Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 8 2007

O γρίφος της Ατέρμων και η αποτυχημένη πρόβλεψη..

Με κεφαλαιοποίηση μόλις στα 12 εκατ. ευρώ διαπραγματεύεται η Alma-Ατέρμων, πολύ κάτω από τη λογιστική της αξία, με την μετοχή να έχει χάσει κατά την τελευταία πενταετία το... 94% της αξίας της.

Κι αυτά, ενω πρόκειται για την ηγέτιδα εταιρία του κλάδου της!

Ο Όμιλος που στο πρώτο μισό της δεκαετίας ανακοίνωνε κέρδη κάποιων δισ. παλαιών ελληνικών δραχμών, πέρυσι υποχρεώθηκε σε ζημιές 8,3 εκατ. ευρώ, ή 2 εκατ. ευρώ αν υπολογιστούν μόνο οι συνεχιζόμενες δραστηριότητές του.

Η παρουσίαση βέβαια που είχε γίνει στο ΣΜΕΧΑ το Φεβρουάριο του 2006, τελείως διαφορετικά πράγματα προέβλεπε για την χρονιά που πέρασε…

Έλεγε τότε ότι η διαφαινόμενη πτώση των κερδών για το 2005 οφειλόταν στο ότι η χρονιά εθεωρείτο μεταβατική και ανέφερε μια σειρά από θετικούς παράγοντες που θα επηρέαζαν το μέλλον της εταιρίας.

Αλλά ας μην δίνουμε και τόση σημασία. Δεν είναι η μόνη πρόβλεψη εισηγμένης που ακολούθησε το... γάμο του καραγκιόζη.

Το θέμα είναι το τι θα γίνει φέτος, τώρα που προστέθηκαν νέες θυγατρικές (οι επενδύσεις στην ναυτιλία για μεταφορά καυσίμων) και αφαιρέθηκαν άλλες (κάτι ξενοδοχεία που ουσιαστικά ποτέ δεν αποκτήθηκαν).

Η διοίκηση της εισηγμένης μιλά για θετικές προοπτικές.

Προβλέπει 2 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα και αισιοδοξεί για την πορεία της υπαίθριας διαφήμισης, καθώς φέτος δεν θα επαναληφθούν οι δημοτικές εκλογές, λόγω των οποίων πέρυσι ”πάγωσαν” -εκ του νόμου- οι υπαίθριες διαφημίσεις για 45 μέρες.

Η διοίκηση επίσης της Alma-Ατέρμων υποστηρίζει ότι αν οι υπόλοιπες δραστηριότητες παραμείνουν στα επίπεδα του 2006, τότε τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου θα αυξηθούν γύρω στα 6,7 εκατ. ευρώ, λόγω της νέας δραστηριότητας στη ναυτιλία.

Ποσό βέβαια που δεν θα πρέπει να μας εντυπωσιάζει, καθώς από αυτό θα πρέπει να αφαιρεθούν τόκοι (5,4 εκατ. ευρώ το 2004), φόροι και... λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις, προκειμένου να προκύψει το τελικό αποτέλεσμα.

Για να υπάρξουν λοιπόν σημαντικά κέρδη το 2007, θα πρέπει να πάνε σαφώς καλύτερα τα κέρδη από την υπαίθρια διαφήμιση.

Κι εκεί, βρίσκεται η ουσία του μετοχικού ”στοιχήματος”.

Αν τώρα συνεκτιμήσουμε και άλλα γεγονότα όπως τις διαπραγματεύσεις για προσέλκυση στρατηγικού εταίρου, ή κάποιες ενδεχόμενες εξελίξεις στο θεσμικό πλαίσιο των υπαίθριων διαφημίσεων, τότε πραγματικά η μετοχή της Alma-Ατέρμων αποτελεί έναν από τους μεγάλους γρίφους για το 2007.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v