Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οδηγός επιβίωσης για το στέλεχος που φτάνει στην κορυφή

Πολύτιμες συμβουλές και απαντήσεις από το Εγχειρίδιο του Harvard Business Review, σε μια εποχή αλλαγών στον χώρο του επιχειρείν και του μάνατζμεντ.

Οδηγός επιβίωσης για το στέλεχος που φτάνει στην κορυφή

Ο λόγος για τον οποίο γίνατε, πιθανώς, μάνατζερ είναι επειδή η ατομική συμβολή σας ήταν πετυχημένη. Κάνατε καλή δουλειά, τηρήσατε τις προθεσμίες, ενώ αναπτύξατε τεχνικές και επαγγελματικές δεξιότητες που σας έδωσαν τη δυνατότητα να διακριθείτε. Τώρα σας ζητούν να παίξετε έναν σημαντικότερο ρόλο.

Ως μάνατζερ, θα μετράτε την επιτυχία διαφορετικά - μέσα από τα επιτεύγματα της ομάδας σας, αντί για τα προσωπικά σας επιτεύγματα. Αυτό απαιτεί ένα διαφορετικό σύνολο δεξιοτήτων. Όταν γίνεστε μάνατζερ, η τεχνική εξειδίκευσή σας παραμένει σημαντική, αλλά δεν ορίζει πλέον τις ευθύνες σας.

Η δουλειά σας είναι να φέρετε αποτελέσματα μέσω της δημιουργικότητας, της εμπειρίας και της ενέργειας των άλλων. Για παράδειγμα, οι δεξιότητές σας στις πωλήσεις ίσως σας βοήθησαν να προαχθείτε στη θέση του περιφερειακού προϊσταμένου πωλήσεων, η επιτυχία σας όμως ως μάνατζερ θα εξαρτηθεί από άλλες ικανότητες: την ικανότητα να αποκτήσετε επιρροή στον οργανισμό σας, να διαχειρίζεστε τα συναισθήματα της ομάδας σας, να προσλαμβάνετε και να διατηρείτε καλούς υπαλλήλους, να δίνετε κίνητρα και να αναπτύσσετε τις δυνατότητες κάθε μέλους της ομάδας σας, να σκέφτεστε στρατηγικά, να παίρνετε καλές αποφάσεις, να εμπνέετε και να ενισχύετε τη δημιουργικότητα και την καινοτομία και πολλά άλλα.

Ασφαλώς δε θα πρέπει να επιδείξετε ιδιαίτερες ικανότητες στη διαχείριση κρίσεων, όπως αυτή της πανδημίας. Κρίσεις εξάλλου, που κρύβουν και μελλοντικούς μετασχηματισμούς, καλόν είναι να τους μαντέψετε όσο πιο σωστά γίνεται.

Από την άποψη αυτή, πολύτιμο εργαλείο για σας μπορεί αν είναι η πρωτοβουλία του εκδοτικού οίκου Ψυχογιός να εκδώσει το «Εγχειρίδιο του Μάνατζερ» υπό τη διεύθυνση του έγκριτου καθηγητή Δημήτρη Μπουραντά. Πρόκειται για εργαλείο με χρήσιμες συμβουλές και διαπιστώσεις, που σίγουρα θα κεντρίσει τη σκέψη σας.

Στο πρώτο μέρος, Αναπτύξτε τη νοοτροπία του ηγέτη, θα μάθετε γιο τα βασικά δομικά στοιχεία της καλής διοίκησης και της ηγεσίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο, «Δημιουργία εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας», θα μάθετε γιατί η εμπιστοσύνη είναι τόσο κρίσιμη για την επιτυχία σας και πώς θα δημιουργήσετε αξιοπιστία στην ομάδα σας από την πρώτη μέρα. Αυτές οι σχέσεις θα εξαρτηθούν σε σημαντικό βαθμό από την ικανότητά σας να αναγνωρίζετε και να διαχειρίζεστε τόσο τα δικά σας συναισθήματα όσο και των άλλων, μια δεξιότητα που αναλύεται στο κεφάλαιο τρία «Συναισθηματική νοημοσύνη».

Το κεφάλαιο 4 «Προετοιμασία για την επιτυχία», σας ετοιμάζει για την εμπλοκή σας στη στρατηγική αποστολή της εταιρείας σας και σας βοηθά να κατανοήσετε τον τρόπο με τον οποίο η αποστολή επηρεάζει τις επιδόσεις σας.

