Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η Εποχή του AI στο eCommerce: Ευκαιρίες και Προκλήσεις

Παρά τα ξεκάθαρα οφέλη, η ψηφιακή μετάβαση με τη βοήθεια AI παρουσιάζει και εμπόδια. Πώς μπορούν να ξεπεραστούν.

Η Εποχή του AI στο eCommerce: Ευκαιρίες και Προκλήσεις
  • του Γιάννη Σαλίχου*

Η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει το τοπίο στην ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και μαζί αλλάζει τα δεδομένα και στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η αλλαγή αυτή δημιουργεί νέες ευκαιρίες αλλά παράλληλα δεν λείπουν και οι προκλήσεις. Τόσο για επιχειρήσεις που εστιάζουν σε B2C εμπόριο όσο και σε αυτές που εξειδικεύονται σε B2B πωλήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιστοποιήσει πολλούς τομείς της δραστηριότητάς τους, καθιστώντας την έτσι έναν καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας σήμερα.

Το τοπίο έχει ήδη αλλάξει

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι B2C επιχειρήσεις οδηγούν τις εξελίξεις γύρω από την αξιοποίηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης. Παρατηρούμε όμως πως ο κλάδος των B2B πωλήσεων έχει επιταχύνει σημαντικά τις επενδύσεις του σε εργαλεία AI, κλείνοντας την ψαλίδα. Η υιοθέτηση ΤΝ στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου βοηθά τις επιχειρήσεις να προσφέρουν μία πιο προσωποποιημένη εμπειρία στους πελάτες τους, να καταλάβουν καλύτερα τις τάσεις, και να μειώσουν την πολυπλοκότητα. Είτε μιλάμε για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ήδη στο eCommerce είτε όχι, η μετάβαση σε ένα AI-enabled εμπόριο δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Γι’ αυτό και ο ψηφιακός μετασχηματισμός των πωλήσεων είναι σήμερα πιο επιτακτικός από ποτέ.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ένας από τους βασικούς λόγους που πολλές εμπορικές επιχειρήσεις στρέφονται στην τεχνητή νοημοσύνη είναι γιατί μπορούν να προσαρμόσουν την εμπειρία κάθε πελάτη στις ανάγκες του. Η τεχνητή νοημοσύνη αναλύει τις αγοραστικές συνήθειες και το ιστορικό, παρέχοντας προτάσεις και στοχευμένες προσφορές, αυξάνοντας τις πιθανότητες ολοκλήρωσης μίας αγοράς. Το ίδιο προσωποποιημένη μπορεί να είναι και η εξυπηρέτηση, με τους εικονικούς βοηθούς να αναλαμβάνουν να λύσουν τις απορίες των επισκεπτών κάθε ώρα και ημέρα της εβδομάδας, αυξάνοντας έτσι την ικανοποίηση.

Εντοπίζοντας -και απαντώντας- στις προκλήσεις

Παρά τα ξεκάθαρα οφέλη, η ψηφιακή μετάβαση με τη βοήθεια AI παρουσιάζει και εμπόδια. Το πρώτο είναι η πρόσβαση σε δεδομένα. Για να αποδώσει σωστά ένα σύστημα AI πρέπει να έχει στη διάθεσή του μεγάλο όγκο ποιοτικών δεδομένων. Ακόμα και ένα μικρό ηλεκτρονικό κατάστημα παράγει πολλά δεδομένα, αλλά αν η διαχείρισή τους δεν γίνει σωστά τότε η ΤΝ δεν μπορεί να τα αξιοποιήσει. Επιπλέον, υπάρχει και το ζήτημα της διασύνδεσης των εργαλείων με υπάρχουσες εφαρμογές. Η ενοποίηση μία πλατφόρμας eCommerce και AI με legacy συστήματα μπορεί να είναι μία δαπανηρή και χρονοβόρα διαδικασία.

Στην πραγματικότητα, όμως, τα εμπόδια μπορούν αρκετά εύκολα να ξεπεραστούν. Σήμερα στην αγορά διατίθενται σύγχρονές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου με ενσωμάτωση AI, όπως η πλατφόρμα Shopranos eCommerce, η οποία επιτρέπει την ταχύτατη δημιουργία eShop, με μηδενική επένδυση σε εξοπλισμό, με υποστήριξη αυτόματης διασύνδεσης με ERP, χωρίς να απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό για την εγκατάσταση. Όλα μέσα από μία μόνο πλατφόρμα και μία συνδρομή.

Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για δράση

Στην Ελλάδα η εισαγωγή AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αγγίζει τα διεθνή επίπεδα. Αυτό σημαίνει πως μία ελληνική επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο eCommerce έχει την ευκαιρία να πάρει προβάδισμα στην αγορά, αυξάνοντας την αποδοτικότητά της με ελάχιστο κόστος. Για την αποδοτική μετάβαση στη νέα εποχή πρέπει να γίνουν στρατηγικά βήματα και σταδιακή αναβάθμιση της ροής εργασιών, όχι σπασμωδικές κινήσεις.

Το πιο απλό πρώτο βήμα είναι η εισαγωγή Generative AI εργαλείων στην πλατφόρμα πωλήσεων. Ένα τέτοιο εργαλείο μπορεί να «σκανάρει» τον προϊοντικό κατάλογο και να δημιουργήσει ή να βελτιστοποιήσει το περιεχόμενο της κάθε σελίδας. Στο επόμενο βήμα, πρέπει να εξασφαλιστεί η αναβάθμιση των δεξιοτήτων του προσωπικού, έτσι ώστε τα AI εργαλεία που θα εισαχθούν στο μέλλον να μπορούν να αξιοποιηθούν στο έπακρο. Σε διαφορετική περίπτωση η επιχείρηση θα μπορεί να επιλέξει μόνο εργαλεία που λειτουργούν αυτόνομα. Αυτό μειώνει την επιδραστικότητα της ψηφιακής μετάβασης, όμως, και περιορίζει την επιχείρηση από το να μεγιστοποιήσει την απόδοσή της.

Το AI φέρνει μία νέα εποχή ηλεκτρονικών πωλήσεων

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και θα ψηφιοποιήσουν τη λειτουργία τους με τη βοήθεια του AI αποκτούν πλεονέκτημα σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η μεταμόρφωση είναι αναπόφευκτη και η επιτυχία εξαρτάται από το πόσο γρήγορα και οργανωμένα θα δράσουν οι επιχειρήσεις έτσι ώστε να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς.

Η πρωτοποριακή πλατφόρμα Shopranos eCommerce αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για επιχειρήσεις που επιδιώκουν να εξελίξουν την ψηφιακή τους παρουσία μέσα από την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης. Σε έναν κόσμο όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται με εκθετικούς ρυθμούς, η ανάγκη για ταχύτητα, ποιότητα και προσαρμοστικότητα στο περιεχόμενο είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Η πλατφόρμα Shopranos δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις— είτε B2B είτε B2C — να δημιουργήσουν και να βελτιστοποιήσουν το περιεχόμενο των καταστημάτων τους εύκολα και γρήγορα. Με ενσωματωμένες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης, η πλατφόρμα επιτρέπει την αυτόματη παραγωγή περιγραφών προϊόντων και υλικού μάρκετινγκ, ακόμα και σε πολλαπλές γλώσσες, διευρύνοντας έτσι το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Αυτό το επίπεδο αυτοματοποίησης και ευελιξίας όχι μόνο μειώνει σημαντικά τον χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, αλλά συμβάλλει και στην αύξηση της επισκεψιμότητας, καθώς προσφέρει στοχευμένες, ποιοτικές και συνεπείς πληροφορίες στους επισκέπτες.

Σε αυτή τη νέα εποχή, οι επιχειρήσεις που θα αγκαλιάσουν πρώτες την τεχνητή νοημοσύνη στο eCommerce δεν θα αποκτήσουν μόνο ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά θα καθορίσουν οι ίδιες το μέλλον του ψηφιακού εμπορίου. Το ερώτημα πλέον δεν είναι αν θα υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις το AI, αλλά πόσο γρήγορα θα κάνουν το βήμα που θα τις φέρει μπροστά.

 

* Ο κ. Γιάννης Σαλίχος είναι Chief Technology & Platforms Officer, ENTERSOFTONE

 


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο