Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 15 2017

Οι σιδηρόδρομοι και το... disclaimer στη συντήρηση δικτύου

Οι σιδηρόδρομοι και το... disclaimer στη συντήρηση δικτύου

Ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το Σάββατο δείχνει πως ίσως η πολιτική υποκρισία διαδοχικών ελληνικών κυβερνήσεων μπορεί τελικά να έχει κόστος!

Στην περίπτωση του τραγικού δυστυχήματος έξω από τη Θεσσαλονίκη, ο εκτροχιασμός έγινε σε τμήμα του δικτύου του ΟΣΕ που έχει παραληφθεί από τον οργανισμό. Ομως, εδώ και επτά χρόνια λειτουργεί ο προαστιακός στο τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) - Κιάτο, χωρίς να έχει παραληφθεί επισήμως!

Τι συμβαίνει; Για να μην έχει την ευθύνη της συντήρησης ο ΟΣΕ, πολλά έργα εμφανίζονται για χρόνια ως ημιτελή και ας έχουν ολοκληρωθεί!

Επειδή εδώ και μια δεκαετία συζητούν οι ελληνικές κυβερνήσεις και οι διοικήσεις του ΟΣΕ για το ποιος και πώς θα αναλάβει τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, τα προβλήματα συσσωρεύονται. Ακόμα και σήμερα, που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδεύει προς πώληση στην ιταλική FS, δεν έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες (από τον ΟΣΕ) ώστε να επιλεγούν οι ανάδοχοι για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.  

Πρόσφατα ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Σταματόπουλος είχε υποστηρίξει πως εγκαταλείπεται οριστικά το μοντέλο των συμπράξεων (ΣΔΙΤ), που είχε πέσει κάποια στιγμή στο τραπέζι, για τα έργα συντήρησης.

Η σημερινή διοίκηση, όπως είπε, προσανατολίζεται στη διενέργεια πολλών τμηματικών διαγωνισμών, παρά τις εισηγήσεις τεχνικών εταιρειών να σπάσει το έργο σε τρία τμήματα, ενώ τα έργα ΣΔΙΤ εξετάζονται, όμως, για τη συντήρηση των σταθμών ή άλλες υπηρεσίες.

Δεν μας είπε, ωστόσο, πότε θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί. Μάλλον μετά το επόμενο ατύχημα! Οσο μπορούν οι εργολαβίες να εμφανίζονται «υπό παράδοση», όλοι είμαστε ευχαριστημένοι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v