Πώς να αποφεύγετε... καβγάδες στις εταιρικές συσκέψεις

Οι συσκέψεις δεν είναι πάντα μία εύκολη υπόθεση γι’ αυτόν που τις διευθύνει. Τέσσερις συμβουλές για τον manager που θέλει να επαναφέρει την «ειρήνη» στην εταιρία του.

Πώς να αποφεύγετε... καβγάδες στις εταιρικές συσκέψεις

Γύρω από ένα τραπέζι δεν είναι πάντα όλοι σύμφωνοι. Ενίοτε δε υπάρχουν και πνεύματα αντιλογίας που συχνά δεν ξέρουν τί θέλουν. Κατά συνέπεια, μία σύσκεψη μπορεί να πάρει άσχημη τροπή.

Απαιτούνται λοιπόν ειδικοί χειρισμοί. Προσπαθήστε να προσεγγίζετε ένα θέμα με τέτοιον τρόπο ώστε να ανακτάτε τον έλεγχο όταν μία διαφωνία απειλεί να διακόψει μία σύσκεψη στην οποία ηγείστε.

Διακόψτε την διένεξη: «Η συζήτηση αυτή μοιάζει να ζωντανεύει. Ας ανακεφαλαιώσουμε την κάθε άποψη. Μετά θα αποφασίσουμε πώς θα συνεχίσουμε».

* Ζητήστε την άποψη κάποιου συγκεκριμένου συμμετέχοντα: «Θα ήθελα να ακούσω τί έχει να πει η Α για το ζήτημα. Ήταν επικεφαλής του προηγούμενου πρότζεκτ και έχει πλήρη αντίληψη του θέματος».

* Ζητήστε από τους διαφωνούντες να σάς κάνουν ανακεφαλαίωση των απόψεων του αντιπάλου τους στην σύσκεψη: «Για να ξεκαθαρίσουμε το θέμα, Χ θα μπορούσες σε παρακαλώ να μάς πεις τί νομίζεις ότι θέλει η πει η Ψ; Η Ψ μπορεί να κάνει διορθώσεις σε τυχόν παρεξηγήσεις που έχουν γίνει. Μετά θα ακούσουμε και την Ψ να κάνει με την σειρά της το ίδιο και να μάς πει τί νομίζει ότι εννοείς».

Κάνε ένα διάλειμμα για να δώσετε χρόνο στους διαφωνούντες να χαλαρώσουν: «Ας κάνουμε ένα δεκάλεπτο διάλειμμα ώστε να χαλαρώσουμε και να ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας τις απόψεις μας πάνω στο πρόβλημα».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus