Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τραβήξτε το αυτί των εταιρειών κούριερ

Οι καταναλωτές βράζουν εναντίον των εταιρειών ταχυμεταφορών για τις μεγάλες καθυστερήσεις αλλά η κυβέρνηση τις δικαιολογεί, αντί να πάρει ως παράδειγμα τη βρετανική. Επιπλέον, το κράτος πληρώνει τόσο κόσμο που κάθεται και θα μπορούσε να δουλέψει εκεί.

Τραβήξτε το αυτί των εταιρειών κούριερ

Όταν τα ράφια των σουπερμάρκετ άδειασαν στις αρχές της πρώτης καραντίνας στη Βρετανία, η κυβέρνηση κάλεσε τις 4 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, Tesco κ.λπ., και τις απείλησε με κυρώσεις. Οι τελευταίες φρόντισαν να μην εμφανισθούν τα ίδια φαινόμενα, αντιλαμβανόμενες ότι θα υποστούν τις συνέπειες.

Ο άνθρωπος ο οποίος μας έθεσε υπόψη τα ανωτέρω ήταν έξαλλος με την ανεπάρκεια των ελληνικών εταιρειών κούριερ και εταιρειών λιανικής αλλά και τις δηλώσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Τσακίρη, που υιοθέτησε τα επιχειρήματά τους χωρίς να κάνει κάτι. Για να κάνει πιο σαφή τη θέση του, το ίδιο άτομο έφερε ως παράδειγμα την Amazon, που διανέμει δέματα στο ευρύτερο Λονδίνο εντός 4 ωρών κατά μέγιστο ημερησίως και 1-2 ωρών στο κέντρο. «Όχι σαν τις ελληνικές εταιρείες που παραγγέλνεις κάτι και είτε δεν το λαμβάνεις ποτέ είτε θα είσαι τυχερός αν το παραλάβεις σε μια εβδομάδα, με ελάχιστες εξαιρέσεις» συμπλήρωσε. «Εδώ μπορεί κάποιος να συμπεριφέρεται αδιάφορα, γιατί δεν του έδωσαν την εταιρεία κούριερ που τον ενδιέφερε». Προφανώς, η τελευταία φράση αφορούσε τα ΕΛΤΑ Courier.

Η μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο είναι η ACS, με εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 20%-25% και ακολουθούν η Γενική Ταχυδρομική, η ΕΛΤΑ Courier και η SPEEDEX, με μερίδια 8%-12% περίπου έκαστη. Υπάρχουν επίσης μερικές εκατοντάδες μικρές εταιρείες, κάπου 300-400, με τοπική δράση. Οι DHL, UPS και Federal Express επικεντρώνονται στις επιστολές και δέματα προς και από το εξωτερικό.   

Άτομα που γνωρίζουν εκ των έσω τον ελληνικό κλάδο των ταχυμεταφορών τονίζουν ότι το μεγάλο πρόβλημα βρίσκεται στη διαλογή. Η χρησιμοποίηση ακόμη και ταξί από εταιρείες λιανικής και κούριερ έχει αμβλύνει το πρόβλημα στις παραδόσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν μηχανές διαλογής σε χώρες της ΕΕ που μπορούν να επεξεργασθούν έως 50.000 δέματα την ώρα. Ο μέσος όρος στην ελληνική αγορά εκτιμάτο σε 20.000-25.000 δέματα την ημέρα προ κορωνοϊού, με διακυμάνσεις ανάλογα την εποχή.

Στην Ελλάδα, μόνο η DHL είχε παρόμοια μηχανή στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Κι αυτό γιατί χρησιμοποιεί τη χώρα μας ως κέντρο (hub) για την ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, π.χ. Κύπρος, Αλβανία.     

Οι ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών θα έλυναν το πρόβλημα που προέκυψε από την εκτόξευση των διαδικτυακών και άλλων παραγγελιών, αν είχαν την προνοητικότητα στην αρχή της κρίσης της Covid-19 ή ακόμη πιο πριν να επενδύσουν σε μηχανές διαλογής για δέματα. Οι ειδικοί λένε πως χρειάζονται 3 έως 6 μήνες για να έλθει, να συναρμολογηθεί και λειτουργήσει ένα τέτοιο μηχάνημα, που μπορεί να έχει μήκος έως 100 μέτρα.      

Από τη στιγμή που οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν το έκαναν, η μοναδική διέξοδος είναι η πρόσληψη επαρκούς προσωπικού, για να φέρει εις πέρας το έργο την περίοδο της μεγάλης ζήτησης λόγω των εορτών. Ούτε όμως αυτό έγινε, παρότι εκατοντάδες χιλιάδες κόσμος πληρώνεται για να κάθεται σπίτι, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των καταναλωτών, που είναι δικαιολογημένα θυμωμένοι.

Αντί λοιπόν να πιέσουν οι κυβερνώντες τις εταιρείες για προσλήψεις στον τομέα της διαλογής, αφού οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν ήθελαν/είχαν την προνοητικότητα για επενδύσεις ουσίας, σφύριζαν αδιάφορα. Το αποτέλεσμα είναι να διογκώνεται η δυσαρέσκεια των καταναλωτών καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα. Επιπλέον, δεν μειώνονται και οι δαπάνες για επιδόματα του κρατικού προϋπολογισμού.

Δυστυχώς, ομελέτα δεν φτιάχνεται χωρίς να σπάσεις αβγά.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v