H&M: Οταν η βιωσιμότητα συναντά την επιχειρηματική καινοτομία

Η H&M ενσωματώνει στρατηγικά τις αρχές βιωσιμότητας σε κάθε επίπεδο των δραστηριοτήτων της, επιδιώκοντας ουσιαστικό και μετρήσιμο αντίκτυπο.

H&M: Οταν η βιωσιμότητα συναντά την επιχειρηματική καινοτομία

Για την H&M, παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα της μόδας, η βιωσιμότητα αποτελεί θεμέλιο της επιχειρηματικής της λειτουργίας. Εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες, δίνει προτεραιότητα σε πρακτικές που στοχεύουν στον καλύτερο συνδυασμό ποιότητας και τιμής, καθιστώντας τη βιώσιμη μόδα προσιτή σε όλους, χωρίς συμβιβασμούς.

Στο πλαίσιο αυτής της δέσμευσής της, η H&M ενσωματώνει στρατηγικά τις αρχές βιωσιμότητας σε κάθε επίπεδο των δραστηριοτήτων της, επιδιώκοντας ουσιαστικό και μετρήσιμο αντίκτυπο. Με στόχο να αποδείξει ότι η επιχειρηματική ανάπτυξη μπορεί να επιτευχθεί ελαχιστοποιώντας την εξάρτηση από την εξόρυξη και την υπερκατανάλωση πόρων, επενδύει σε προϊόντα και υλικά που διατηρούν τη μέγιστη αξία τους σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής τους. Η στρατηγική της επικεντρώνεται σε τέσσερις βασικούς τομείς με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο:

  • Την απανθρακοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας
  • Τη μετάβαση σε ανακυκλωμένα ή βιώσιμης προέλευσης υλικά
  • Τη βελτιστοποίηση της παραγωγής σύμφωνα με τη ζήτηση, χρησιμοποιώντας προηγμένες αναλύσεις και τεχνητή νοημοσύνη
  • Την ανάπτυξη κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων που ενισχύουν την επαναχρησιμοποίηση υλικών

Πράσινες επενδύσεις

Για το 2024, η H&M ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη δέσμευσή της στη βιωσιμότητα, ενσωματώνοντάς την σε κρίσιμες φάσεις των δραστηριοτήτων της, όπως η διαδικασία σχεδίασης και ανάπτυξης προϊόντων. Στο πρόγραμμα ενεργειακής αποδοτικότητας της H&M εντάχθηκαν 78 νέες εγκαταστάσεις, στις οποίες εντοπίστηκαν δυνατότητες μείωσης 656.000 τόνων CO2e εντός του έτους, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως πρωτοπόρος στη βιώσιμη μόδα. Παράλληλα, από την έναρξή του το 2021, το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει 1.027 έργα, τα οποία υλοποιούνται ή έχουν ήδη υλοποιηθεί από προμηθευτές της εταιρείας, με εκτιμώμενη ετήσια μείωση 350.000 τόνων CO2, ενώ μέσω του επενδυτικού της ενδιαφέροντος, δημιουργεί νέα μοντέλα ανάπτυξης βασισμένα στην κυκλική οικονομία, όπου τα ρούχα και τα υλικά χρησιμοποιούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με βασικό στόχο να παραταθεί ο κύκλος ζωής των προϊόντων.

Η H&M εργάζεται συστηματικά για να επεκτείνει πρωτοβουλίες που δίνουν στους πελάτες πρόσβαση σε μια πιο κυκλική μόδα – είτε μέσα από πλατφόρμες μεταπώλησης και second-hand, είτε μέσω υπηρεσιών επιδιόρθωσης ρούχων. Συγκεκριμένα, η H&M προωθεί τη second-hand μόδα μέσα από την πρωτοβουλία H&M Pre-loved, η οποία ξεκίνησε το 2021 και σχεδιάζεται η επέκτασή της για τη φετινή χρονιά, φέρνοντας τη βιώσιμη μόδα ακόμα πιο κοντά σε περισσότερους ανθρώπους. Παράλληλα, μέσω της πλατφόρμας Sellpy, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη σε 24 αγορές, δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα ρούχα, επεκτείνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής τους.

Επιπλέον, το 2024 προχώρησε σε στοχευμένες επενδύσεις με πάνω από 1,7 δισ. SEK για την απανθρακοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, με αποτέλεσμα oι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τις δικές της δραστηριότητες να μειωθούν κατά 41%, ενώ οι έμμεσες εκπομπές που συνδέονται με την αλυσίδα εφοδιασμού μειώθηκαν κατά 24% σε σύγκριση με τη βάση που έθεσε το 2019. Σήμερα, το 89% των υλικών που χρησιμοποιούνται είναι ανακυκλωμένα ή βιώσιμης προέλευσης, με στόχο να φτάσει το 100% μέχρι το 2030.

Η δέσμευση της H&M για ένα πιο βιώσιμο μέλλον παραμένει σταθερή και εξελίσσεται συνεχώς. Μέσα από στοχευμένες δράσεις, καινοτόμες πρακτικές και συνεργασίες με θετικό αντίκτυπο, η εταιρεία συνεχίζει να μετασχηματίζει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται και παράγεται η μόδα.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v