Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εμπλοκή στη μεταφορά ρωσικού αργού στην Ινδία

Πέντε πλοία που είχαν αγκυροβολήσει ανοικτά της Ινδίας κινούνται ανατολικά. Προβλήματα στις πληρωμές ανακόπτουν την ροή μαύρου χρυσού από τη Ρωσία.

Εμπλοκή στη μεταφορά ρωσικού αργού στην Ινδία

Ορισμένα πλοία που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο από τη Ρωσία και τα οποία είχαν αγκυροβολήσει ανοικτά της Ινδίας απομακρύνονται τώρα από τη χώρα προς τα ανατολικά, εν μέσω ανησυχιών για τις πληρωμές πετρελαίου προς τη Μόσχα που προκάλεσαν πτώση στις αφίξεις τον περασμένο μήνα.

Πέντε πλοία που μεταφέρουν όλα πετρέλαιο τύπου Sokol από την Άπω Ανατολή της Ρωσίας - το NS Commander, το Sakhalin Island, το Krymsk, το Nellis και το Liteyny Prospect - κινούνται προς το στενό της Malacca με ταχύτητα 7 έως 10 κόμβων, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης σκαφών. Το έκτο που μεταφέρει επίσης Sokol - το NS Century - βρίσκεται ακόμα κοντά στη Σρι Λάνκα.

«Η Κίνα φαίνεται να έχει παρέμβει για να σώσει τα αδρανή φορτία Sokol», δήλωσε ο Viktor Katona, επικεφαλής αναλυτής αργού πετρελαίου στην Kpler.

Οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας από τη Ρωσία - μια ζωτική διέξοδος για τη Μόσχα εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία - μειώθηκαν τον Δεκέμβριο στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2023, με τα τοπικά διυλιστήρια να μην λαμβάνουν ούτε ένα φορτίο Sokol λόγω προβλημάτων στις πληρωμές, σύμφωνα με την Kpler.

Οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους έχουν επιβάλει κυρώσεις σε οντότητες που θεωρείται ότι έχουν παραβιάσει το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι στις εξαγωγές ρωσικού αργού, το οποίο τέθηκε σε ισχύ στα τέλη του 2022. Τον περασμένο μήνα, ανώτερος αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών δήλωσε ότι η πίεση θα αυξηθεί.

Στο NS Century - το οποίο μεταφέρει περίπου 700.000 βαρέλια - επιβλήθηκαν κυρώσεις από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ πέρυσι. Τέσσερα από τα άλλα σκάφη φέρουν παρόμοιους όγκους, ενώ το πέμπτο, το Nellis, μπορεί να μεταφέρει δύο φορές περισσότερο πετρέλαιο. Τα περισσότερα από τα πλοία ανήκουν στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Ρωσίας, Sovcomflot.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v