Unesco: «Όχι» στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης από παιδιά κάτω των 13 ετών

Εφιστά την προσοχή στις κυβερνήσεις ως προς τη διαχείριση ζητημάτων ηθικής που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη, πόσο μάλλον στα σχολεία. Οι κίνδυνοι για τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.

Unesco: «Όχι» στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης από παιδιά κάτω των 13 ετών

Η Unesco καλεί τις κυβερνήσεις να «ρυθμίσουν γρήγορα» τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες, όπως το ChatGPT, μεταξύ άλλων περιορίζοντας τη χρήση τους στα παιδιά μικρότερης ηλικίας.

Σε συστάσεις που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, η Unesco τονίζει ότι οι δημόσιες αρχές δεν είναι έτοιμες να διαχειριστούν ζητήματα ηθικής που σχετίζονται με την ενσωμάτωση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης σε αίθουσες διδασκαλίας.

Ο οργανισμός του ΟΗΕ προτείνει στις κυβερνήσεις να ορίσουν μια ελάχιστη ηλικία για τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής γενικής νοημοσύνης, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τα 13 έτη.

Με βάση την αμερικανική νομοθεσία, το ChatGPT έχει ήδη θέσει αυτό το ηλικιακό όριο για τους χρήστες του, αλλά «πολλοί πιστεύουν ότι το όριο είναι πολύ χαμηλό και υποστηρίζουν την αύξησή του στα 16 έτη», υπογραμμίζει η έκθεση.

Μέσα στις σχολικές αίθουσες, η αντικατάσταση των δασκάλων από τέτοιες τεχνολογίες θα μπορούσε να επηρεάσει τη συναισθηματική υγεία των παιδιών και να τα καταστήσει ευάλωτα στη χειραγώγηση, προειδοποιεί η Unesco.

Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της Unesco Οντρέ Αζουλέ, «η τεχνητή γενική νοημοσύνη μπορεί να είναι μια τεράστια ευκαιρία για την ανθρώπινη ανάπτυξη, αλλά μπορεί να είναι και πηγή ζημιάς και βλάβης».

«Δεν μπορεί να ενσωματωθεί στην εκπαίδευση χωρίς δημόσιες διασφαλίσεις και ισχυρούς κανόνες», τόνισε η Αζουλέ.

Τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης διαθέσιμες στο ευρύ κοινό έχουν αναπτυχθεί από τα τέλη του 2022, όταν το ChatGPT, που δημιουργήθηκε από την OpenAI, αποδείχθηκε ικανό να δημιουργεί κείμενα και συνομιλίες μέσα από σύντομες ερωτήσεις.

Η έκρηξη αυτών των εργαλείων έχει εγείρει φόβους για νέες μορφές λογοκλοπής ή απάτης σε σχολεία και πανεπιστήμια, χωρίς ωστόσο να μειώνει την ελκυστικότητα μιας εκπαιδευτικής αγοράς δυνητικά πολύ προσοδοφόρας.

Η Unesco, με τις κατευθυντήριες οδηγίες της, υπογραμμίζει ότι εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για παράδειγμα δημιουργώντας υπότιτλους, υπό την προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι, οι χρήστες και οι ερευνητές βοηθούν στον σχεδιασμό των εργαλείων αυτών και ότι οι κυβερνήσεις ρυθμίζουν τη χρήση τους.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v