Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 5 2015

Οι μπίζνες της Ακτωρ στο Κατάρ και το δάνειο μαμούθ του $1 δισ.

Οι μπίζνες της Ακτωρ στο Κατάρ και το δάνειο μαμούθ του $1 δισ.

Χρηματοδότηση άνω του 1 δισ. δολαρίων εξασφάλισε προ ημερών η κοινοπραξία ALYSJ, επικεφαλής της οποίας είναι η ΑΚΤΩΡ (με ποσοστό 32%), που έχει αναλάβει τον σχεδιασμό, τη μελέτη και την κατασκευή της Χρυσής Γραμμής (Gold Line) του μετρό της Ντόχα στο Κατάρ, συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ (4,2 δισ. δολάρια).

Σύμφωνα με τον τοπικό τύπο, η κοινοπραξία των τραπεζών που χρηματοδοτούν την κατασκευαστική κοινοπραξία αποτελείται από την Barwa Bank, τη First Gulf Bank και την Qatar International Islamic Bank.

Στην κοινοπραξία, που τον περασμένο Απρίλιο ανέλαβε το μεγαλύτερο έργο κατασκευής μετρό στο Κατάρ, εκτός από την ΑΚΤΩΡ συμμετέχουν η Larsen and Toubro από την Ινδία, οι τουρκικές Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi και Sezai Turkes Feyzi Akkaya Marine Construction (STFA) καθώς και η τοπική Al Jaber Engineering.

Η κοινοπραξία έχει αναθέσει από το καλοκαίρι στο διεθνή όμιλο Atkins να ηγηθεί του σχεδιασμού της νέας γραμμής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε ανακοινώσει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή της γραμμής του Gold Line Underground του μετρό στην Ντόχα του Κατάρ. Αποτελεί τμήμα του Σιδηροδρομικού Δικτύου του Κατάρ και η Gold Line είναι με διαφορά το μεγαλύτερο αυτοτελές κατασκευαστικό κομμάτι του μετρό της Ντόχα. Η χάραξή της διασχίζει την Ντόχα, πρωτεύουσα του Κατάρ, από Ανατολή προς Δύση.

Τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν: 32 χλμ. συνολικά, υπόγειας σήραγγας με διάμετρο 6 μ., που θα κατασκευαστεί με μηχανήματα ολομέτωπης κοπής (TBM), 128.000 προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος, για την εσωτερική επένδυση της σήραγγας, ταυτόχρονη χρήση 6 μηχανημάτων ολομέτωπης κοπής (TBM), 13 υπόγειους σταθμούς υψηλής αρχιτεκτονικής, με τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και εξοπλισμό, 2,5 εκατ. κ.μ. εκσκαφών των σταθμών, ενσωμάτωση περίπου 1 εκατ. κ.μ. σκυροδέματος.

Στο έργο συμπεριλαμβάνονται κυκλοφοριακές παρακάμψεις καθώς και μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας. Η διάρκεια του έργου είναι 54 μήνες και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2018.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v