Στο κεφάλαιο 5 «Πώς θα γίνετε πρόσωπο επιρροής», θα μάθετε τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε συνειδητά να κερδίζετε εμπιστοσύνη και επιρροή στον οργανισμό.

Το κεφάλαιο 6, «Αποτελεσματική επικοινωνία», περιγράφει πώς αιχμαλωτίζετε την προσοχή του κοινού σας και διατυπώνετε την άποψή σας αποτελεσματικά, είτε γραπτώς είτε προφορικά.

Στο κεφάλαιο 7, «Προσωπική παραγωγικότητα», θα μάθετε πώς να εκμεταλλεύεστε στο μέγιστο τον χρόνο σας και να αποφεύγετε το χάος (και το άγχος).

Στο κεφάλαιο 8, «Αυτοανάπτυξη», θα δείτε πιο μακροπρόθεσμα τον επαγγελματικό σκοπό σας και πώς μπορείτε να πάρετε τον έλεγχο της μελλοντικής πορείας σας.

Το τρίτο μέρος, «Διοίκηση ατόμων», προχωρά σε μία οπό τις κυριότερες ευθύνες ενός μάνατζερ να βοηθά τους άμεσους υφιστάμενούς του να σημειώνουν τις βέλτιστες δυνατές επιδόσεις.

Το κεφάλαιο 9, «Ανάθεση εργασιών με σιγουριά», ασχολείται με την ανάθεση εργασιών και την απόδοση ευθυνών στους υπαλλήλους για τα έργα τους.

Η παροχή ανατροφοδότησης είναι μια κρίσιμη στρατηγική για την υπευθυνότητα και το κεφάλαιο 10 «Παροχή αποτελεσματικής ανατροφοδότησης», περιγράφει τις βέλτιστες πρακτικές για τις αξιολογήσεις επιδόσεων, τη συμβουλευτική εργαζομένων και την άτυπη ανατροφοδότηση σε «πραγματικό χρόνο».

Στο κεφάλαιο 11 «Ανάπτυξη ταλέντων», θα χρησιμοποιήσετε αυτές τις αλληλεπιδράσεις για να διαμορφώσετε μια πιο επίσημη στρατηγική, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του ατόμου.

Το τέταρτο μέρος «Διοίκηση ομάδων», προχωρά πέρα από τις μεμονωμένες σχέσεις σας με τους υπαλλήλους σας και εξετάζει τον τρόπο οργάνωσης και υποστήριξης της εργασίας που κάνουν μαζί.

Στο κεφάλαιο 12, «Ηγεσία ομάδων», θα μάθετε πώς να καλλιεργείτε μια συνεκτική και παραγωγική νοοτροπία ομάδας.

Το κεφάλαιο 13 «Καλλιέργεια της δημιουργικότητας», δείχνει πώς θα ηγείστε αποτελεσματικών συνεδριών παραγωγής ιδεών με την ομάδα σας και θα χτίζετε ένα δημιουργικό περιβάλλον που βοηθά στην άνθηση νέων ιδεών.

Και το κεφάλαιο 14 «Πρόσληψη -και διατήρηση- των καλυτέρων», εξηγεί πώς θα συγκροτήσετε την ομάδα σας προσλαμβάνοντας τους κατάλληλους ανθρώπους και διατηρώντας την αφοσίωσή τους στην εργασία.

Η τελευταία ενότητα του βιβλίου ασχολείται με τη «Διοίκηση της επιχείρησης». Εδώ θα εντρυφήσετε στις τεχνικές δεξιότητες που χρειάζεστε για τη μέτρηση και τη βελτίωση των επιδόσεων της ομάδας σας στο εσωτερικό του οργανισμού, ξεκινώντας με τον στρατηγικό προγραμματισμό, την εκτέλεση και τη σκέψη στο κεφάλαιο 15.

Τέλος, στην ενότητα Πηγές θα βρείτε από πού αντλήσαμε τις πληροφορίες που παρουσιάζονται σε κάθε κεφάλαιο. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για ένα συγκεκριμένο θέμα, αρχίστε από αυτές τις πήγες - βιβλία, άρθρα και βίντεο, πολλά από τα οποία διατίθενται στον ιστότοπο HBR.org.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v