Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 9 2023

MIG: Το premium, το… τούβλο και η άμμος στα γρανάζια - Ryanair: Οι γκρίνιες έγιναν πτήσεις! - Fintech άδεια για Πειραιώς

MIG: Το premium, το… τούβλο και η άμμος στα γρανάζια - Ryanair: Οι γκρίνιες έγιναν πτήσεις! - Fintech άδεια για Πειραιώς

MIG: Τα δεδομένα είναι λίγο-πολύ γνωστά πλέον. Το κατώφλι για την τιμή της δημόσιας πρότασης της Πειραιώς είναι το 0,165 ευρώ, καθώς σε αυτή την τιμή αγοράστηκε το ποσοστό της ROLOPACK.

Χθες ελάχιστα υψηλότερα, στο 0,167 ευρώ, αγοράστηκε πάνω από το 5% της εταιρείας, ενώ στις εντολές αγοράς υπήρχε μόνιμα ένα…. «τούβλο» για περίπου 80 εκατ. τεμάχια, που στο τέλος έφτασε τα 92 εκατ. τεμάχια σε ανεκτέλεστη εντολή αγοράς. Προσοχή όμως, οι αγορές από την πλευρά της Πειραιώς αυτές τις μέρες δεν επηρεάζουν το κατώφλι της τιμής, σύμφωνα με το νόμο, διότι γίνονται μετά την ημερομηνία στην οποία κατέστη υπόχρεα δημόσιας προσφοράς.

Σε κάθε περίπτωση, στις τιμές αυτές η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά τα 150 εκατ. ευρώ, ενσωματώνοντας όποια θετική προσδοκία για το ορατό μέλλον, από τις δραστηριότητες που της μένουν, κατόπιν της ολοκλήρωσης του deal για την Attica Group.

Σύμφωνα με χρηματιστηριακές πηγές, δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί ότι σε αυτές τις τιμές, το premium ξεπερνά κατά πολύ το 50%!

Λάβετε υπόψη σας ότι λίγο πριν το τέλος του έτους, είχε αποτυπωθεί και σε δημοσίευμα σοβαρής εφημερίδας η εκτίμηση κύκλων της αγοράς ότι η κεφαλαιοποίηση της MIG θα μπορούσε να περάσει τα 100 εκατ. ευρώ, σε διάστημα 6 μηνών, από τα 50 εκατ. στα οποία βρισκόταν τότε. Οι ίδιοι κύκλοι όμως δεν παραγνώριζαν και την ύπαρξη ρίσκων, τόσο στο μακροοικονομικό περιβάλλον όσο και στον επιχειρηματικό σχεδιασμό.

Οπότε από τα 100 «αν και όταν», οι μέτοχοι της MIG βρίσκονται στα 150 «εδώ και τώρα».

 

MIG II: Εάν ο Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets (φωτό) ήταν όντως ο αγοραστής του εξωχρηματιστηριακού πακέτου για 46,5 εκατ. μετοχές (κάτι λιγότερο από το 5% της εταιρείας) που έγινε στις 26 Ιανουαρίου στην τιμή του 0,043 ευρώ ανά μετοχή, όπως λένε ορισμένες πηγές, τότε, εφόσον δώσει αυτές τις μετοχές στη δημόσια προσφορά, θα βγάλει κέρδος της τάξεως των 5,7 εκατ. ευρώ, με μια τοποθέτηση 2 εκατ. ευρώ.

Όπως εξηγήσαμε χθες, το ενδεχόμενο να μπλοκάρει το deal της Attica Group, μέσω μετοχικών κινήσεων, είναι πλέον απίθανο. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι ο κ. Ηλιόπουλος θα καταθέσει όλα τα όπλα άμεσα και εντελώς.

Διατηρώντας ποσοστό άνω του 5%, ο ίδιος και οι τυχόν σύμμαχοί του είναι πιθανό ότι θα προσπαθήσουν να ρίξουν «άμμο» στα γρανάζια του deal, παίζοντας νομικίστικες καθυστερήσεις (αναβολή συνέλευσης, αιτήσεις ακυρότητας, ασφαλιστικά μέτρα κ.λπ.) για όσο μπορούν.

Να δούμε όμως και τι θα πει στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της Δευτέρας. Διότι μαθαίνουμε ότι θα (ξανα)μιλήσει. Και το θέμα μάλλον δεν θα αφορά το νέο πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, την αγορά του οποίου γνωστοποίησε χθες η Seajets.

 

RYANAIR: Έναν χρόνο πριν, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους ζητούσε, με επιστολή της, την παροχή κινήτρων από την ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στη χώρα μας. Τον Σεπτέμβριο του 2022, η χαμηλού κόστους ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, με μακροσκελή ανακοίνωση γεμάτη αιχμές, γνωστοποιούσε την αποχώρησή της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Από τότε πολλά έχουν αλλάξει και η Ryanair προσθέτει τον ένα μετά τον άλλο ελληνικούς προορισμούς στο θερινό πρόγραμμά της, αφήνοντας πίσω τα… παλιά. Μόλις χθες, η low cost εταιρεία ανακοίνωσε την προσθήκη του δρομολογίου Ρόδος - Εδιμβούργο από τον Απρίλιο. Είχαν προηγηθεί αντίστοιχες ανακοινώσεις για τα δρομολόγια Κως - Μιλάνο, Ζάκυνθος - Μιλάνο, Σκιάθος - Ρώμη, Κως - Δουβλίνο, Κέρκυρα - Μέμινγκεν, Αθήνα - Πάφος. Και έπεται συνέχεια απ’ ό,τι φαίνεται…

Η… γκρίνια για την ώρα πέρασε και οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού ανοίγουν την όρεξη για περισσότερα κέρδη.

Ή αλλιώς… μια κουβέντα είπαμε...

 

ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Προχθές έγραφε η στήλη πως οδηγούμαστε σε νέο κύκλο διαπραγματεύσεων Σταϊκούρα - τραπεζών, με ατζέντα (και) το καυτό θέμα των επιτοκίων καταθέσεων που παραμένουν καθηλωμένα, ενώ αυτά των δανείων «τρέχουν».

Χθες δυο όμιλοι έσπευσαν να ανακοινώσουν νέα καταθετικά προϊόντα: η Eurobank και η Alpha Bank.

Κινήσεις για να γλιτώσουν τα… μπινελίκια;

 

ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Στην Tράπεζα Πειραιώς ετοιμάζονται για τα αποτελέσματα του έτους, τρέχουν την υπόθεση της MIG και περιμένουν άντε μέχρι τις αρχές Απριλίου την άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος για τη νέα ψηφιακή τράπεζα που στήνει η διοίκηση Μεγάλου, τη Shnappi.

Η νέα ψηφιακή τράπεζα, η οποία θα απευθύνεται στην ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά, θα είναι προσανατολισμένη στη λιανική τραπεζική. Θα προσφέρει υπηρεσίες όπως «Buy Now - Pay Later», «Banking as a service» και «Digital on boarding» για ιδιώτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v