Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζει η Google για τις ειδήσεις στον Καναδά

Το ντιλ τερματίζει την αντιπαράθεση με την κυβέρνηση, που οδήγησε τον γίγαντα αναζήτησης να απειλεί να κόψει την προβολή ειδήσεων από τις υπηρεσίες του.

Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζει η Google για τις ειδήσεις στον Καναδά

Η Google συμφώνησε να καταβάλλει 100 εκατομμύρια δολάρια Καναδά ετησίως σε ένα ταμείο για την υποστήριξη ειδησεογραφικών οργανισμών στον Καναδά, ως μέρος μιας συμφωνίας με την κυβέρνηση, τερματίζοντας μια διαφωνία που την οδήγησε να απειλήσει να κόψει την προβολή ειδήσεων στη χώρα.

Οπως μεταδίδουν οι Financial Times, η συμφωνία των 100 εκατομμυρίων δολαρίων Καναδά (73,6 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) ολοκληρώνει μια εξάμηνη αντιπαράθεση μετά την ψήφιση ενός νόμου για τις διαδικτυακές ειδήσεις που αποσκοπεί στην πληρωμή κάποιων χρημάτων, τα οποία η Google και η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, βγάζουν από τη διαδικτυακή διαφήμιση σε ενίσχυση των ειδησεογραφικών οργανισμών.

Η διαμάχη εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη σύγκρουση μεταξύ των κολοσσών του διαδικτύου και μιας εθνικής κυβέρνησης σχετικά με τις επιδοτήσεις ειδήσεων από τότε που η Αυστραλία έγινε η πρώτη χώρα που ψήφισε νόμο για το θέμα το 2021.

Η Meta ανέστειλε την προβολή ειδήσεων στον Καναδά νωρίτερα φέτος, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον νόμο, και η Google απείλησε να ακολουθήσει το παράδειγμά της, όταν ο νόμος τεθεί σε ισχύ στα μέσα Δεκεμβρίου, εκτός εάν η κυβέρνηση αμβλύνει τον αντίκτυπο της νομοθεσίας.

Ο γίγαντας της αναζήτησης ήταν ανυποχώρητος όσον αφορά το να πληρώσει για προβολή ειδήσεων στις υπηρεσίες του, καθώς φοβόταν ότι θα δημιουργούσε προηγούμενο που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε άλλους τύπους προβολής ειδήσεων συνδέσμων.

Αντί να βλάπτουν τις εταιρείες ειδήσεων, οι γίγαντες του διαδικτύου ισχυρίζονταν πάντα ότι η προβολή ειδήσεων μέσω αυτών παρέχουν πολύτιμη επισκεψιμότητα σε ειδησεογραφικούς ιστότοπους, με την Google να ισχυρίζεται ότι οι ειδήσεις της αποφέρουν 250 εκατ. δολάρια Καναδά ετησίως στα μέσα ενημέρωσης της χώρας.

Ωστόσο, ο καναδικός νόμος για τις διαδικτυακές ειδήσεις είχε ρητά στόχο να φέρει μεγαλύτερη «δικαιοσύνη» στις πληρωμές για διαδικτυακές ειδήσεις, μετά από μια τεράστια μετατόπιση στην αγορά διαδικτυακής διαφήμισης προς την Google και τη Meta.

Η Meta ανέφερε ότι η συμφωνία με την Google δεν θα είχε καμία διαφορά στην απόφασή της να αποκλείσει την προβολή ειδήσεων στον Καναδά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v