H επιμονή του πληθωρισμού σε υψηλά επίπεδα αναγκάζει τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες είτε να αυξήσουν τα επιτόκια, όπως η ΕΚΤ, είτε να τα αφήσουν αμετάβλητα αντί να τα μειώσουν, όπως η Fed, έχει ήδη αφήσει το αποτύπωμά του στη τιμή του χρυσού.Η τιμή του κίτρινου μετάλλου έχει υποχωρήσει στα 4.130 δολάρια η ουγκιά από 5.000 δολάρια και πλέον μερικούς μήνες νωρίτερα. Το ενδεχόμενο να υποχωρήσει κι άλλο η τιμή είναι πιθανό αν ο πληθωρισμός επιμείνει και η Fed διατηρήσει το βασικό επιτόκιό της για μεγάλο χρονικό διάστημα ή το αυξήσει σύμφωνα με την Goldman Sachs.
Ο Goldman Sachs χαμήλωσε την τιμή-στόχο στα 4.900 δολάρια λόγω των νέων δεδομένων. Αυτό έχει μια λογική καθώς ιστορικά, η αύξηση των πραγματικών επιτοκίων (ονομαστικό επιτόκιο μείον πληθωρισμός) και η ισχυροποίηση του δολαρίου δεν ευνοούν τον χρυσό.
Κάποιος μπορεί να ισχυρισθεί ότι αυτά επηρεάζουν περισσότερο τις ιδιωτικές επενδυτικές ροές, π.χ. ETFs, και καθόλου τις αγορές των κεντρικών τραπεζών που συνέχισαν να είναι καθαροί αγοραστές χρυσού το 1ο τρίμηνο του 2026. Οι καθαρές αγορές (αγορές μείον πωλήσεις) ανήλθαν σε 244 τόνους χρυσού με τις κεντρικές τράπεζες της Πολωνίας, του Ουζμπεκιστάν και της Κίνας να ηγούνται. Αντίθετα, καθαροί πωλητές ήταν οι κεντρικές τράπεζες της Τουρκίας, της Ρωσίας και του Αζερμπαϊτζάν.
Φυσικά, για τους πιστούς οπαδούς του χρυσού, η μακροπρόθεσμη θετική προοπτική για τον χρυσό δεν έχει αλλάξει καθώς το χρέος αυξάνεται και τα παραστατικά νομίσματα (fiat currencies) χάνουν αγοραστική δύναμη. To παρακάτω διάγραμμα δείχνει την τιμή του δολαρίου σε χρυσό από το 1972 όταν κατέρρευσε η συμφωνία του Bretton Woods.
