Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μας... ψάχνουν!

Ολόκληρος ο πλανήτης «ψάχνει» την Ελλάδα και δεν μπορεί να τη... βρει. Είμαστε ακόμη «καλά κρυμμένοι», μολονότι η εξωστρέφεια αποτελεί όρο για την επιβίωσή μας. Μήπως είναι καιρός να πούμε «είμαστε εδώ»;

Μας... ψάχνουν!

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

«Το μαγαζί σου είναι η βιτρίνα σου. Το παράθυρό σου στον κόσμο», μου εκμυστηρευόταν, πριν πολλά χρόνια, άνθρωπος με πείρα δεκαετιών στο εμπόριο και στις πωλήσεις.

«Αν το μαγαζί σου δεν είναι "γωνία", ό,τι κι αν κάνεις...», προσέθετε, αφήνοντάς με να φανταστώ τη συνέχεια.   

Αυτό το τόσο πολύτιμο παράθυρο, ωστόσο, ένα μεγάλο τμήμα της επιχειρηματικής κοινότητας στην Ελλάδα το κρατά ερμητικά κλειστό.

Μας ψάχνουν και δεν μας βρίσκουν γιατί δεν υπάρχουμε, υποστήριξε -εμμέσως πλην σαφώς- εφέτος το καλοκαίρι, ο διευθυντής πωλήσεων της Cisco Systems Νικόλας Μποτίνης, από το βήμα του Export Summit VI, που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (ΣΕΒΕ).

Σύμφωνα με τον κ. Μποτίνη, «στον παγκόσμιο ιστό, οι παγκόσμιοι πολίτες "ψάχνουν" την Ελλάδα στον τουρισμό αλλά και στις εξαγωγές προϊόντων, χωρίς όμως να εστιάζουν σε συγκεκριμένες εταιρείες, πιθανότατα επειδή οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες, μικρού μεγέθους, δεν είναι δραστήριες στο διαδίκτυο».

Όπως επισημαίνει ο ίδιος, μολονότι «βάσει του Digital Country Index, η χώρα μας βρίσκεται στη 12η θέση στην Ευρώπη και αρκετά υψηλά στις αναζητήσεις ενδιαφερόμενων», το τελικό όφελος είναι περιορισμένο καθώς κρατάμε αυτό το περίφημο ηλεκτρονικό παράθυρο, τη «βιτρίνα» μας, κλειστή.

Για όσους ανοίγουν αυτή τη δίοδο, όμως, τα οφέλη είναι σημαντικά, σύμφωνα με τον κ. Πάρη Παναγιωτίδη, διευθύνοντα σύμβουλο της  Line Group EU, Alibaba Global Service Partner.

Μικρή εταιρεία του κλάδου λιπασμάτων στην Κατερίνη, είδε το 26% του τζίρου της να οδεύει σε εξαγωγές, έναντι επιπέδου σχεδόν μηδενικού νωρίτερα, όταν υιοθέτησε εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) στην πλατφόρμα πωλήσεων της Alibaba.com, που είναι η μεγαλύτερη στην ασιατική αγορά.

Θεσσαλονικιά εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο του χειροποίητου πλεκτού γυναικείου ενδύματος κάνει εξαγωγές σε 40 χώρες, χάρη στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας και μόνον το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε σημαντική άνοδο στην Ελλάδα, οδηγώντας ταυτόχρονα και «σε αύξηση κατά 30% τις αποστολές προϊόντων», όπως ανέφερε από το βήμα του ιδίου συνεδρίου ο διευθυντής της Ελληνικής Περιφέρειας της DHL Express, Άρης Σφακιανάκης.

Παρ' όλα αυτά, είναι εντυπωσιακή η «αντίσταση» που εξακολουθούν να επιδεικνύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στην ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού τους, παρά την πολυετή κρίση που βιώνει η χώρα μας και την ανάγκη εξωστρέφειας που αυτή επιτάσσει καθώς και των κεφαλαιακών περιορισμών που θεσπίστηκαν προ τριετίας και κυριολεκτικά εκτόξευσαν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Άμεσες ή μέσω διαδικτύου.

Αποτελεί, δε, κριτήριο επιβίωσης ο ψηφιακός μετασχηματισμός ακόμη και για σημαντικά μεγαλύτερες οικονομίες, με ενδεχομένως χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, τη γειτονική μας Ιταλία.

Η τρίτη ισχυρότερη ευρωπαϊκή οικονομία -με άφθονες εξαγωγές και εμπορικό πλεόνασμα- διανύει μακρά περίοδο αδύναμης ανάπτυξης, μεταξύ άλλων εξαιτίας και της χαμηλής διείσδυσης που έχουν οι επιχειρήσεις της στις διαδικτυακές πωλήσεις, σύμφωνα με τους Financial Times.

«Λιγότερες από μία στις 10 μη χρηματοοικονομικές εταιρείες πωλούν προϊόντα διαδικτυακά», σύμφωνα με το βρετανικό ειδησεογραφικό μέσο, το οποίο βεβαίως επικαλείται και σειρά άλλων αιτίων για την κρίση που διανύει σήμερα η γείτονα.

Υπό αυτό το πρίσμα, το διαδίκτυο αποτελεί το προφανές «παράθυρο στο μέλλον» και την άμεση απάντηση στις ανάγκες εξωστρέφειας που έχουν οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη χώρα μας.

Μήπως είναι καιρός να το ανοίξουμε, αν όχι διάπλατα, τουλάχιστον κάπως περισσότερο;


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v