Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ιδού η Ευρώπη, ιδού και το πήδημα!

Την προηγούμενη Πέμπτη η Microsoft παρουσίασε το Xbox στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι δεν πρόκειται για μια απλή διαδικασία τοποθέτησης των κονσόλων στα ράφια των πολυκαταστημάτων, αλλά για το πιο σκληρό τεστ του Xbox μέχρι στιγμής.

Ιδού η Ευρώπη, ιδού και το πήδημα!
Της Έφης Ευθυμίου

Από την προηγούμενη Πέμπτη και μετά, η Microsoft έχει τεθεί αντιμέτωπη με την πιο σκληρή μέχρι στιγμής δοκιμασία της, όσον αφορά στην επιτυχία της κονσόλας Xbox.

Ενώ οι Ευρωπαίοι gamers είναι μεγαλύτερης ηλικίας και πιθανώς πιο πλούσιοι-καλά νέα για την Microsoft καθώς το Xbox κοστίζει τουλάχιστον τα διπλάσια από ότι το PS2 της Sony- το πρόβλημα είναι ότι η Ευρώπη σύσσωμη έχει ”ερωτευτεί” τα παιχνίδια του PS2.

Στέλεχος της εταιρίας αναλύσεων Forrester Research, σχολιάζει ότι στην Ευρώπη η επιτυχία της Sony είναι παροιμιώδης, και αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς. Μέσα σε 18 μήνες η Sony έχει πουλήσει 6 εκατ. κονσόλες, ενώ οι 1,7 εκατ. από αυτές αφορούν μόνο στις πωλήσεις του Δεκεμβρίου του 2001.

Οι αναλυτές των πωλήσεων λιανικής εκτιμούν ότι το Xbox και το GameCube της Nintendo θα παρουσιάσουν εξίσου σημαντικές πωλήσεις στο 2002 και το 2003, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το προφίλ ενός διαρκώς αναπτυσσόμενου κλάδου.

Το Xbox ξεκίνησε πολύ δυνατά στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, με πωλήσεις άνω των 1,5 εκατ. μέχρι το Δεκέμβριο του προηγουμένου έτους, ενώ στην Ιαπωνία το ντεμπούτο της κονσόλας αμαυρώθηκε από τα παράπονα των καταναλωτών για τα προβλήματα που προκαλούσε στους δίσκους των παιχνιδιών.

Και στις δύο αυτές αγορές, το Xbox στόχευε στους hard core gamers, οι οποίοι απαιτούν την απόλυτη εμπειρία του παιχνιδιού. Ωστόσο σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αγορές, η μεγαλύτερη μερίδα των Ευρωπαίων αγοραστών προηγμένων κονσόλων ηλεκτρονικών παιχνιδιών είναι νέοι επαγγελματίες παρά έφηβοι.

Επιπρόσθετα, άλλοι αναλυτές κάνουν λόγο για μια διαφορετική σειρά παιχνιδιών, όπου δίνεται μεγαλύτερη έμφαση σε παιχνίδια αγώνων αυτοκινήτου και ποδοσφαίρου, που θα μπορούσε να παίξει ένας νέος επιχειρηματίας μετά τη βραδινή του έξοδο.

Όλα αυτά τα στοιχεία συνιστούν έναν επιπλέον λόγο αβεβαιότητας όσον αφορά στην επιτυχία του Xbox στην Ευρώπη, σύμφωνα με το στέλεχος της Forrester. O ίδιος, σχολιάζει ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι πολύ πιο σίγουροι σχετικά με το ότι επιθυμούν η κονσόλα ηλεκτρονικών παιχνιδιών που θα διαθέτουν να είναι αυτό ακριβώς, και όχι το κέντρο της διαδικτυακής τους ψυχαγωγίας, που αποτελεί το όραμα της Microsoft για το Xbox.

Σύμφωνα με τον αναλυτή, σε αντίθεση με τους δύο κολοσσούς, το GameCube της Nintendo ”έχει πιάσει” το νόημα των Ευρωπαίων, παρέχοντας μια φθηνή κονσόλα χωρίς περαιτέρω εξοπλισμό, με αποτέλεσμα να υποχρεώσει τόσο τη Sony όσο και τη Microsoft να μειώσουν σημαντικά τις τιμές των προϊόντων τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v