιμολόγησης ελαχιστοποιεί κατά πολύ το χρόνο αποστολής και παραλαβής, εξασφαλίζοντας τη διαφάνεια ανάμεσα στα συναλλασσόμενα μέρη. Επιπλέον, περιορίζει σημαντικά την ανάγκη ανθρώπινων επαφών, ενισχύοντας τις προσπάθειες προστασίας της υγείας των εργαζομένων.

Πολύ μεγάλα είναι τα οικονομικά οφέλη, μιας και το κόστος για τη χρήση αναλώσιμων, εκτύπωσης και εξόδων διακίνησης εκμηδενίζεται. Υπολογίζεται πως μια εταιρεία που εκδίδει κατά μέσο όρο 100 τιμολόγια ανά μήνα, θα εξοικονομήσει έως και €4.800 σε έναν χρόνο. Ακόμη, με υπηρεσίες διακανονισμού οφειλών όπως της be24 οι χρηματοπιστωτικές συναλλαγές γίνονται πιο εύκολα, διευκολύνοντας τους οφειλέτες να πληρώσουν σταδιακά χωρίς να επιβαρυνθούν με επιπρόσθετο κόστος.

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση έχει και ενα επιπρόσθετο όφελος για τις επιχειρήσεις, αφού τις βοηθά να ενισχύσουν το προφίλ τους. Οι σύγχρονοι καταναλωτές προσδοκούν από τις εταιρείες με τις οποίες συναλλάσσονται να κάνουν συνειδητές κινήσεις υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος. Με την ηλεκτρονική τιμολόγηση η απουσία κατανάλωσης αναλώσιμων και άλλων υλικών συμβάλλει αποτελεσματικά στην προσπάθεια αυτή και ωθεί τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν μια οικολογική στρατηγική μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Παρουσίαση

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v