Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Γδύνουν» αεροσκάφη για ανταλλακτικά στη Ρωσία

Σε λύσεις εκτάκτου ανάγκης προχωρά η Μόσχα λόγω των δυτικών κυρώσεων. Αποσυναρμολογούνται Airbus για να κρατήσουν άλλα αεροσκάφη «εν ζωή». Θέμα χρόνου να κανιβαλιστούν τα αεροπλάνα, λέει η Δύση.

«Γδύνουν» αεροσκάφη για ανταλλακτικά στη Ρωσία

Ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της κρατικά ελεγχόμενης Aeroflot , απογυμνώνουν τα αεροσκάφη για να εξασφαλίσουν ανταλλακτικά που δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν στο εξωτερικό λόγω των δυτικών κυρώσεων, ανέφεραν στο Reuters τέσσερις πηγές του κλάδου.

Οι κινήσεις αυτές συνάδουν με τη «συμβουλή» που έδωσε το Κρεμλίνο τον Ιούνιο στις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιήσουν ορισμένα αεροσκάφη για ανταλλακτικά, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι τα υπόλοιπα αεροπλάνα ξένης κατασκευής μπορούν να συνεχίσουν να πετούν τουλάχιστον έως το 2025.

Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία αφού έστειλε τα στρατεύματά της στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου, εμπόδισαν τις αεροπορικές της εταιρείες να προμηθευτούν ανταλλακτικά ή να υποβληθούν σε συντήρηση στη Δύση.

Ειδικοί στον τομέα της αεροπορίας έχουν πει ότι οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες είναι πιθανό να αρχίσουν να παίρνουν εξαρτήματα από τα αεροπλάνα τους για να τα κρατήσουν «ζωντανά». 

Σύμφωνα με το Reuters, τουλάχιστον ένα ρωσικής κατασκευής Sukhoi Superjet 100 και ένα Airbus A350, και τα δυο αεροσκάφη της Aeroflot, είναι επί του παρόντος προσγειωμένα και αποσυναρμολογούνται, σύμφωνα με πηγή που αρνήθηκε να κατονομαστεί λόγω της ευαισθησίας του θέματος. Το Airbus A350 είναι σχεδόν ολοκαίνουργιο, πρόσθεσε.  

Το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού στόλου αεροσκαφών αποτελείται από δυτικά επιβατικά αεροσκάφη. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχει ληφθεί εξοπλισμός από μερικά Boeing 737 και Airbus A320 της Aeroflot, καθώς ο αερομεταφορέας χρειάζεται περισσότερα ανταλλακτικά από αυτά τα μοντέλα για τα άλλα Boeing 737 και Airbus A320.

Το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών και η Aeroflot δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

«Είναι θέμα χρόνου»

Τα ρωσικά συναρμολογημένα Sukhoi Superjet εξαρτώνται επίσης σε μεγάλο βαθμό από ξένα ανταλλακτικά. Ένας κινητήρας έχει ήδη αφαιρεθεί από ένα Superjet για να επιτρέψει σε άλλο Superjet να συνεχίσει να πετάει, είπε η πρώτη πηγή.

Είναι «θέμα χρόνου» πριν κανιβαλιστούν τα αεροπλάνα που εδρεύουν στη Ρωσία, δήλωσε πηγή της δυτικής αεροπορικής βιομηχανίας.  

Οι νεότερες γενιές αεροσκαφών - τα A320neo, A350 και Boeing 737 MAX και 787 - διαθέτουν τεχνολογία που πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς. Εντός ενός έτους από την έναρξη ισχύος των κυρώσεων, θα αποτελεί μεγάλη «πρόκληση» να διατηρηθούν τα σύγχρονα αεροσκάφη σε λειτουργία ακόμη και για την πολύ ανεπτυγμένη αεροναυπηγική βιομηχανία της Ρωσίας, ανέφεραν δυτικές πηγές.

Η πρακτική της αφαίρεσης εξαρτημάτων για να διατηρηθεί ένα άλλο αεροπλάνο «εν ζωή» είναι κοινώς γνωστή ως μετατροπή των αχρηστευμένων αεροπλάνων σε «χριστουγεννιάτικα δέντρα». Αν και σχετικά σπάνιο, συνδέεται τις περισσότερες φορές με οικονομικές δυσκολίες και δεν συνέβη ποτέ στην ίδια κλίμακα με τον εκτεταμένο ανασχηματισμό που προβλέπεται στη Ρωσία προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις των κυρώσεων.

Σχεδόν το 80% του στόλου της Aeroflot αποτελείται από Boeing και Airbuses - Διαθέτει 134 Boeing και 146 Airbus, μαζί με σχεδόν 80 αεροσκάφη Sukhoi Superjet-100 ρωσικής κατασκευής, με βάση τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters που βασίζονται σε δεδομένα από το Flightradar24, περίπου 50 αεροπλάνα της Aeroflot – ή το 15% του στόλου της, συμπεριλαμβανομένων των αεροσκαφών που έχουν αποκλειστεί λόγω των κυρώσεων – δεν έχουν απογειωθεί από τα τέλη Ιουλίου.

Τρία από τα επτά Airbus A350 που χρησιμοποιεί η Aeroflot, συμπεριλαμβανομένου ενός που χρησιμοποιείται τώρα για ανταλλακτικά, δεν έχουν απογειωθεί για περίπου τρεις μήνες, δείχνουν τα δεδομένα του Flightradar24.

Το σχέδιο ανάπτυξης της ρωσικής αεροπορικής βιομηχανίας έως το 2030 εκτιμά ότι η Ρωσία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις μεγαλύτερες προκλήσεις με τις σειρές αεροσκαφών A350 και Bombardier Q καθώς η συντήρηση τους πραγματοποιείται στο εξωτερικό.

Οι οδηγίες της ρωσικής κυβέρνησης προβλέπουν "μερική αποσυναρμολόγηση ορισμένων τμημάτων του στόλου αεροσκαφών", η οποία θα διατηρήσει τα δύο τρίτα του στόλου επιχειρησιακά έως το τέλος του 2025.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v