Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κόβουν ταχύτητα οι..."Γερμανοί" του ΧΑ

Χαμηλότερους ρυθμούς πωλήσεων προβλέπουν για το β΄ 6μηνο οι εξαγωγικές εταιρίες μετά τα "δυνατά" αποτελέσματα α΄ 6μήνου. "Αγκάθια" η αναιμική ανάπτυξη στην Ε.Ε. και η άνοδος του ευρώ. Νέα προγράμματα περικοπής κόστους.

Κόβουν ταχύτητα οι...Γερμανοί του ΧΑ
Κάμψη πωλήσεων αναμένουν για το β΄ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης οι περισσότερες από τις μεγάλες εξαγωγικές εισηγμένες επιχειρήσεις, λόγω της ήπιας ανάπτυξης στην Ε.Ε. και δευτερευόντως στις ΗΠΑ και των επανερχόμενων ανησυχιών για διπλή ύφεση.

Έπειτα από ένα δυνατό α΄ τρίμηνο, κύριο χαρακτηριστικό του οποίου ήταν η επαναπλήρωση αποθεμάτων παγκοσμίως, ακολούθησε το β΄ τρίμηνο που έδειξε τα πρώτα σημάδια κόπωσης στη ζήτηση.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων του ομίλου Coca Cola 3Ε στο β΄ τρίμηνο και η εκτίμηση της διοίκησης ότι η ζήτηση για μη αλκοολούχα ποτά στο β΄ εξάμηνο θα υπολείπεται της προβλεπόμενης αναιμικής ανόδου του ΑΕΠ στην Ευρώπη ήταν τα πρώτα ανησυχητικά δείγματα. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με αναλυτές και διαχειριστές, όπως φαίνεται, η αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά απαιτεί χρόνο ακόμη και για τόσο ισχυρά brand names όπως η Coca Cola.

Μειωμένους ρυθμούς αύξησης πωλήσεων αναμένουν για το β΄ εξάμηνο και οι υπόλοιπες μεγάλες εξαγωγικές επιχειρήσεις. Οι εταιρίες παγκοσμίως συνεχίζουν να διατηρούν χαμηλά αποθέματα, μετά τις κινήσεις επαναπλήρωσης στα τέλη του 2009 και στο α΄ τρίμηνο του 2010, ενώ η ανάκαμψη του ευρώ έναντι του δολαρίου μειώνει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών προϊόντων.

Το ευρώ επανήλθε στην περιοχή του 1,32 δολαρίου για πρώτη φορά μετά τον περασμένο Μάιο, καταγράφοντας άνοδο υψηλότερη του 10% από τα χαμηλά του 1,19 δολαρίου που σημείωσε στις αρχές Ιουνίου.

COCA COLA 3E: Η ελληνικών συμφερόντων πολυεθνική είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται όχι μόνο στη χειμαζόμενη από τη δημοσιονομική κρίση εγχώρια αγορά αλλά και στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία, για τις οποίες εκτιμάται ότι θα επανέλθουν σε θετικό ΑΕΠ φέτος.

Επιπλέον, για να αντιμετωπίσει το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον η διοίκηση της Coca Cola αποφάσισε και δρομολόγησε ήδη νέο πρόγραμμα περικοπής κόστους, από το οποίο εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει οφέλη 6 εκατ. ευρώ φέτος και περίπου 20 - 25 εκατ. ευρώ ετησίως τα επόμενα χρόνια.

Πρόκειται για δεύτερο πρόγραμμα, καθώς πέρυσι η Coca Cola έκλεισε και μετέφερε μονάδες μειώνοντας το προσωπικό της και εξοικονομώντας περίπου 30 εκατ. ευρώ στα λειτουργικά κέρδη. Το όφελος αποτυπώθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου της τρέχουσας χρήσης.

Τα ευχάριστα μηνύματα για την εταιρία συμφερόντων των οικογενειών Δαυίδ -  Λεβέντη έρχονται από την αγορά της Ρωσίας, όπυ το β΄ τρίμηνο ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε.

FRIGOGLASS:
Η καλή πορεία της Coca Cola στη Ρωσία και κυρίως η ισχυρή ζήτηση στην Κίνα και στις άλλες αγορές της Άπω Ανατολής συνέβαλαν αποφασιστικά στο δυνατό β΄ τρίμηνο της "ομογάλακτης" Frigoglass.

Το β΄ τρίμηνο αποτελεί παραδοσιακά περίοδο υψηλών πωλήσεων για τη βιομηχανία προϊόντων επαγγελματικής ψύξης, όμως τα αποτελέσματα ενισχύθηκαν περαιτέρω από την αλλαγή σύνθεσης των πωλήσεων (άνοδος των πωλήσεων προϊόντων επαγγελματικής ψύξης) και από τα μειωμένα κόστη μετά το περυσινό πρόγραμμα περικοπών.

