Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Τρι 1 Αυγ

Αθάνατη Ελλάδα ή πώς τα μίλια έγιναν... λάστιχο στο Κέρκυρα-Παξοί

Αθάνατη Ελλάδα ή πώς τα μίλια έγιναν... λάστιχο στο Κέρκυρα-Παξοί

Η απόσταση που χωρίζει τα δύο νησιά του Ιουνίου φαίνεται πως κάθε άλλο παρά δεδομένη είναι. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από εξώδικο που απέστειλαν ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη γραμμή, με τα πλοία «ΗΛΙΔΑ II» και «HIGH SPEED AZIMOYT».

Το εξώδικο στρέφεται προς την Υδρογραφική Υπηρεσία του ΠΝ, τη Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών, την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Κέρκυρας, ενώ κοινοποιείται στους προϊσταμένους εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Αθηνών και Κέρκυρας.

Η υπόθεση, όπως προκύπτει από τα όσα αναφέρονται στο εξώδικο, έχει «βάθος», καθώς ουσιαστικά οι καταγγέλλοντες κατηγορούν υπαλλήλους της Υδρογραφικής Υπηρεσίας για παράβαση καθήκοντος που «πλήττει την ασφάλεια των πλόων και ενέχουν αναμφισβήτητη επικινδυνότητα».

Η υπόθεση αφορά στη μέτρηση της απόστασης μεταξύ των δύο λιμένων. Οι καταγγέλλουσες εταιρείες («Ναυτική Εταιρία Νήσος Παξών» και «Θαλάσσιο Παλάτι Ναυτική Εταιρεία») προ της εκκίνησης των δρομολογίων έλαβαν βεβαίωση από την Υδρογραφική Υπηρεσία ότι η απόσταση είναι 31 ν.μ. Βεβαίωση που επαναεπιβεβαιώθηκε και προς το Λιμεναρχείο Κέρκυρας.

Ωστόσο, κατά τη συνεδρίαση της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Συγκοινωνιών που εγκρίνει τα δρομολόγια, προέκυψε ότι η Υδρογραφική Υπηρεσία είχε εκδώσει και άλλο έγγραφο σε άλλη εταιρεία (Camelia Lines), με το οποίο... μείωνε την απόσταση στα 29,8 μίλια!

Ο αριθμός 29,8 λένε οι κακές γλώσσες κάθε άλλο παρά τυχαίος είναι καθώς για δρομολόγια μεγαλύτερης απόστασης από τα 30 μίλια απαιτούνται αυστηρότερες προδιαγραφές και υψηλότερης χωρητικότητας πλοία, κι αμφότερα μειώνονται κάτω από τα 30 μίλια!

Μάλιστα παρά τις διαμαρτυρίες και το εξώδικο που ακολούθησε, η Υδρογραφική Υπηρεσία δεν ανακάλεσε τη νέα βεβαίωση και, όπως καταγγέλλεται, με έγγραφό της επέμεινε στη θέση ότι όλες οι εκδοθείσες βεβαιώσεις είναι ορθές! Και όχι μόνο αυτό αλλά δεν προχώρησε σε επαναμέτρηση ούτε όταν προσκομίστηκε πραγματογνωμοσύνη από καθηγητή του Πολυτεχνείου από την οποία προκύπτει ότι η απόσταση είναι σίγουρα άνω των 30 μιλίων. 

Οπως δε καταγγέλλεται στο εξώδικο, «για να μειωθεί η πιο πάνω απόσταση κατά σχεδόν 1,5 μίλι θα πρέπει να πραγματοποιεί κανείς την επίμαχη διαδρομή σε απόσταση αναπνοής από τις ακτές αυτές, εντείνοντας με τον τρόπο αυτό την επικινδυνότητα κατά τη διενέργεια του πλου, αδιαφορώντας τόσο για την ασφάλεια του επιβατηγού κοινού όσο και για τον κίνδυνο στον οποίο εκτίθεται το θαλάσσιο περιβάλλον»…

Στοιχείο ιδιαίτερα κρίσιμο, δεδομένου ότι στην περιοχή φέρονται να έχουν γίνει όχι 1 ή 2, αλλά...
29 ναυτικά ατυχήματα, με διαφόρων ειδών ιδιωτικά σκάφη!

Μήπως να το κοιτάξουν το θέμα οι αρμόδιες προϊστάμενες αρχές, ΠΡΙΝ συμβεί κάτι δυσάρεστο;

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v