Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ινδία-δυστύχημα τρένων: Αιτία η αλλαγή στην ηλεκτρονική σύμπλεξη

Εντοπίστηκαν τα αίτια και οι "υπεύθυνοι" της τραγωδίας, σύμφωνα με υπουργό. Είναι μία από τις χειρότερες τραγωδίες των τελευταίων δεκαετίων στη χώρα.

Ινδία-δυστύχημα τρένων: Αιτία η αλλαγή στην ηλεκτρονική σύμπλεξη

Ο Ινδός υπουργός Σιδηροδρόμων δήλωσε σήμερα ότι εντοπίστηκαν τα αίτια και οι υπεύθυνοι για τη σιδηροδρομική τραγωδία που σημειώθηκε την Παρασκευή στο ανατολικό τμήμα της χώρας, μία από τις χειρότερες των τελευταίων δεκαετίων στην Ινδία, αναφερόμενος σε δυσλειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης.

"Εντοπίσαμε τα αίτια του δυστυχήματος και τους ανθρώπους που ευθύνονται για αυτό", επεσήμανε ο Ασουίνι Βαϊσνάου μιλώντας σήμερα στο πρακτορείο ANI, προσθέτοντας ωστόσο ότι "δεν είναι σωστό" να αποκαλύψει άλλες λεπτομέρειες προτού δημοσιευθεί η τελική έκθεση για το συμβάν.

Σύμφωνα με τον ίδιο, "η αλλαγή που έγινε κατά την ηλεκτρονική σύμπλεξη ευθύνεται για το δυστύχημα", μια αναφορά στο περίπλοκο σύστημα σηματοδοτησης με το οποίο γίνεται η διαχείριση των γραμμών του σιδηροδρόμου προκειμένου να αποφεύγονται τέτοιου είδους συγκρούσεις.

"Ο ένοχος και ο τρόπος με τον οποίο σημειώθηκε το δυστύχημα θα εντοπιστούν μετά τη διεξαγωγή κατάλληλης έρευνας", τόνισε.

Προς το παρόν επικρατεί σύγχυση για τα αίτια του δυστυχήματος, αλλά η εφημερίδα Times οf India, επικαλούμενη την προκαταρκτική έκθεση, αναφέρει σήμερα ότι "ανθρώπινο λάθος" ενδέχεται να προκάλεσε τη σύγκρουση των τριών τρένων, μία από τις χειρότερες σιδηροδρομικές τραγωδίες στην ιστορία της Ινδίας, μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το Coromandel Express, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Καλκούτα- Μαντράς, έλαβε άδεια να εισέλθει στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή, αλλά λόγω ανθρώπινου λάθους μπήκε σε άλλη στην οποία ήδη βρισκόταν εμπορική αμαξοστοιχία, εξηγεί η εφημερίδα.

Το επιβατικό τρένο προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία. Τρία βαγόνια έπεσαν στη διπλανή σιδηροδρομική γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός τρένου εξπρές που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ- Καλκούτα. Αυτή η σύγκρουση προκάλεσε τις περισσότερες ζημιές, προσθέτουν οι Times.

Σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής απολογισμό, 288 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και περίπου 900 τραυματίστηκαν.

Περικοπές κόστους στους σιδηροδρόμους

Οι περικοπές κόστους στους σιδηροδρόμους στην Ινδία βρίσκονται στο επίκεντρο των δημοσιευμάτων στη χώρα μετά το τραγικό δυστύχημα, καθώς περισσότεροι από 300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και πάνω από 1.000 είναι τραυματίες, την ώρα που οι αρχές, οι οι οποίες διεξάγουν έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης των τρένων μιλούν για "σφάλμα στο σύστημα σηματοδότησης" χωρίς να αποκλείουν το "ανθρώπινο λάθος".

Η Indian Railways μεταφέρει 13 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε μέρα. Ένα άρθρο της εφημερίδας Hindu τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους σημείωνε:

«Οι Ινδικοί Σιδηρόδρομοι ταλαιπωρούνται από μια τεράστια έλλειψη προσωπικού με 312.000 κενές οργανικές θέσεις εργασίας σε όλη τη χώρα, κατανεμημένες σε 18 ζώνες».

Ανέφερε έναν εργάτη σιδηροδρόμων της Βομβάης που είπε: «Δουλεύω διπλές βάρδιες για έως και 16 ώρες σερί, επειδή δεν έχουμε προσωπικό για να μας ανακουφίσει».

Τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, το σωματείο εργαζομένων National Railway Mazdoor Union (NRMU) του Central Railway πραγματοποίησε διαμαρτυρία για τον αριθμό των κενών θέσεων εργασίας. «Θέλουμε να δείξουμε τη δυσαρέσκεια μας για τις υπερωρίες και την έλλειψη άδειας που προκαλεί άγχος στους περισσότερους εργαζόμενους. Αυτό επηρεάζει την ποιότητα της απόδοσης», δήλωσε ο Venu Nair, γενικός γραμματέας του NRMU.

Ο ειδικός των σιδηροδρόμων, Prakash Kumar Sen, επικεφαλής συγγραφέας μιας μεγάλης μελέτης για τους εκτροχιασμούς των ινδικών σιδηροδρομικών μεταφορών, είπε ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν εκπαιδευτεί επαρκώς ή ο φόρτος εργασίας τους είναι πολύ υψηλός και δεν ξεκουράζονται αρκετά. Και πρόσθεσε, «Αυτά τα ζητήματα είναι πολύ παλιά, όπως και ο εξοπλισμός. Το εργασιακό φορτίο πάνω τους είναι πολύ υψηλό, εάν η συντήρηση δεν είναι καλή, θα συμβούν αστοχίες», είπε ο Sen.

Η διαδρομή της ανατολικής ακτής στην οποία συνέβη το δυστύχημα της Παρασκευής, είναι μία από τις παλαιότερες και πιο πολυσύχναστες της χώρας, καθώς μεταφέρει επίσης μεγάλο μέρος του άνθρακα και των εμπορευμάτων πετρελαίου της Ινδίας, είπε.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, έξι εργάτες των σιδηροδρομικών σταθμών σκοτώθηκαν από ηλεκτροπληξία, όταν ένας στύλος που έστηναν έπεσε σε ένα εναέριο καλώδιο υψηλής τάσης στην περιοχή Dhanbad του Jharkhand. Αυτόπτες μάρτυρες ισχυρίστηκαν ότι οκτώ άτομα εργάζονταν στο σημείο χωρίς εξοπλισμό ασφαλείας.

Ο υπουργός Σιδηροδρόμων της Ινδίας Ashwini Vaishnaw υποσχέθηκε πενιχρή αποζημίωση 11.600 ευρώ στους συγγενείς των θυμάτων αυτού που αποκάλεσε «αυτό το ατυχές σιδηροδρομικό δυστύχημα» και 2.300 ευρώ για τους βαριά τραυματίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v