Η ενίσχυση των πωλήσεων προϊόντων επαγγελματικής ψύξης στο συνολικό χαρτοφυλάκιο βελτίωσε τα περιθώρια κέρδους και σε συνδυασμό με τις περικοπές κόστους από τα μέτρα του περυσινού έτους εξηγεί τη βελτίωση της κερδοφορίας. Η διοίκηση της εταιρίας έχει προϊδεάσει τους αναλυτές για ηπιότερους ρυθμούς αύξησης των πωλήσεων στο β΄ εξάμηνο.

S&B: Τους καρπούς του προγράμματος μείωσης κόστους παραγωγής και λειτουργίας και πολιτικής διατήρησης σταθερών τιμών για τα προϊόντα της δρέπει φέτος η S&B. Ο όμιλος συμφερόντων της οικογένειας Κυριακόπουλου ξεκίνησε το 2010 με το αβαντάζ ετήσιου οφέλους 10 εκατ. ευρώ από τις περικοπές σε κόστη που διενήργησε το 2009.

Το β΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης εκτιμάται ότι θα είναι εξίσου δυνατό με το α΄ τρίμηνο, η διοίκηση όμως του ομίλου αναμένει ότι ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων θα επιβραδυνθεί στο β΄ εξάμηνο της χρήσης.

Το γεγονός ότι οι περισσότερες βιομηχανίες διεθνώς επιλέγουν να διατηρούν τα αποθέματά τους σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά που είχαν πριν από την όξυνση της χρηματοοικονομικής κρίσης δείχνει ότι όλοι φοβούνται το ενδεχόμενο διπλής ύφεσης ή έστω ήπιας οικονομικής ανάκαμψης.

ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ: Η πτώση του ευρώ κατά το β΄ τρίμηνο της χρήσης και η αυξημένη ζήτηση στην Κίνα, στη Ρωσία και δευτερευόντως στις δολαριακές αγορές ενίσχυσαν σημαντικά τις πωλήσεις και τα κέρδη της Πλαστικά Κρήτης στο β΄ τρίμηνο της χρήσης.

Η μητρική έκλεισε το α΄ εξάμηνο με πωλήσεις οι οποίες ανήλθαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στα 49 εκατ. ευρώ έναντι 40,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ τα κέρδη ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ έναντι 2,9 εκατ. ευρώ το 2009.

Ισχυρά μεγέθη εμφανίζει και η θυγατρική της στην Κίνα, η οποία δουλεύει ήδη σε πλήρη παραγωγική ισχύ παρά την εγκατάσταση δεύτερης γραμμής παραγωγής μόλις δέκα μήνες πριν. Η ισχυρή ζήτηση στην Κίνα οδηγεί τη διοίκηση της Πλαστικά Κρήτης να εξετάζει λήψη απόφασης για εγκατάσταση και τρίτης γραμμής.

Παράλληλα, ο όμιλος, όπως έχει ήδη ανακοινώσει, προχωρά σε επένδυση της τάξης του 1,5 εκατ. ευρώ στην Τουρκία με δημιουργία νέου εργοστασίου master batches στα σύνορα της χώρας με τη Συρία, όπου βρίσκονται εγκατεστημένα και τα περισσότερα εργοστάσια παραγωγής συνθετικών χαλιών, καθώς και αναβάθμιση του υφιστάμενου εργοστασίου της θυγατρικής του Senkroma.

Μέσα στους επόμενους μήνες ολοκληρώνεται και το νέο εργοστάσιο στη Ρουμανία, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η δημιουργία εργοστασίου στη Ρωσία σε κτίριο που αγοράστηκε για να το στεγάσει.

Το β΄ εξάμηνο της χρήσης είναι παραδοσιακά το ισχυρότερο για τον όμιλο, αφού πραγματοποιεί κατά μέσο όρο το 55% των πωλήσεών του. Η διοίκηση ευελπιστεί ότι το ίδιο θα συμβεί και φέτος, καθώς θεωρεί ότι το ευρώ δεν θα ξεπεράσει το 1,35 δολάριο αφού σε μια τέτοια περίπτωση τα περιθώρια κέρδους θα πιεστούν.

Κυριακίδης: Αμυντικά χαρακτηριστικά διαθέτει και η Κυριακίδης Μάρμαρα καθώς το 70% των εξαγωγών της κατευθύνεται στις αγορές της Ασίας, που φέτος παρουσιάζουν ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η Κυριακίδης έχει αναλάβει μαζί με τη Μάρμαρα Γρανίτες και τον συνεταίρο της Binlanden το μεγάλο έργο προμήθειας μαρμάρου για την επέκταση του τζαμιού στη Μέκκα, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ. Η υλοποίησή του θα ξεκινήσει τους επόμενους μήνες.

Χωρίς να συνυπολογίζεται το έργο, η Κυριακίδης αναμένει πωλήσεις της τάξης των 61 - 64 εκατ. ευρώ και EBITDA σε επίπεδα αντίστοιχα αυτών του 2009. Ταυτόχρονα, φέτος θα αποτυπωθούν στην ολότητά τους και τα οφέλη από τη μείωση κατά 50% στα χρηματοικονομικά κόστη λόγω της σημαντικής πτώσης του καθαρού δανεισμού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v