Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνεργασία Εθνικής Τράπεζας & eBay: Πώς στηρίζει την εξωστρέφεια των ελληνικών ΜμΕ

Οι ελληνικές επιχειρήσεις προωθούν τα προϊόντα τους μέσα από το eBay με επιτυχία, επισημαίνει ο Παντελής Μαραβέας, Βοηθός Γενικός Διευθυντής Retail Segments, Bank Analytics & Liability Products της Εθνικής Τράπεζας.

Συνεργασία Εθνικής Τράπεζας & eBay: Πώς στηρίζει την εξωστρέφεια των ελληνικών ΜμΕ

«Μέσω της στρατηγικής μας συνεργασίας με το eBay εξασφαλίσαμε σειρά πλεονεκτημάτων εστιάζοντας στην προσωποποιημένη υποστήριξη των πελατών μας», δηλώνει ο Παντελής Μαραβέας Γενικός Διευθυντής Retail Segments, Bank Analytics & Liability Products της Εθνικής Τράπεζας εξηγώντας πως μπορούν να επωφεληθούν οι ελληνικές εταιρείες από αυτή τη συνεργασία.

«Οι πελάτες μας θα ενημερωθούν τόσο μέσω των εξειδικευμένων επαγγελματικών συμβούλων του Δικτύου Καταστημάτων μας, όσο και μέσω στοχευμένων διαδικτυακών εκδηλώσεων, Newsletters ή και της νέας μας ιστοσελίδας www.nbg.gr που αποτελεί ένα μοναδικό και πλήρες εργαλείο για τον επαγγελματία και τις επιχειρήσεις», επισημαίνει.

Κύριε Μαραβέα, για ποιον λόγο επέλεξε η Εθνική Τράπεζα να προχωρήσει σε στρατηγική συνεργασία με το eBay;

Αρχικά να αναφέρω ότι το 2021 ήταν μια χρονιά-ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στη χώρα μας, με ένα μεγάλο αριθμό ελληνικών επιχειρήσεων να διαθέτουν πλέον οργανωμένα κανάλια ψηφιακών πωλήσεων. Η τεράστια ζήτηση για ηλεκτρονικές αγορές, που δημιουργήθηκε λόγω της πανδημίας του Covid-19, ώθησε τις επιχειρήσεις που απευθύνονται στους καταναλωτές (B2C), ανεξαρτήτως μεγέθους, να προσαρμοστούν στη νέα ψηφιακή εποχή και να αναζητήσουν ευκαιρίες ανάπτυξης σε μια διεθνή αγορά χωρίς σύνορα.

Μια τέτοια ευκαιρία δίνει τώρα η στρατηγική συνεργασία της Εθνικής Τράπεζας με το eBay, την παγκόσμια αγοραστική πλατφόρμα με 154 εκατ. ενεργούς αγοραστές και 1,5 δισ. καταχωρημένα προϊόντα. Ήδη, οι ελληνικές επιχειρήσεις προωθούν τα προϊόντα τους μέσα από το eBay με επιτυχία, αφού πωλούν ένα προϊόν κάθε 34 δευτερόλεπτα και κατ’ έτος συνολικά πάνω από 1 εκατομμύριο προϊόντα.

Η συνεργασία μας με το eBay αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας μας για την προώθηση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ. Στόχος μας είναι η ολοκληρωμένη κάλυψη των επιχειρηματικών αναγκών των πελατών μας με τραπεζικά προϊόντα και μη αμιγώς τραπεζικές υπηρεσίες. Επιδιώκουμε να πρωτοπορούμε σε θέματα καινοτομίας και ψηφιακών υπηρεσιών, προσφέροντας παράλληλα συμβουλευτική υποστήριξη και καθοδήγηση μέσω του Δικτύου Καταστημάτων μας.

Η συνεργασία μας με το eBay παρέχει στις επιχειρήσεις πρόσβαση με ευνοϊκούς όρους σε μία από τις κορυφαίες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου ώστε να εκμεταλλευτούν σύγχρονα εργαλεία και πρακτικές για την προώθηση των προϊόντων τους στην διεθνή αγορά.

Μιλήσατε για εξωστρέφεια. Πως βλέπετε να διαμορφώνετε το περιβάλλον για τις ελληνικές ΜμΕ στο πλαίσιο και της διεθνούς συγκυρίας;

Η εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών ΜμΕ την τελευταία διετία, παρά την πανδημική κρίση, σημείωσε μικρότερο ποσοστό μείωσης από το αναμενόμενο. Μάλιστα σε ορισμένους κλάδους είχαμε σημαντική αύξηση και καταφέραμε να κερδίσουμε μερίδια αγοράς στη διεθνή αγορά, όπως για παράδειγμα στον κλάδο τροφίμων. Οι προοπτικές των ΜμΕ παραμένουν καλές παρά τη δύσκολη συγκυρία παραμένουμε αισιόδοξοι. Προς αυτήν την κατεύθυνση εργαζόμαστε με τα κατάλληλα εργαλεία, υπηρεσίες και συνεργασίες, όπως αυτήν του eBay.

Ποια είναι τα οφέλη στα οποία μπορεί να προσδοκά μια εταιρεία που θα αξιοποιήσει αυτή τη συνεργασία;

Μέσω της στρατηγικής μας συνεργασίας με το eBay εξασφαλίσαμε σειρά πλεονεκτημάτων εστιάζοντας στην προσωποποιημένη υποστήριξη των πελατών μας. Ενδεικτικά οι πελάτες μας μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά προνομίων, όπως ενδεικτικά παρακάτω:

  • Δωρεάν συνδρομή eBay store για τους 3 πρώτους μήνες.
  • Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, μέσω προνομιακών πακέτων και τιμολόγησης, σύμφωνα με το μέγεθος και τις ανάγκες της επιχείρησης.
  • Προσωπική εκπαίδευση από τους ειδικούς του eBay σε πέντε βήματα, από τη δημιουργία λογαριασμού και την ενημέρωσή του με προϊόντα, έως και την επικοινωνία με τους πελάτες.
  • Αυτοματοποιημένες και προσαρμοσμένες λύσεις για την προσθήκη νέων προϊόντων και την παρακολούθηση των παραγγελιών.
  • Βέλτιστες πρακτικές και εργαλεία μάρκετινγκ που συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη προώθηση των προϊόντων.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία σας, ποια ήταν η πρώτη αντίδραση των πελατών σας σε αυτήν σας την πρωτοβουλία;

Η αντίδραση των επιχειρήσεων ήταν άμεση και τολμώ να πω, ότι παρά το πολύ μικρό χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την ανακοίνωση της συνεργασίας μας μέχρι σήμερα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τον επιχειρηματικό κόσμο, ενώ δεχόμαστε καθημερινά πολλά ερωτήματα. Ενδεικτικά πάνω από 1000 πελάτες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη υποβάλει αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα.

Πως σκοπεύετε να προωθήσετε περαιτέρω την υπηρεσία;

Όπως πιθανά θα γνωρίζετε και από άλλες πρωτοβουλίες μας, η Εθνική Τράπεζα βρίσκεται πολύ κοντά στον Έλληνα επιχειρηματία. Μέρος της στρατηγικής μας εστιάζεται στην έγκαιρη και υπεύθυνη ενημέρωση των πελατών μας για όλες τις εξελίξεις της αγοράς, αλλά φυσικά και για τα νέα μας προϊόντα και τις υπηρεσίες.

Με τον ίδιο τρόπο θα κινηθούμε για την προώθηση της συνεργασίας μας με το e-Bay στην ελληνική αγορά. Οι πελάτες μας θα ενημερωθούν τόσο μέσω των εξειδικευμένων επαγγελματικών συμβούλων του Δικτύου Καταστημάτων μας, όσο και μέσω στοχευμένων διαδικτυακών εκδηλώσεων, Newsletters ή και της νέας μας ιστοσελίδας www.nbg.gr που αποτελεί ένα μοναδικό και πλήρες εργαλείο για τον επαγγελματία και τις επιχειρήσεις.

Μέσω της ιστοσελίδας της Εθνικής Τράπεζας δίνουμε τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενη επιχείρηση να ενημερωθεί αναλυτικά για τα πλεονεκτήματα και τις λεπτομέρειες συμμετοχής της στο πρόγραμμα. Επιπλέον μέσα από την ιστοσελίδα μας η επιχείρηση ανακατευθύνεται στην ειδική πλατφόρμα του eBay και συμπληρώνει ηλεκτρονικά τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.

Σε ποιες άλλες δράσεις έχει προχωρήσει η Εθνική Τράπεζα για να στηρίξει την ελληνική εξωστρέφεια;

Η Εθνική Τράπεζα στηρίζει διαχρονικά την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων με μια σειρά πρωτοβουλιών. Μέσω της συστηματικής χρηματοδότησης των εξαγωγικών επιχειρήσεων προωθούμε το άνοιγμα τους σε νέες αγορές και διευκολύνουμε τις συναλλαγές τους με ψηφιακά και μη προϊόντα και υπηρεσίες.

Μέσω της Τράπεζάς μας διακινείται μεγάλο μέρος του εξαγωγικού εμπορίου της χώρας. Ιδιαίτερα μέσω της πλατφόρμας i-bank Trade Finance δίνουμε τη δυνατότητα διαχείρισης όλων των συναλλαγών διεθνούς εμπορίου με ψηφιακό τρόπο. Πρόκειται για πρωτοποριακό εργαλείο βραβευμένο για τις καλύτερες υπηρεσίες trade finance από το Euromoney και το Global Finance.

Συνεργαζόμαστε στενά με τους φορείς προώθησης της εξωστρέφειας της χώρας και συμμετέχουμε στο πρόγραμμα «Εξωστρέφεια» του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), με στόχο τη στήριξη και την εξασφάλιση ρευστότητας προς τις εξωστρεφείς και δυναμικές εξαγωγικές επιχειρήσεις.

Επιπλέον μέσω της Διευθύνσεως Μελετών διενεργούμε σε τακτική βάση έρευνες και εκπονούμε μελέτες που καταγράφουν την πορεία των ελληνικών εξαγωγών, όπως επίσης και τις προοπτικές τους στο διεθνές περιβάλλον. Τα συμπεράσματα αυτών των μελετών καθώς και οι τάσεις της αγοράς επικοινωνούνται τόσο με newsletters προς τους πελάτες μας, όσο και μέσω διαδικτυακών εκδηλώσεων ενημερωτικού ή και εκπαιδευτικού χαρακτήρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v